Leuk joh, zo'n baby aan de borst!

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Marijn

Leuk joh, zo'n baby aan de borst!

Bericht door Marijn »

Het lijkt nu misschien alsof ik alleen maar klaag over Juul. Dat is absoluut niet de bedoeling, want ik vind haar ook erg lief en ik hou heel veel van haar. Ik krijg alleen af en toe een punthoofd van haar.

Ik vind de borstvoeding met Juul heel vaak gewoon niet leuk. Ze drinkt wel, maar het gaat niet van harte. Ik moet haar bij wijze van spreken op mijn knieën smeken of ze alstjeblieft wil drinken. Vaak moet ik haar echt aan de borst lokken. Dus eerst haar speen in, mijn borst erboven houden en dan zachtjes de speen uittrekken. Als ze moe is, wil ze sowieso niet drinken, hoeveel honger ze ook heeft.
Ze drinkt ook helemaal niet vaak. Om de drie a vier uur. Een slokje tussendoor wil ze eigenlijk nooit. Eigenlijk drinkt ze helemaal niet graag uit de borst. Ze vindt het prima hoor, maar echt alleen om te eten. Niks gezelligheid. Ze ligt ondertussen te wapperen met haar armen en te draaien met haar hoofd. Het liefst drinkt ze zittend. In slaap voeden? Echt niet dat Juul gaat slapen aan de borst. Ja, 'snachts misschien, maar overdag echt niet.

Zijn er meer van jullie die zo'n eigenwijs draakje hadden? Ik ken dit niet van Sam en Floor. Die deed ik altijd wel een plezier met de borst.
jikke
J&J MALEDIVEN

Re: Leuk joh, zo'n baby aan de borst!

Bericht door jikke »

ja hoor. femke vond de borst ook niets. zeker niet toen ze ook de keuze kreeg voor de fles met gekolfde melk. na 10 mnd ben ik gestop met proberen een weigerend kind aan de borst te krijgen en ben toen ook gestopt met kolven.
Femke wilde wel als ze honger had maar dan ook om te eten. slok slok klaar.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Floor83
J&J SANTORINI

Bericht door Floor83 »

Tyg0 was eerst fan van borstvoeding. Daarna heeft hij een periode gehad dat het een ramp was. Ik ging maar weer kolven en kreeg hij een fles (die hij ook met veel moeite dronk). Nu is hij niet van de borst af te krijgen. Hij vindt het nu heerlijk. Ik hoop echt dat Juul dat straks ook krijgt.
Conny, mama van S0phie 10 april 2009 en Tyg0 1 maart 2011
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Jort was echt een borstliefhebber. Kon er altijd wel aan liggen.
Nic is een functionele drinker. Hij vindt het wel gezellig, maar klaar is klaar en daarbij zijn er op het ogenblik veel te veel leuke dingen om te zien. Dus niet zo handig meer om ergens buitenshuis te voeden. Niet dat het me tegenhoudt maar toch. Dus om te zeggen alleen maar roze wolk... nee.. hoewel het deze keer goed loopt en ventje er goed van groeit. Dat was nou weer niet zo met Jort. Het is ook altijd wat he.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Ilse501
J&J HAWAII

Bericht door Ilse501 »

Ik heb natuurlijk alleen P ieter aan de borst gehad, maar die was er echt aan verslaafd, dus ik herken niks in je verhaal. Lijkt me een niet zo'n leuk contrast met de andere 2.
I l s e, mv B (03), J (04) & P (07)

Hoe dan ook, we redden het
m-v-Lara/Ilse
J&J SANTORINI

Bericht door m-v-Lara/Ilse »

Lara was groot fan, maar Ilse helemaal niet zo. Die was 14 maanden toen ze echt resoluut weigerde nog een slok te drinken en is toen dus ook accuut gestopt. Ze heeft ook nooit eten van een lepeltje willen accepteren, alleen als ze het zelf mocht doen. Ik was echt verbaasd hoe eigenzinnig een baby kan zijn.

En dan wil je vast niet weten dat eten nog steeds een ware ramp is zeker... :wink:
Els, mama van L@ra (11 jaar) en I(se (9 jaar)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

Met Chris weinig problemen, we konden alleen maar liggend drinken/voeden. Maar goed, op zijn eerste verjaardag heeft hij zijn laatste voeding gehad.

Femke stopte met 7 maanden met drinken, daar heb ik toen nog 3 maanden voor gekolfd.

En Mark was ook geen natuurtalent.. Met 2,5 maand ben ik er zelf mee gestopt en ben ik gaan kolven tot hij 6 maanden was. Toen kon ik die kolf wel door het raam flikkeren en ben ik overgestapt op kunstvoeding.

Je zou denken dat het met elk kind makkelijker zou gaan, nou, hier niet hoor!
Dus succes..
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Marijn

Bericht door Marijn »

Hmmmm... Ik dacht dat alle babies altijd gezellig aan de borst dronken. Lekker idyllisch, zoals op foto's. Niet dus.

Nou, dan moet ik het maar doen met deze tiran. Ik heb wel heimwee naar Floor die altijd zo schattig in slaap viel.
Maar ach, zo ben ik wel lekker snel klaar met een voeding. En ik kan nog eens op stap, want ze kan prima zonder mij gaan slapen...
marije1977
J&J SANTORINI

Bericht door marije1977 »

Neline had het altijd veel te druk met andere dingen om rustig te drinken. Ik was er zelfs blij mee als ze af en toe 's nachts kwam, want dat was het enige moment dat ze rustig dronk en aan de borst in slaap viel. Met 14 maanden werd het bijna een gevecht om haar te voeden, want ze wilde veel liever een boekje lezen. Toen ben ik of zij maar gestopt.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Plaats reactie