stoppen met kolven?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mama van b en c

stoppen met kolven?

Bericht door mama van b en c »

ik merk dat ik er een hekel aan begin te krijgen. Ik vind het ongezellig. ik kolf namelijk altijd in de ochtend pauze en mis hierdoor het sociale contact met mijn collega's.

bovendien is de opbrengst minimaal, namelijk maar ongeveer 30cc per keer. G. krijgt al een tijdje kv bij omdat ik op mijn werk minder kolf dan hij drinkt.

pfff ik voel me zo schuldig naar G. toe als ik niet kolf. Herkennen jullie dat? Ik wil hem graag zoveel en zo lang mogelijk bv geven.

begrijp me niet verkeerd, mijn collega's zijn schatten wat kolven betreft. maar het kantoor van ons afdelingshoofd is ter beschikking gesteld als kolf kamer maar dat betekent dat je altijd iemans van zijn werk af moet halen en ja, ik krijg er gewoon een beetje genoeg van. bovendien is het altijd passen en meten in mijn werkzaamheden.

wie pept me op???
Gebruikersavatar
Rijntje
J&J SANTORINI
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:17 pm

Re: stoppen met kolven?

Bericht door Rijntje »

Als de opbrengst maar zo laag is en het je meer en meer tegen gaat staan dat je de pauze mist, zou ik er denk ik mee ophouden.
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8116
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: stoppen met kolven?

Bericht door channiemam »

Hoe oud is g nu? Is zou denk ik gewoon stoppen met kolven als het je zo tegenstaat. En de rest van de dag gewoon live voeden. Als je voed vlak voordat je weggaat en weer als je terugkomt gaat het om 2 voedingen? Excl wat hij nog naast de melk binnenkrijgt?
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4112
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: stoppen met kolven?

Bericht door Eeffie »

In hoeverre is het voor je productie, op het moment dat je bij hem bent, nog nodig om vol te houden om overdag te kolven?
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
mama van b en c

Re: stoppen met kolven?

Bericht door mama van b en c »

hij is nu 10 maanden bijna en ik weet dus niet wat het voor mijn productie betekent als ik niet meer kolf. de oudste heeft geen bv meer gehad op deze leeftijd en bij de 2e heb ik tot 11 maanden gekolft.

het nadeel is ook dat ik op donderdag gelijk na mijn werk ga sporten. als ik thuis kom slaapt g al en als ik pech heb slaapt hij dan tot een uur of 2. ik heb dan best last vanstuwing ondanks dat ik 2 keer kolf op mijn werk, dus dan durf ik nog niet minder. Ik zal het weekend eens proberen wat er gebeurd als ik 1 keer kolf.
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14231
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: stoppen met kolven?

Bericht door jikke »

Na 10mnd hoef je je toch niet meer schuldig te voelen. Wel super van je baas dat je nog mag kolven.En als je op do stuwiing hebt kan je altijd nog kolven, vast beter voor de productie dan moeten op je werk. Ik kolfde volgens mij nog maar 1keer op die leeftijd
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4112
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: stoppen met kolven?

Bericht door Eeffie »

Misschien gekke tip, maar ik zou het juist tijdens je werk proberen om minder te kolven. Als je dan denkt dat het niet goed gaat, kun je het in het weekend weer bijtrekken. Of zeg ik nu iets heel geks?
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8059
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: stoppen met kolven?

Bericht door Sarina »

Hoeveel dagen werk je? En wat die donderdag betreft, zou ik die dag dus wel blijven kolven en de rest van de dagen stoppen, dat kan toch gewoon? Mis je alleen maar één ochtendpauze met je collega's.
Het is wel een heel kleine opbrengst, ik kan me voorstellen dat je er geen zin meer in hebt. Voor die donderdag is het denk ik wel nodig om een eventuele borstontsteking te voorkomen.
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: stoppen met kolven?

Bericht door kaatje71 »

of op donderdag alleen aan het einde van de werkdag kolven?
Ik ben met 9 maanden het kolven gaan afbouwen en met een jaar gestopt met kolven. Vanaf die tijd kregen ze alleen nog 3 maal per dag live en een paar maanden later nog 2 maal per dag en die 2 maal per dag houd ik nog wel even vol.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
wennetje

Re: stoppen met kolven?

Bericht door wennetje »

Andere kant in mijn geval: ik kolfde na een jaar nog 2 a 3 keer op een werkdag. Anders was BV echt stop (ik had ook nog wat medische redenen om toch door te willen gaan met BV). Wil die kanttekening toch plaatsen, ik hoop voor jou dat je het kolven op werkdagen kunt afbouwen.
mama van b en c

Re: stoppen met kolven?

Bericht door mama van b en c »

ik werk onregelmatig. ook weekenden en ook soms 4 dagen achter elkaar en soms maar 1.

ik ga minderen heb ik besloten, eens kijken hoe dat gaat.

ik besef dat ik geluk heb dat ik nog mag kolven, aan de andere kant, ik heb altijd gedeeltelijk in mijn eigen tijd gekolft...
Gebruikersavatar
Eeffie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4112
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:35 pm

Re: stoppen met kolven?

Bericht door Eeffie »

Snap ik, alleen dat is eigen keus geweest, toch?
Mama van De Puber; 07-11-2008 en Junior, 07-05-2012
mama van b en c

Re: stoppen met kolven?

Bericht door mama van b en c »

mwah

Het is de manier om het rustigste te kunnen kolven. Niet echt mijn keus, maar wel het meest praktisch. Ik werk in de zorg. De bezetting is tussen 9 en 13.30 zeer matig in verband met gescheiden pauzes en artsen visites. Als ik buiten mijn pauzes ook nog weg ben om te kolven loopt op de meeste dagen de hele afdeling vast. Dat kolft niet prettig en rustig. Vandaar mijn keus. En ook met het vooruitzicht dat ik langer dan 9 maanden zal moeten kolven heb ik altijd gedeeltelijk in mijn eigen tijd gekolft
Plaats reactie