Ik slik sinds een week antibiotica en zal dit ook een tijdje moeten blijven doen. Nou lijkt het erop dat Sem hierop reageert. Ik was benieuwd of het een allergische reactie was of dat zijn darmen gewoon op de antibiotica reageren. Dit heb ik even nagevraagd bij de apotheek. Ik wilde ook graag weten of net zoals bij mij er weer een nieuwe balans in zijn darmen zou ontstaan. Volgens de apotheker zal dat inderdaad zo zijn. Maar de assistente zei: Als het te gortig wordt moet je maar flesvoeding geven!
Ik heb haar maar laten weten dat dit zeker niet gaat gebeuren.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Vreemd advies
Je zou kunnen overwegen om probiotica te gaan gebruiken. Ik heb goede ervaringen met Orthiflor Start. Dat kun je zowel voor jezelf als voor S em gebruiken. Beetje mengen met bv en dan aan hem geven. Dat beschermt zijn darmen ook weer een beetje. Toen ik zelf in de eerste weken na Nathans geboorte 6 antibioticakuren heb geslikt heb ik dat ook gedaan. Zowel zelf gebruiken als aan Nathan geven.
Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (29), Orland (26) en Melvin (24)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
Ik heb toen L 5 weken oud was AB moet slikken vanwege een longontsteking. Daar reageerde ze enorm op. Hele rare luiers, enorm onrustig. Net wat je niet kunt hebben als je net bevallen/ziek bent Ik was zo blij toen ik de laatste pil achter de kiezen had. L werd toen binnen enkele dagen weer een blije baby.
Hopelijk komt er bij jullie gauw een balans.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Ik vind het zo gaaf te lezen dat je dit soort adviezen, vreemde adviezen vind. Ik kan me dus wel in zo'n advies inleven. Wij hier op dit forum zijn wel echte echte echte moeders met een hart voor borstvoeding die niet zomaar opgeven. Er zijn er meer dan genoeg die al veel eerder een andere beslissing nemen.
Hopelijk slaat voor jou de AB goed aan en stabiliseert het voor S weer zodat hij er minder last van heeft!
Ik heb gekeken naar orthiflor, maar die mag ik niet. Ik zal eens kijken of ik een andere kan vinden.
@heleen: daarom vind ik het advies ook best erg. Ik sta stevig in mijn schoenen en vind bv heel belangrijk, maar als deze vrouw dit advies ook aan een onzekere moeder geeft...
ik vind het advies op zich niet zo gek. Hij heeft last van jou AB wat in jou melk zit. De eenvoudigste oplossing is dus andere melk. Het was juister geweest om na te vragen of jou wel fles voeding wil geven. In dat geval is ander advies nodig. Inderdaad tast antibiotica de darmflora aan en worden vaak probiotica geadviseerd. maar ik heb geen idee welke probiotica voor een baby geschikt zou zijn. Je zou de apotheker ook nog even naar de halfwaarde tijd van de AB kunnen vragen (al denk ik dat over AB in moedermelk weinig bekend is) Je zou dan bv kunnen voeden op het moment dat je weer zou moeten innemen/net hebt ingenomen. De hoeveelheid AB in je bloed is dan het laagst (maar dus geen idee hoe dat voor melk geld)
Bij mijn migraine medicijn (en ook bij andere medicijnen) heb ik gekolfd om de productie op peil te houden en uit voorraad gegeven. Ik heb toen wel een klein beetje flesvoeding gebruikt, maar ik had ook niet zo veel nodig omdat het geen kuur was/is. Nu krijgt hij als ik het medicijn neem, gewoon melk, limonade of water.
Maar het doet wel pijn om de bv weg te gooien.
Trouwens, ook gewerkt met arthiflor toen E een kuurtje nodig had. Ik weet niet of het echt werkte, maar ik had het gevoel van wel. Volgens een vriend van ons met de ziekte van Crohn zit er veel te weinig probiotica in om te kunnen werken, maar goed.
Succes! Hoe je het ook oplost, er zitten altijd voor- en nadelen aan. Hoe je er zelf in staat is het belangrijkste (uiteraard met in achtneming van de adviezen van de professionals).
Ik sta er toch echt anders in. Kv is voor mij geen alternatief, nooit en in dit geval zeker niet. Ik hoop natuurlijk dat zijn darmen er snel aan gaan wennen, maar anders stop ik met deze medicatie. Ik moet dit uitproberen en het is geen 'levensreddend' middeltje of zo
Ik denk niet dat ik erachter kan komen hoe lang het duurt voordat het middel in de moedermelk zit. Ik zou er ook niets mee opschieten. Sem drinkt om de twee uur bij mij. Op dit moment is het meest vervelende eigenlijk dat ik constant aan het verschonen ben. Hij lijkt er verder niet veel last van te hebben, maar het is wat dat betreft ook een makkelijk kind. Hij huilt alleen maar bij trek en vermoeidheid.