HELP: bv-probleem

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Marijn

HELP: bv-probleem

Bericht door Marijn »

Dat Juul niet graag aan de borst wil, heb ik laatst al geschreven. Maar het probleem lijkt steeds groter te worden. Ze weigert steeds vaker helemaal. Van het weekend heeft ze 8 uur lang niks gedronken.

Gisteren ging het moeizaam, vandaag weer. Ze begint dat enthousiast met drinken, maar na een paar minuten zet ze het op een krijsen. De melk schiet wel gewoon toe. Ik heb ook eerder het idee dat ze pijn heeft, dan dat het eigenwijzigheid is. De fles gaat wel redelijk goed en 'snachts gaat het ook goed.

Wat kan dit nou zijn?
Eeffie
J&J MAURITIUS

Re: HELP: bv-probleem

Bericht door Eeffie »

Het eerste wat ik denk is een reactie op iets wat jij eet?
Melkproducten?
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
Suuz

Bericht door Suuz »

Spruw? Dan hoef je niet perse.iets te zien.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Allergie, spruw of misschien zit haar nek of rug vast? Ben e met haar naar een manuele therapeut geweest?
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Marijn

Bericht door Marijn »

Eeffie schreef:Het eerste wat ik denk is een reactie op iets wat jij eet?
Melkproducten?
Maar uit de fles drinkt ze precies hetzelfde. Alleen dan gekolfd.
Marijn

Bericht door Marijn »

Suuz schreef:Spruw? Dan hoef je niet perse.iets te zien.
Zou ze daar dan bij de fles en haar speen geen last van hebben?
Marijn

Bericht door Marijn »

Mare schreef:Allergie, spruw of misschien zit haar nek of rug vast? Ben e met haar naar een manuele therapeut geweest?
Zijn we geweest. En dat kan toch niet zo ineens?
Wanda

Bericht door Wanda »

Is ze verkouden? Kan het oorpijn zijn?
mama van b en c

Bericht door mama van b en c »

heeft ze last van je sterke toeschiet reflex? je zou kunnen proberen haar los te koppelen als je de melk toe voelt schieten en de grote straal weg laten lopen voor je haar weer opnieuw aanlegt
Nickey

Bericht door Nickey »

Ja ik denk ook gelijk aan een te sterke toeschietreflex waardoor de sloot te groot wordt en ze 'pijn' krijgt van die enorme plons.
De fles is hetzelfde product alleen gaat het dan véél gemoedelijker/langzamer. Ik zou het proberen met bijv. eerst weg laten stromen bij toeschiet en dan rustig verder en als ze geheel weigert, eerst toeschiet afkolven en met de fles geven en dan weer aanleggen.

Sterkte!
Nic.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Ik denk dat ik zelf toch ook wel spruw zou willen uitsluiten, daar kan ze veel last van hebben zonder dat je het echt ziet.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Ilse

Bericht door Ilse »

Is er geen LK in de buurt die live met je mee kan kijken? Het kan zoveel redenen hebben en misschien dat zij het wel gelijk ziet?
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Ik dacht dat zij misschien vastzit omdat het met de fles wel beter gaat en San houd je haar natuurlijk anders vast. Te heftige tsr us natuurlijk ook een mogelijkheid. Heb je haar wel eens op je rug liggend gevoed? Het is even wat gedoe, maar werkte bij David erg goed in de tijden van overproductie.

Net als Ilse zegt is het moeilijk in te schatten zonder mee te kijken.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Chabeli

Bericht door Chabeli »

je bent nu aan de ab he? Ik denk dan toch echt aan spruw, vooral omdat je in je andere topic ook aangeeft last van je buik enzo te hebben. Je kunt ook last hebben van spruw zonder dat het zichtbaar is.
Marijn

Bericht door Marijn »

Chabeli schreef:je bent nu aan de ab he? Ik denk dan toch echt aan spruw, vooral omdat je in je andere topic ook aangeeft last van je buik enzo te hebben. Je kunt ook last hebben van spruw zonder dat het zichtbaar is.
Dat ben ik niet, iemand anders schreef daarover.
Marijn

Bericht door Marijn »

Ana schreef:Ik denk dat ik zelf toch ook wel spruw zou willen uitsluiten, daar kan ze veel last van hebben zonder dat je het echt ziet.
Door spruw zou ze last hebben van haar mond, toch? Doet een tepel dan zeerder dan een (flessen)speen?
Marijn

Bericht door Marijn »

Nickey schreef:Ja ik denk ook gelijk aan een te sterke toeschietreflex waardoor de sloot te groot wordt en ze 'pijn' krijgt van die enorme plons.
De fles is hetzelfde product alleen gaat het dan véél gemoedelijker/langzamer. Ik zou het proberen met bijv. eerst weg laten stromen bij toeschiet en dan rustig verder en als ze geheel weigert, eerst toeschiet afkolven en met de fles geven en dan weer aanleggen.

Sterkte!
Nic.
Ik ga toch eens op die tsr letten.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Marijn schreef:Door spruw zou ze last hebben van haar mond, toch? Doet een tepel dan zeerder dan een (flessen)speen?
dat weet ik eigenlijk niet...
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
HeleenW

Bericht door HeleenW »

tja.... soms kan je het ook pas achteraf zien. Ik heb ook echt met Daan loppen tobben, ik weet niet hoe oud J nu is, maar bij Daan was het dus tandjes die na weken doorkwamen. Daar kwam zijn slechte drinken vandaan. De fles ging dan echt beter dan de borst.

Ik hoop dat jij eerder een oplossing vind voor dit bv-probleem, want je kan er maar wat onzeker van worden he!
Marijn

Bericht door Marijn »

Nu gaat het dus weer prima. Fijn hoor, zo'n eigenzinnig tiepje.

@Heleen: Juul is bijna 3,5 maand.
Eeffie
J&J MAURITIUS

Bericht door Eeffie »

Hmmmmm, 3,5 maand. Nadí was ook altijd zo sterk in de dipjes, die buitte ze zeg maar lekker uit. Echt meidending dacht ik altijd.
Sterk karaktertje, misschien?
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
Marijn

Bericht door Marijn »

Eeffie schreef:Hmmmmm, 3,5 maand. Nadí was ook altijd zo sterk in de dipjes, die buitte ze zeg maar lekker uit. Echt meidending dacht ik altijd.
Sterk karaktertje, misschien?
Hoe kom je erbij???
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Marijn schreef:
Ana schreef:Ik denk dat ik zelf toch ook wel spruw zou willen uitsluiten, daar kan ze veel last van hebben zonder dat je het echt ziet.
Door spruw zou ze last hebben van haar mond, toch? Doet een tepel dan zeerder dan een (flessen)speen?
Danique en ik hebben veel last van spruw gehad en Danique dronk dan echt beter uit een fles dan aan de borst.
Of het daadwerkelijk bewezen is dat het zo werkt, geen idee, maar bij ons was het iets dat wel zo werkte.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Chabeli

Bericht door Chabeli »

Marijn schreef:
Chabeli schreef:je bent nu aan de ab he? Ik denk dan toch echt aan spruw, vooral omdat je in je andere topic ook aangeeft last van je buik enzo te hebben. Je kunt ook last hebben van spruw zonder dat het zichtbaar is.
:oops: Dat ben ik niet, iemand anders schreef daarover.
oh stom, dan heb ik jullie door elkaar gehaald! :oops:
Plaats reactie