Prietje: koeien
Prietje: koeien
Onlangs rondje hardlopen door de duinen waar koeien zijn uitgezet. Deze keer liepen ze dwars over het pad dus moest ik om ze heen lopen. Een kalfje schrok heel erg van me en rende naar moeder koe om snel te gaan drinken bij haar waar kalfje ook snel rustiger werd.....het zijn net mensen 

Re: Prietje: koeien
Hihi..schattig ( en dapper dat je tussen die koeien rent, ik vind ze toch vaak een beetje eng als het er veel zijn)
- m-v-Lara/Ilse
- J&J SANTORINI
Tja, en hoe zielig is het dan dat wij kalfjes direct na de geboorte bij hun moeder weghalen zodat wij die melk op kunnen drinken?
Ik krijg er steeds meer moeite mee...
Ik krijg er steeds meer moeite mee...
Els, mama van L@ra (11 jaar) en I(se (9 jaar)
Deze kalfjes mogen gewoon groot worden bij moeder koe maar idd, als je daarbij stil gaat staan
@Wanda, ik ben wel heel erg op mijn hoede hoor maar meestal staan ze je heel nieuwsgierig aan te kijken totdat je in de buurt komt en dan schrikken ze alsnog heel erg van je en deinzen terug (en schrik je weer van hun schrik reactie). Ik heb liever hertjes en konijntjes op mijn pad.

@Wanda, ik ben wel heel erg op mijn hoede hoor maar meestal staan ze je heel nieuwsgierig aan te kijken totdat je in de buurt komt en dan schrikken ze alsnog heel erg van je en deinzen terug (en schrik je weer van hun schrik reactie). Ik heb liever hertjes en konijntjes op mijn pad.
Oh, wat lief. We hebben hier in de buurt een paar boeren die niet zoveel koeien hebben. Zodra het kan, staan die koeien ook altijd in de wei. En als ik dan zie dat de kalfjes gewoon bij hun moeder mogen drinken, dan geniet ik echt. Zo hoort het.
Mama van Evelien (36), Jojanneke (33), Sandrina (32), Sarah (19), Elise (18) en Cay (15)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Wat lief! Heb er nooit zo bij stilgestaan dat het bij dieren ook zo werkt. Ik vind het ook zo raar dat de kalveren bij de moeders weggehaald worden en vervolgens kv krijgen van koemelk -.-
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012