Verwijzing gekregen KNO en KA - update geweest

ModeratorsCOLON Ester, Yvonne

BUTTON_POST_REPLY
Suuz

Verwijzing gekregen KNO en KA - update geweest

Bericht door Suuz »

Ik was met P naar de CB geweest voor een extra controle (2,5 jaar) wegens achterstand van praten en de groei. Heb deze gecombineerd met M afspraak, anders blijf ik heen en weer rijden. M was trouwens 4990 en 53cm :D

Ze was 10,7 kilo en 85 cm en laat nog steeds een afbuigende lijn zien. Niet erg goed dus. Ze is wel erg actief enz dus geen zorgen verder maar omdat ze ook allergieen heeft toch even laten nakijken bij de KA. Ze zat bijna op de lijn ernstige ondergewicht. Vind haar zelf ook wel mager maar niet extreem ofzo. Bij ons in de familie komt klein zijn erg veel voor en er zijn vele behandeld met groei hormonen. Dus niet zo heel raar allemaal maar wel iets om na te kijken.

En het praat probleem denken ze aan haar oren. Ze hoort me prima, heb daar zelf niks van gemerkt maar ze heeft wel weer de 10de loopoor dit jaar gekregen. Ze duren echter maar steeds 3 dagen en dat is te kort voor AB of wat dan ook. Dit kan ook evt de reden zijn van haar langzame groei. We zullen wel even zien wat ze zeggen.

Dus vanochtend bij de HA gezeten en die was het ook wel eens met de cb en heeft gelijk verwijsbrieven geschreven. Dus gelijk vandaag maar afspraken gemaakt. Voor de KNO moeten we de 21ste heen en de KA moeten we 3 december heen. Ben benieuwd.

Ze zei vandaag wel voor het eerst een heuse zin "dat is mijn tasje!" in perfect nederlands dit keer hihi. Maar goed schoenen zijn nog steeds "luwe", schoot = "loot" de sch is ook moeilijk dus begrijpbaar natuurlijk. Maar bijna alle woorden worden nog niet goed gesproken. Wel lief dat ze Mace "maceje" noemt.. zo lief.. :verliefd:
Laatst gewijzigd door 1 op Suuz, in totaal 0 keer gewijzigd.
Suuz

Re: Verwijzing gekregen KNO en KA

Bericht door Suuz »

Zit net de gegevens in te voeren van beide kids op borstvoeding.com en zie M gewoon op gemiddelde lijntje zit, bij cb zit hij op +1 lijn. En P zit hier nog net in het groen (wel afbuigende lijn) en bij cb zit ze op de -3 lijn. Wat een verschil zeg.

P:
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
BerichtenCOLON 5059
GeregistreerdCOLON Ma Jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Verwijzing gekregen KNO en KA

Bericht door Hemmie »

Op de bv curve lijkt ze de laatste tijd juist heel mooi een lijntje te volgen, en superklein is ze daar nu ook weer niet (wel klein, maar je geeft aan dat dat in de familie zit). Te licht zeker niet zou ik zeggen, want gewicht zit ruimer binnen het groene dan lengte.
Storm in een glas water lijkt me, maar het kan natuurlijk nooit kwaad er eens een KA naar te laten kijken.

Oh grappig, ik bekijk net Marrit's curve van rond die leeftijd (ik heb een meting bij 27 maanden), zij was net zo licht, maar wel een stuk langer (net onder de gemiddelde lijn). Dus jouw dochter is een stuk 'dikker' :lol:
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikers-avatar
Ester
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 3925
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 10:28 am

Re: Verwijzing gekregen KNO en KA

Bericht door Ester »

Ik vind de lijntjes ook netjes hoor Suuz, buigt zeker niet af, maar gaat eigenlijk precies zoals je zou verwachten.
Heb je er zelf zorgen om?
Ester, mama van twee jongens (5 en 1) en een meisje (3)
Gebruikers-avatar
Mare
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 9382
GeregistreerdCOLON Vr Jul 30, 2010 10:47 am

Re: Verwijzing gekregen KNO en KA

Bericht door Mare »

Ester schreefCOLONIk vind de lijntjes ook netjes hoor Suuz, buigt zeker niet af, maar gaat eigenlijk precies zoals je zou verwachten.
Heb je er zelf zorgen om?
Dat dus. Maar als jij je zorgen maakt dan is een bezoekje aan de kno natuurlijk fijn.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Suuz

Re: Verwijzing gekregen KNO en KA

Bericht door Suuz »

Nee niet echt (stond ook in eerste bericht) maar toch beter om het te laten controleren. Dat wegens de allergieen. ;)

Cb curve laat wel duidelijk afbuiging zien en bovendien op de -3 lijn.

Kno vind ik wel belangrijk. Ze blijft maar looporen te krijgen die steeds onbehandeld zijn. Zo is mijn oma haar gehoor aan 1 kant verloren. En dat praten als het nou echt door de oren komt dan is het wel verstandig om iets te doen.
Gebruikers-avatar
Mare
J&J HAWAII
BerichtenCOLON 9382
GeregistreerdCOLON Vr Jul 30, 2010 10:47 am

Re: Verwijzing gekregen KNO en KA

Bericht door Mare »

De lijn van het cb heb ik nooit bekeken, ik let echt alleen op die van de WHO. David is ook klein, maar ik heb er nooit iemand over gehoord, ook de ka niet.
Die oren zijn uiteraard belangrijk. Waarom zijn ze nog niet behandeld dan tot nu toe?
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Suuz

Re: Verwijzing gekregen KNO en KA

Bericht door Suuz »

Omdat de HA dat pas na een week loopoor wil doen. 3 dagen is te weinig
wennetje

Re: Verwijzing gekregen KNO en KA

Bericht door wennetje »

De lijntjes buigen wel af, langzaam maar mn gewicht buigt wel degelijk af. Hier had ik hetzelfde en dat resulteerde op een gegeven moment toch in een sterker afbuigende lijn (afvallen en een stop in lengtegroei), achter elkaar ziek en nogal afwijkende bloedwaardes. Kinderarts kon eerst niets vinden maar stuurde me naar KNO arts vanwege slaapapneu's (ik benoemde eens dat ze heviger werden) en daar bleek Joris vergrote amandelen te hebben, vooral een hele grote neusamandel. Na verwijderen amandelen en doorprikken oren een ander kind die zowel in de lengte en qua gewicht ging groeien, groeien en groeien en nauwelijks nog ziek of verkouden was. Oren (en spraak) bleven een probleem dus daar waren later nog buisjes voor nodig.
Kortom, alleen maar goed die verwijzing!

Overigens leek Joris ook goed te horen, reageerde gewoon op geluid. Wat mij op een gegeven moment wel op viel (behalve achterstand spraak) was dat het articuleren ook niet goed op gang kwam en delen van woorden wegvielen (daar waar klemtoon niet op lag).
Suuz

Re: Verwijzing gekregen KNO en KA

Bericht door Suuz »

bedankt! dus zou de oorproblemen dus wel degelijk de oorzaak kunnen zijn. Nou we zien wel. Eerst de KNO en dan pas de KA ;) Gelukkig ging de HA niet eerst alleen de KA doen die dan vervolgens de KNO moest aansturen ;) Over 2 weken al.. ben benieuwd.

Hoe gaat het nu met de apeu's?
wennetje

Re: Verwijzing gekregen KNO en KA

Bericht door wennetje »

Ja, hier bleek opeens alles op zijn pootjes te komen. Joris is nog steeds geen dikkertje maar dat ben ik ook niet, maar hij valt nu goed binnen de (CB) curve en volgt deze goed!

Apneu's zijn verdwenen na verwijderen van neus- en keelamandelen, gelukkig. Ze liepen op tot 30 sec op het laatst en daar slaap je zelf niet lekker bij.
Suuz

Re: Verwijzing gekregen KNO en KA

Bericht door Suuz »

Update:

We mochten een week na de afspraak van de kno al naar de ok voor buisjes. Hij schok zich rot! Zat ernorm veel troep in de linker terwijl juist steeds de rechter aan het ontsteken was.

Gisteren bij de ka geweest en ze verdenkt juist gluten allergie.. Hmm dat denk ik zelf nou echt niet. Ze eet juist alleen maar brood. Moesten 8! Buisjes bloed worden afgenomen. Dat ging natuurlijk helemaal niet. Zijn 4 halve geworden,.hopelijk is dat voldoende.

Testen op verschillende allergieën. Als het pinda/ noten allergie uit de test komt (weet zeker dat ze er niet tegen kan maar goed niet bewezen met bloedtest ) dan moeten we naar een andere ziekenhuis voor testen.

Over enkele weken uitslag. Ik ben benieuwd.
wennetje

Re: Verwijzing gekregen KNO en KA - update geweest

Bericht door wennetje »

Ach ach, wat zal ze veel pijn hebben gehad als er zoveel troep achter die trommelvliezen zat :( maar dat gaat wel opluchting geven!!!

Al die buisjes waren hier toen ook nodig, gelukkig geen allergieën gevonden. Wat ik zal zei, het verwijderen van amandelen gaf hier een echte ommekeer, bloedwaardes knapten ook op. Joris had door het vele ziekzijn bijna geen ijzer meer in bloed (dat wordt afgebroken bij ziekte) en werd juist door die lage waardes ook weer ziek. Flinke ijzerkuur doorbrak iig al het ziekzijn. Ik hoop dat het ook echt zoiets simpels is bij P!
Sterkte met wachten op uitslagen!
Gebruikers-avatar
Regina
J&J SANTORINI
BerichtenCOLON 3616
GeregistreerdCOLON Di Jul 27, 2010 8:29 am

Re: Verwijzing gekregen KNO en KA - update geweest

Bericht door Regina »

Zo even je berichtje opgezocht. Ben benieuwd of ze nu ook meer gaat praten nu ze buisjes heeft. Wanneer verwacht je uitslag van het bloedonderzoek?
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
Suuz

Re: Verwijzing gekregen KNO en KA - update geweest

Bericht door Suuz »

Bedankt voor de berichtjes. Ik ben ook benieuwd of ze meer gaat praten. Ze begon die dag al meer te zingen. Vandaag voelt ze zich niet lekker. Denk toch weer haar oren.

Uitslagen zullen in 2 weken er wel zijn en dan bel ik de ha voor op. Afspraak met ka is pas half januari.
Gebruikers-avatar
jikke
J&J MALEDIVEN
BerichtenCOLON 14204
GeregistreerdCOLON Wo Jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Verwijzing gekregen KNO en KA - update geweest

Bericht door jikke »

sterkte met wachten. mocht het coeliakie zijn dan zijn er hier ook moeders die daar ervaring mee hebben. Het is niet altijd zo dat kinderen met coeliakie geen brood willen eten. Hoop dat de oortjes snel beter worden met de buisjes.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
BUTTON_POST_REPLY