Zoogcompressen
Zoogcompressen
Hoelang gebruik je die ondingen? Ik weet dat ik er bij op een gegeven moment geen meer nodig had, maar ik heb geen idee wanneer dat was.
Ik heb ze vandaag niet in, maar ik vind t een soort spannend. Net of je bezig bent met een kind zindelijk te laten worden. Steeds die spanning van 'zou het goed gaan'?
Ik heb ze vandaag niet in, maar ik vind t een soort spannend. Net of je bezig bent met een kind zindelijk te laten worden. Steeds die spanning van 'zou het goed gaan'?
Re: Zoogcompressen
Ik heb ze bij David lang gebruikt, ik denk tot 10 maanden. Ik had eigenlijk gehoopt dat het nu sneller zou gaan, maar ik heb ze echt nog nodig. Volgens mij is dat wel omdat mijn kinderen zo onregelmatig drinken. De ene dag veel meer dan de ander. Ik heb er echt een hekel aan.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Ik ook wel tot een maand of 9/10 bij beide meiden.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Ik heb ook wel eens een inlegkruisje in mijn bh geplakt, meer voor de zekerheid zeg maar...
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Ik heb ze tot een maand of 6 ofzo dag en nacht gebruikt. Toen langzaam gaan experimenteren met overdag thuis niet, ging niet altijd goed.
Nu doe ik er meestal nog wel in als we lang de deur uit gaan, ook omdat ze dan vaak minder drinkt dan thuis.
Oh, en lekken doen ze nog steeds af en toe, vanochtend nog, maar dat is meestal tijdens een voeding dat de andere borst vrolijk meedoet.
Nu doe ik er meestal nog wel in als we lang de deur uit gaan, ook omdat ze dan vaak minder drinkt dan thuis.
Oh, en lekken doen ze nog steeds af en toe, vanochtend nog, maar dat is meestal tijdens een voeding dat de andere borst vrolijk meedoet.
Bij de anderen ben ik volgens mij na een maand of 6 gestopt, maar nu lek ik nog syeeds uit de andere borst tijdens het voeden. dus ik draag ze nog overdag, en 's nachts prop ik een doekje in mijn shirt. Ik zou er graag vanaf willen, zucht...
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
- LauramvAnneenLisa
- J&J MAURITIUS
wisselde erg per kind. Bij anne heb ik ze lang nodig gehad, bij lisa korter en bij iris vrijwel niet.
en altijd vooral aan 1 kant, links lekt bij mij veel meer dan rechts (of was het nou andersom, ik weet het niet meer).
en altijd vooral aan 1 kant, links lekt bij mij veel meer dan rechts (of was het nou andersom, ik weet het niet meer).
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Ik heb ze nooit gebruikt, in al die 7 jaar bv. En slechts 1x een vlek in mijn shirt gehad. Dat kan dus ook 

!nge, mv $tijn ('03), C@rmen ('04) en R0san ('06)
ik heb ze in week 2 weer in de kast gelaten. Ik tealleen snachts een beetje aan 1 kant. Dan zijn zakdoeken handiger. en die zakdoek is ook alweer een paar weken niet meer nodig bedenk ik nu.
mv J ('04) en N ('12)
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Hier pas na 1 jaar bij P. Ze dronk echter niet zo vaak. M drinkt vaak en soms ook maar paar slokken en moet vaak verschonen. Snacht doe ik 3 stuks nu per borst erin want ik werd steeds kleddernat helaas. Shirts en bh moet elke dag in de was en dat is dus met pads. 

- mamaSterre&Sep
- J&J TEXEL
Ik weet het niet meer, ik had na een tijdje met kolven, enkelzijdig, een kompress voor tijdens tsr. Verder lekte ik niet meer. Nadat ik gestopt was met kolven, S ep zal een maand of 11 geweest zijn kreeg ik op mijn werk een TSR van een kindje met huilende baby born
toen waren ze best handig geweest....

Groet D 00rtje, trotse mama van S terr€ 25-05-2006 & S €p 19-02-2008
alleen op mijn werk. Ik had bijna nooit lekkage en die ene keer als ik thuis was deed ik wat anders aan. Maar op mijn werk wilde ik natuurlijk niet met 2 natte plekken lopen 

kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Zoogcompressen hebben een kolvende werking hoorde ik ooit eens.
Je borst lekt, er is "vraag" dus er komt meer.
Ik ben dus echt af gaan bouwen en gebruikte de "deurbeltechniek".
Bij Myrthe liep ik echt altijd met compressen. Bij Benthe al alleen als ik ergens heen ging, want soms ging het verkeerd.
De "deurbeltechniek" is trouwens als je de melk voelt toeschieten de tepel even stevig indrukken.
Werkte wel goed, maar wil je niet in het openbaar doen
Je borst lekt, er is "vraag" dus er komt meer.
Ik ben dus echt af gaan bouwen en gebruikte de "deurbeltechniek".
Bij Myrthe liep ik echt altijd met compressen. Bij Benthe al alleen als ik ergens heen ging, want soms ging het verkeerd.
De "deurbeltechniek" is trouwens als je de melk voelt toeschieten de tepel even stevig indrukken.
Werkte wel goed, maar wil je niet in het openbaar doen

mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)