G. is gebeten

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mama van b en c

G. is gebeten

Bericht door mama van b en c »

Afgelopen dinsdag is G. kei hard in zijn wang gebeten. Toen ik C. op ging halen bij de PSZ. Hij zat lekker in zijn wagentje heel braaf te wachten toen hij ineens kei hard begon te huilen. En toen ik ging kijken had hij dus een heel gebit in zijn wang staan. Heeft 1 van de peuters hem dus gewoon zomaar kei hard in zijn wang gebeten.


Ik vond het zooooo zielig. Ik moest er zelf bijna van huilen :cry:

Nu heeft hij een blauwe afdruk op zijn wangetje, gelukkig is hij het al weer vergeten, maar ik niet
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: G. is gebeten

Bericht door Mare »

Och wat sneu...
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14231
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: G. is gebeten

Bericht door jikke »

het wat naar.

maar gelukkig kunnen dit soort dingen ook lijden tot leuke zaken. Mijn zoon heeft zijn creche vriendinnentje ooit een duw gegeven waardoor zij op een lego blokje viel en naar het ziekenhuis moest. Ik vertelde mijn verhaal hier en haar moeder ook. Sindsdien zijn we goede vriendinnen. zonder de val had het vast nog lang geduurt voordat we hier door hadden gehad dat we zo dicht bij elkaar woonde en dat onze kinderen naar het zelfde kdv gingen.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12614
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: G. is gebeten

Bericht door monika »

Ja, sneu. Jort is ook wel eens in zijn arm gebeten op kdv. Ikzag het pas toen ik hem savonds in bad stopte. Toen ik het de volgende dag op kdv vertelde voelden de leidsters zich heel rot. Ze hadden het niet gezien. Maar ze hadden wel een idee wie het waarschijnlijk had gedaan. Het is daarna niet meer voor gekomen.
Impuls controle bij die kleintjes ....
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: G. is gebeten

Bericht door Eve71ne »

Benthe was/is ook een bijtertje. Ik heb de leidsters van het kdv gewaarschuwd dat ze erbij moeten zijn als Benthe een conflict heeft want ze gebruikt handjes én tandjes.. Sinds ze beter praat komt het veel minder voor, maar mn thuis wil ze nog wel eens proberen te bijten.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2828
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: G. is gebeten

Bericht door Laris76 »

Oh dat is zo niet leuk...

Ik heb een bijter en een gebetene. Onze oudste werd gebeten en onze middelste zette nogal eens zijn tanden ergens in. Nu is hij meer van het slaan en duwen, pfffffff driftkikker..
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
mama van b en c

Re: G. is gebeten

Bericht door mama van b en c »

Ik neem het kind ook niks kwalijk. Mijn omgeving helaas wel. Men reageert boos op het kind, Van niet normaal tot gedragsgestoord wordt er gezegd. Ik woon in een klein dorp en ik wil niet dat hij nou bekend gaat staan als gemeen en een bijterdje.

Maar zielig was het wel, dat kleine mannetje met dat gebit in zijn wang...
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2828
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: G. is gebeten

Bericht door Laris76 »

mama van b en c schreef:Ik neem het kind ook niks kwalijk. Mijn omgeving helaas wel. Men reageert boos op het kind, Van niet normaal tot gedragsgestoord wordt er gezegd. Ik woon in een klein dorp en ik wil niet dat hij nou bekend gaat staan als gemeen en een bijterdje.

Maar zielig was het wel, dat kleine mannetje met dat gebit in zijn wang...
Niet normaal en gedragsgestoord? Echt? Brrrr. Hier ook een klein dorp, maar gelukkig zeggen ze hier ᷱdat het hoort bij kleine kinderen. Laat onverlet dat het zielig is, maar ik denk dat we dat vooral als volwassenen zo zien. Kinderen zijn daar volgens mij veel minder mee bezig.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8059
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: G. is gebeten

Bericht door Sarina »

Oh, wat zielig!!
R3ns of Br@ndt (weet het niet eens meer) is ook ooit op straat door een peutertje in het gezicht gekrabd :(
De moeder schrok zich wild, ik en m'n kind natuurlijk ook, maar ja, ik kon het dat meisje moeilijk kwalijk nemen, beetje overdreven om het kind zo neer te zetten.
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
mama van b en c

Re: G. is gebeten

Bericht door mama van b en c »

Ach ja, de moeders die dat zeggen zijn niet wijzer dus probeer ik het maar positief te brengen...
Gebruikersavatar
Nanda
J&J SANTORINI
Berichten: 2684
Lid geworden op: do feb 17, 2011 9:38 am

Re: G. is gebeten

Bericht door Nanda »

Gelukkige dat hij er geen last van lijkt te hebben.
al is het voor je eigen gevoel niet echt gezind.

J eremy is op een jip-meeting gebeten, ik schrok idd
Ook, maar dat viel gelukkig ook mee ;-)
Trotse mama van J en T
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8245
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: G. is gebeten

Bericht door Mara »

Oh dat is sneu inderdaad...
Wat gaat het kdv doen om dit zoveel mogelijk te voorkomen?

Es is ook een keer heeel erg gebeten, tot bloedens toe, de afdrukken/deuken hebben er maanden in gezeten en je ziet het zelfs nog een beetje als het warm is.
Ze was toen rond een jaar en zat even in een wippertje op een andere groep. Ik nam het kindje niets kwalijk, maar de leidsters wel (nalatig). Ze wisten gelijk wie het was want het was vaker voorgekomen en ik vind dat zo'n kindje dan beter in de gaten gehouden moet worden en moet worden weggehouden van kleintjes die op bijthoogte staan. Ze hadden Es bijv. in de box moeten leggen. Dat vonden ze zelf achteraf ook.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Plaats reactie