Spelen met leeftijdsverschil

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Spelen met leeftijdsverschil

Bericht door wilmama »

A nne mag van mij spelen met wie ze wil. Als ze het goed kunnen vinden en leuk spelen is het prima toch?

Afgelopen weekend sprak ik een kennis en ze was heel stellig dat haar dochter alleen mocht spelen met kinderen waar 1 jaar leeftijdsverschil tussen zit. Meer vond ze niet kunnen.

Hoe denken jullie hier over?
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Spelen met leeftijdsverschil

Bericht door Emmy »

Misschien heeft ze er een bepaalde reden voor?
Misschien maakt haar kind slecht contact met leeftijdgenoten?
Verder sta ik er in zoals jij, mijn kinderen mogen spelen met wie ze willen, ongeacht leeftijd. In Nederland speelde mijn 9-jarige vaak met een vriendje van 16, met een verstandelijke beperking. Ik heb er nooit opmerkingen over gehoord.
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Re: Spelen met leeftijdsverschil

Bericht door SuzanneV »

Wat is haar motivatie hiervoor??

Robin speelt graag met kinderen die een paar jaar ouder zijn dan hijzelf. Zijn 'beste vrienden' zijn de zoon en dochter van een vriendin van mij. 5 en 8 jaar oud. Op het kdv speelt hij leuk met leeftijdsgenootjes, dus ook wat dat betreft komt hij aan zijn trekken. Van kinderen die jonger zijn dan hijzelf wil hij weinig weten. Kinderen tot 2 jaar worden allemaal over één kam geschoren. Die krijgen een aai alsof het baby's zijn en de instructie dat ze zijn speelgoed niet in hun mond mogen stoppen, want dat vindt Robin errug vies. :D
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: Spelen met leeftijdsverschil

Bericht door wilmama »

Ik heb geen idee wat haar motivatie is. haar dochter heeft 1 ander meisje bij haar in haar groep. Verder wat meisjes in de groep lager en hoger. Haar kinderen zitten op een hele kleine dorpschool dus ook weinig keuze om te spelen. Ze zei echt dat ze het stom vindt en dat ze niet mogen afpreken met kindjes die veel jonger of ouder zijn.

A nne speelt met kindjes van 7 maar ook met kindjes van 3 jaar. Alles net zo gezellig en leuk. Alleen maar goed lijkt mij.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Gebruikersavatar
Thommy
J&J MAURITIUS
Berichten: 4328
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:09 am

Re: Spelen met leeftijdsverschil

Bericht door Thommy »

Dat zou in ons geval betekenen dat onze kinderen niet met kinderen uit de straat mogen spelen, want daar zit overal net een jaar tussen.
Ik vind het belangrijker of het klikt tussen de kinderen.
A~nke, mama van T (2005), T (2008) en S (2010)
wennetje

Re: Spelen met leeftijdsverschil

Bericht door wennetje »

Ik heb er zelfs nooit over nagedacht, zegt genoeg denk ik?
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Spelen met leeftijdsverschil

Bericht door Esther »

Ik vind het een beetje suf. Als wij die regel zouden hanteren zouden we een probleem hebben, Anna en Lotte zijn de jongsten in hun klas en sommige klasgenootjes zijn meer dan een jaar ouder. Juist als het aanbod zo beperkt is (zoals op zo'n dorpsschool) lijkt me dat je wat flexibel moet zijn, toch?
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Spelen met leeftijdsverschil

Bericht door kaatje71 »

dan zou je zelfs niet met je broertje of zusje mogen spelen want daar zit meestal ook wel meer dan een jaar tussen.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Spelen met leeftijdsverschil

Bericht door Esther »

kaatje71 schreef:dan zou je zelfs niet met je broertje of zusje mogen spelen want daar zit meestal ook wel meer dan een jaar tussen.
Hahaha, dat zou wat zijn. Nee, houd op! Niet met elkaar spelen! Ga weer naar je eigen hoek!
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Gebruikersavatar
wilmama
J&J HAWAII
Berichten: 6412
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:32 pm

Re: Spelen met leeftijdsverschil

Bericht door wilmama »

Haha ok ik ben dus niet zo gek :wink: Ze was zo stellig. Ze maakte nog wel een opmerking dat ze dan net zo goed met haar zusje kon spelen.....

Ik had er dus ook echt nog nooit bij stil gestaan.

Fijn dat wij zo eensgezind zijn.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8059
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Spelen met leeftijdsverschil

Bericht door Sarina »

kaatje71 schreef:dan zou je zelfs niet met je broertje of zusje mogen spelen want daar zit meestal ook wel meer dan een jaar tussen.
Dat was ook mijn eerste gedachte... En wat zouden Br@ndt en R3ns het dan moeilijk krijgen in die gemengde klassen met groep 1 en 2 bij elkaar en groepen 3, 4 en 5...
Kun je niet nog een beetje doorvragen :) ben erg nieuwsgierig naar haar redenen...
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12614
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Spelen met leeftijdsverschil

Bericht door monika »

zo lang iedereen plezier heeft.....
Er zit 8 jaar tussen mijn zonen, mag Jort dan niet met Nic spelen? Kietelspelletjes en kiekeboe zijn erg leuk hoor, voor al als je al 'groot' bent en je ziet je kleine broertje reageren.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Plaats reactie