Hoe ziet een dag van de zomerbabies eruit?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Marijn

Hoe ziet een dag van de zomerbabies eruit?

Bericht door Marijn »

Ik ben benieuwd. Zit er ff helemaal doorheen met Juul. Ze slaapt al anderhalve week heel slecht snachts en overdag gaat t nog steeds moeizaam. Ik ben echt een beetje gefrustreerd. Heb ik hier nou al m'n vakantiedagen voor opgeofferd? Maar goed, dat was niet m'n vraag.

Willen jullie eens beschrijven hoe een dag van jullie baby eruit ziet. Hoe vaak slapen/eten/spelen etc?
Ana
J&J MAURITIUS

Re: Hoe ziet een dag van de zomerbabies eruit?

Bericht door Ana »

pfff heel strak is het ritme niet hoor.
maar meestal ergens tussen half 7 en 7 wakker, dan dus voeding verschonen aankleden. Dan mag hij in het schommelstoeltje en in de box e.d. lekker spelen. Nog es drinken tussendoor en dan om een uur of 9 wil hij weer slapen.

ergens in de middag probeer ik met ze te gaan wandelen, en soms slaapt hij dan in de wagen, soms juist niet. Ik weet niet hoe vaak hij drinkt.

's Avonds vanaf een uur of 7 neem ik hem bij me op de bank, drinken als hij dat wil of even tukken op de bank als hij dat wil. Om de dag in bad, en dan meestal vanaf een uur of half 10 valt hij diep in slaap en gaat hij dus in bed voor de nacht.

In principe is hij elke keer 2 uur wakker ongeveer, maar het hangt ervan af hoe lang hij slaapt elke keer hoe de dag verloopt...
Vandaag elke keer 45 minuten en een heel veel huilend jongetje, plus veel sneeuw buiten dus geen wandeling - sprongetjes pffff.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Emma

Bericht door Emma »

Pff, het klinkt inderdaad heel zwaar (en frusterend!)

Hier ook nog niet veel ritme hoor, 's ochtends ergens tussen 5 en 8 besluit ze dat het ochtend is, en dan probeer ik haar steeds na 2 uur wakker zijn weer een slaapje te laten doen. Bij Isla was dat 1.5 uur, dus het duurde even voordat ik erachter was dat Carly 2 uur op kan blijven. Soms gaat ze makkelijk zelf slapen, soms voed ik haar in slaap en soms is het brullen en dan geef ik het op en probeer het later nog een keer. Ik kom dan meestal op 2-3 slaapjes uit maar er zijn ook dagen dat ze maar 2x 45 minuten slaapt. Ze krijgt ongeveer 10 voedingen nu, waarvan 2-3 's nachts. Oh en bedtijd is tegelijk met Isla om 7 uur 's avonds.

Kan het toch zijn dat er meer aan de hand is bij Juul, omdat ze ook niet zo goed aan de borst drinkt (of is dat inmiddels over?) en je ook schreef dat ze afgelopen week iets afgevallen is? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb je allergien uitgesloten? En die spruw die jullie hadden is echt helemaal weg?

Sterkte in ieder geval!
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

hier is het ook rommelig hoor. Nic moet er maar ergens tussen passen met het halen en brengen naar school etc. Nu is het schoolvakantie en ik denk niet dat er opeens een strak schema zal komen.
Hij slaapt tussen de 2-4 x per dag, op wisselende tijden, wordt meestal rond 6:00 wakker, maar gisteren bv om 5:15 en sliep pas weer om 9:15. sAvonds gaat het wisselend met wel en niet klusteren.
Drinken tussen de 8 en 13x per dag? Weet niet ik tel niet, maar in iedergeval zeer frequent, vooral nu het hier deze week erg warm was.

o ja snachts slapen, meestal slaapt hij direct in na/tijens de voedingen. Deze week had hij opeens een nacht dat hij ruim een uur heeft liggen kletsen :roll: erg gezellig, maar dan slaap ik ook niet.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Hier ook verre van een ritme. Hij is ergens tussen 5 en half 7 wakker. Hij drinkt om de twee uur of vaker en slaapt na een uur tot anderhalf uur weer. Soms slaapt hij wel minder en is meer wakker, maar dat verschilt per dag.
's Nachts slaapt hij maximaal 2,5 uur aan één stuk maar wel van voeding tot voeding.

Ik merk wel dat hij naast de reflux ook nog eens last heeft van geluiden. Jij slaapt zo licht en David doet nou niet bepaald zachtjes. Vandaag was David er niet en dan slaapt sem dus soms langer en laat ook langer tussen de voedingen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
TinekedH
J&J SANTORINI

Bericht door TinekedH »

Het is hier ook niet een strak, maar wel een rustig ritme!

Meestal is Vera 's nachts wel 1 of 2 keer wakker... om half 8 gaat ze met ons mee naar beneden nadat ze om een uurtje of 7heeft gedronken. Als je wat pieperig wordt (vaak zo rond 9 uur) gaat ze haar bed in, rond een uurtje of 12 is ze dan wakker. Drinkt, speelt en is lang wakker (sinds een week) tot een uurtje of half 3, (krijgt af en toe tussendoor nog een slokje) en gaat dan haar bed weer in. Slaapt dan vaak weer een uur of 2, drinkt vlak na het avondeten (7 uur) nog een keer en slaapt normaal gesproken dan tot de laatste avondvoeding. De laatste twee avonden is ze tussen de beide avondvoedingen wakker, dan ligt ze met haar vingers of duim in de mond rond te kijken, is niet vervelend, maar ook niet ondernemend ;)
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Marijn

Bericht door Marijn »

Wat ik me vooral afvraag: wat DOEN jullie babies dan als ze wakker zijn. Juul begint al na een minuut of 20 te jammeren en te mekkeren. En dan kan ik haar echt nog wel een uur wakker houden en bezig houden door me haar te spelen, maar dat lijkt me niet de bedoeling.

Ik denk dat ik Juul best langer kan wakker houden. Wellicht gaat ze dan ook beter slapen. Maar wat doe ik dan met haar?
TinekedH
J&J SANTORINI

Bericht door TinekedH »

Marijn schreef:Wat ik me vooral afvraag: wat DOEN jullie babies dan als ze wakker zijn. Juul begint al na een minuut of 20 te jammeren en te mekkeren. En dan kan ik haar echt nog wel een uur wakker houden en bezig houden door me haar te spelen, maar dat lijkt me niet de bedoeling.

Ik denk dat ik Juul best langer kan wakker houden. Wellicht gaat ze dan ook beter slapen. Maar wat doe ik dan met haar?
Dat is zooo frustrerend! Ik knuffel af en toe met Vera, doe kort een spelletje, maar zij ligt ook best lang lekker zelf te kijken, vanavond heeft ze naast me op de bank gelegen, af en toe geluidjes maken, af en toe met haar vingertjes in d'r mond. Stralende lach als ik haar aankijk of even met haar praat. Zelf doet ze weinig... ik heb haar na de voeding altijd een poosje op schoot, als ze verdrietig is zit ze ook lekker bij me, als het heel vervelend gaat doe ik haar in de draagdoek. Maar verder leg ik haar eigenlijk weer in bed zodra ze begint te jammeren... dan gaat ze weer slapen. Soms moet ze eerst even huilen, dat kijk/hoor ik dan maximaal een kwartier aan.... als het dan niet rustiger is haal ik haar weer uit bed en zitten we samen.

Ik heb het gemak van "grote kinderen" die spelen ook graag met hun zusje als ze aandacht wil en ik bijvoorbeeld eten moet koken!

Ik hoop voor jou dat deze fase snel weer voorbij is! :(
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

ja lastig he... ik rouleer hem haha. Even op schoot, even spelen (hij wil erg graag zitten en 'staan') en dan leg ik hem onder zo'n boog met speeltjes, dan draait ie vaak op zijn buik, daar weer wat speeltjes bij, nog es een ander speeltje. Als hij gaat piepen, pak ik hem op, knuffel even, dan in het schommelstoeltje. Kan hij naar zijn zus kijken, als het niet meer leuk is dan zet ik het stoeltje dichtbij, want naar mij kijken is het allerleukst. Weer es drinken, even rondlopen, dan weer in het stoeltje etc etc. Als niets meer helpt, is het bedtijd :mrgreen:
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

wat ie doet...
spelen onder zo'n boog met hang speeltjes, in de box liggen en speeltjes aangereikt krijgen, in de wandelwagen buiten naar bomen, bamboe, de waslijn met witte lappen kijken; stiekem TV kijken als z'n broer cartoons kijkt :oops: , bij mij op de buik als ik de was buiten ophang, of in een wipstoeltje kijken hoe ik de was ophang, mee de wekelijkse boodschappen doen of een klein pruts boodschapje; Mee naar het park als Jort wil fietsen of voetballen, tig keer in de auto mee voor school halen en brengen, soms rij ik de box naar het eind van de keuken dan ziet hij mij koken.
en als er niets meer goed is gaat hij in bad, dan an hij daarna lekker slapen.

Klinkt allemaal erg leuk, maar ik vind deze periode echt lastiger dan 2 mnd geleden toen hij nog meer in zijn eigen wereldje zat. Er is nu meer baby-worstelen en wie is er nu weer van de 'entertainment commissie' :wink:

Jort is gelukkig erg goed in het troosten in de auto als Nic er geen zin meer in heeft en kan hem ook wel een beetje bezig houden tijdens het koken. Daarbij eten we op het ogenblik veel '5 O'clock panick' maaltijden, alles als het maar niet lang duurt om te koken.
mv J ('04) en N ('12)

Marijn

Bericht door Marijn »

Ik ga het eens proberen. Nu breng ik Juul altijd naar bed als ze begint te jammeren in de box. Ik ga ermee aan de gang.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Jammeren is hier het teken dat hij entertainment wil. Gewoon naast hem zitten en praten helpt, anders op schoot. Het blijft zoeken met zo'n baby.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

ja kan heel goed verveling zijn. als ik het zo lees hier, dan zijn de meeste kindjes toch wel gemiddeld 2 uur wakker op deze leeftijd.

I.van gaat wel sneller piepen als hij op zijn buik ligt te spelen, gewoon omdat dat zwaarder is. maar hij houdt het steeds langer vol.
Marijn

Bericht door Marijn »

Mare schreef:Jammeren is hier het teken dat hij entertainment wil. Gewoon naast hem zitten en praten helpt, anders op schoot. Het blijft zoeken met zo'n baby.
Het blijft zeker zoeken. Maar je zou toch verwachten dat het bij een 3e allemaal vanzelf ging... :roll:
Marijn

Bericht door Marijn »

Emma schreef: Kan het toch zijn dat er meer aan de hand is bij Juul, omdat ze ook niet zo goed aan de borst drinkt (of is dat inmiddels over?) en je ook schreef dat ze afgelopen week iets afgevallen is? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb je allergien uitgesloten? En die spruw die jullie hadden is echt helemaal weg?

Sterkte in ieder geval!
De spruw is over. Ik heb niet het idee dat er meer is. Ja, Juul wil gewoon meer dan ze kan. Maar het drinken gaat op zich goed, alleen niet zo vaak. En ze ziet er verder mooi uit. Haar luiers zijn prima en haar huidje is heel mooi gaaf. En over dat afvallen? Ik denk dat dat kwam omdat ze ziek was. Maar ik hou het in de gaten!
Marijn

Bericht door Marijn »

Ik ga gewoon eens een dag beschrijven:
Vannacht heeft Juul 2 keer gedronken. Om half 6 is ze een tijdje wakker geweest en toen nog geslapen tot 7 uur. Toen weer gedronken.
Mee naar beneden. Vanaf half 8 lag ze te miepen. Sam en Floor hebben haar tot 8 uur vermaakt. Toen in de draagdoek mee naar school. Ze heeft ongeveer 10 min in de doek geslapen.

Rond 9 uur weer gedronken, in bad en toen naar beneden. In de box, na 5 min miepen. Ik ernaast, weer 5 min goed, toen weer miepen. Ik heb haar uiteindelijk om 10 uur naar bed gebracht. Om kwart over 10 sliep ze.
11 uur: wakker. Boodschappen gedaan in de wandelwagen (expres niet op haar buik gelegd, zodat ze wakker bleef). Thuis gevoed, toen weer miepen. Nu slaapt ze vanaf 12 uur.

Pffff....
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

ter vergelijk onze ochtend van vandaag:

6:15 wakker 1 borst; spelen in bed met Jort en mama (die nog probeert te slapen met 1 oog open)
7:00 naar beneden in de box, piepen zo gauw ik met mijn ontbijt zit (na 20 minuten), afwisselend op schoot en box tot 8:00; borst op bedbank beneden, wakker blijven liggen voor ongeveer 30 minuten (shit hij had wel mogen slapen zoals hij soms ook wel doet) ; 20 minuten op wipstoeltje vlakbij mij
9:00 in auto stoel naar Auckland central, hazeslaapje van 15-25? minuten
9:40 in wandelwagen naar consulaat voor paspoort aanvraag, wakker tijdens wachten, aan de beurt, naar foto winkel want pasfoto niet goed, weer terug naar consulaat, zo nu en dan miepen maar wordt aardig vermaakt door alle afleiding
11:15 borst in de auto voor we terug rijden, slaapje tijdens het rijden
wakker worden terwijl we even in een winkel gestopt zijn
12:00 borst thuis, spelen onder bogen geval op de grond
12:30 borst en in slaap gevallen aan de borst, 13:00 in bed gelegd slaapt nu om 14:10 nog (hoera we halen wel 2 slaap cycles van 45 minuten!)

Nic drinkt trouwens maar 1 borst tegelijk, dus drinkt zo'n tig keer per dag. Gelukkig hoef ik van mezelf niet te tellen, dan kan ik me ook niet ergeren. Die slokjes duren trouwens meestal maar 5-10 minuten.
mv J ('04) en N ('12)

Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Eigenlijk wel fijn om allemaal te horen en te vergelijken, om te zien dat het allemaal ongeveer op hetzelfde neerkomt voor mijn idee. Dus heel normaal is.
Waar komt toch mijn verkeerde beeld vandaan, van babies waar je geen kind aan hebt? Zijn dat flessenkindjes dan?
Emmy
J&J HAWAII

Bericht door Emmy »

Ana schreef:Eigenlijk wel fijn om allemaal te horen en te vergelijken, om te zien dat het allemaal ongeveer op hetzelfde neerkomt voor mijn idee. Dus heel normaal is.
Waar komt toch mijn verkeerde beeld vandaan, van babies waar je geen kind aan hebt? Zijn dat flessenkindjes dan?
Haha, nee hoor...Mijn 3 oudsten waren "flessenkindjes" en ik herken deze fase nog maar al te goed. Gelukkig kon ik nummer 4 regelmatig de borst geven, zodat het "gejengel" wat minder was... :wink:
Het is gewoon erg vermoeiend deze fase, ze kunnen nog weinig zelf, maar slapen veel minder dan de eerste weken. Ik hield mezelf maar voor dat deze fase niet eeuwig duurt en het zeker weten over gaat..op die manier hield ik het tenminste goed vol.
Marijn

Bericht door Marijn »

Dat idee zat ook in mijn hoofd, Ana. Maar met Floor WAS dat ook zo. Die sliep, at of speelde. Heb zelfs een keer aan de dokter gevraagd of het normaal was dat een baby nooit huilde.

Mijn dag ging gisteren eigenlijk prima. Juul heeft 2 keer langer geslapen. Ik ben alleen nog wel druk met entertainen.
Plaats reactie