....ze moet direct worden bijgevoed ;) update 21/1

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
TinekedH
J&J SANTORINI

....ze moet direct worden bijgevoed ;) update 21/1

Bericht door TinekedH »

....of met donormelk, of met kunstvoeding,

dat zei de verpleegkundige vandaag. Vera is 160 gr. in 6 weken gegroeid en dat is te weinig (zegt ze)
(....Voor haar ligt een blij meisje te bewegen en geluidjes te maken....)

Toen ik (echt heel vriendelijk!) zei dat ik haar wel een paar keer vaker aanleg en op dit moment geen enkele noodzaak in bijvoeden zag heeft ze snel de vaccinaties klaar gemaakt en mocht ik weer gaan onder een mompelend "tsja, je ben zo onderhand ook wel een beetje een ervaren moeder".

Het was dezelfde verpleegkundige die hier op huisbezoek kwam vlak na de geboorte van Vera... toen was Vera volgens de weegschaal ook al zo weinig gegroeid... ik denk niet deze verpleegkundige en ik ooit vrienden zullen worden! ;)
Laatst gewijzigd door TinekedH op ma jan 21, 2013 11:20 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Marijn

Re: ....ze moet direct worden bijgevoed ;)

Bericht door Marijn »

Om zulke dingen ga ik dus helemaal niet meer naar het cb. Alleen maar kijken Nasr cijfers ipv naar het kind.

Juul groeit ook niet zo hard. Ik voel me daar af en toe best een beetje onzeker over, maar dan bedenk ik me ook maar dat ik de melk er niet in kan 'dwingen'. Ze is blij, lacht, speelt en ziet er gezond uit.

Misschien zit er wel te weinig voeding in onze melk...;-);-)
TinekedH
J&J SANTORINI

Bericht door TinekedH »

Marijn schreef:
dat zal het zijn :mrgreen:
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

proest, fijn dat je weer weg mocht omdat je een ervaren moeder bent :)
:roll:
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Pauline
J&J MALEDIVEN

Bericht door Pauline »

TinekedH schreef:
Marijn schreef:
dat zal het zijn :mrgreen:
jullie geven vast water...
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Nickey

Bericht door Nickey »

Ik zeg; kalkoen! Als eerste vaste hapje, het vet van de kalkoen :-)

Vreselijk irritant dit soort mensen met dit soort adviezen.

Wat zei je? Ik heb nog 300 ervaren moeders die het met me eens zijn onder ÉéN druk met een knop :D
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Gewoon een paar keer warme chocomelk met slagroom!
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Eghosa01
J&J SANTORINI

Bericht door Eghosa01 »

Ik kijk erg uit naar de komst van dit kindje, maar niet naar dit soort geneuzel en onzinnig gepraat van het CB...ppfff, wat kunnen mensen toch niet verder kijken dan hun neus lang is...
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
mama talla
J&J HAWAII

Bericht door mama talla »

Je hebt al veel goede tips gekregen :mrgreen:

Gelukkig kun jij dit het ene oor in en het andere oor uit laten gaan. Jammer genoeg zijn er ook veel moeders die zich wel zorgen gaan maken door zo'n suffe opmerking. Ze is nu 4 maanden toch? Ik zou zeggen, 4-maandsdip in de curve van het cb.

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (28), Orland (25) en Melvin (23)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

Gelukkig is ze dan wel zo verstandig om wel gewoon de vaccinaties te pakken bij een kindje die te weinig groeit .....nou ja zeg.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Marijn

Bericht door Marijn »

channiemam schreef:Gelukkig is ze dan wel zo verstandig om wel gewoon de vaccinaties te pakken bij een kindje die te weinig groeit .....nou ja zeg.
Ja, want kom t cb niet aan hun prikken. Volgens mij krijgen ze provisie ofzo...
Sarina
J&J HAWAII

Bericht door Sarina »

Ik denk echt dat je haar te vaak voedt. Dan komt ze niet aan de vette achtermelk. Nu krijgt ze alleen waterige voormelk!
Dat je dat niet weet als ervaren moeder, tsssss.
Gewoon een paar keer flink laten huilen, tot ze zó hongerig dat ze een flink kwartier kan tanken, dan komt het wel goed.

Grapje! ;)
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

Ze weet wel van donormelk dat verdient wel een pluimphe toch?
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
TinekedH
J&J SANTORINI

Bericht door TinekedH »

Sarina schreef:Ik denk echt dat je haar te vaak voedt. Dan komt ze niet aan de vette achtermelk. Nu krijgt ze alleen waterige voormelk!
Dat je dat niet weet als ervaren moeder, tsssss.
Gewoon een paar keer flink laten huilen, tot ze zó hongerig dat ze een flink kwartier kan tanken, dan komt het wel goed.

Grapje! ;)
;)
Ilse

Bericht door Ilse »

Ha zo'n gevalletje had ik van de week ook. Sofie haar lijntje buigt af qua gewicht. Tja wat wil je met een lat als papa en een zus die bijna ondergewicht heeft (maar wel allebei zo gezond als een vis). Dus ik moest maar gaan bijvoeden. Toen ik haar vroeg wat dan, vond ze dat ik wel met prutjes etc aan de gang kon. Toen heb ik haar gezegd dat ik niet verwacht dat ze daar van aan zal komen, tenzij ik haar in haar kleren vol met uitgespuugde prut zou wegen.

Soms snap je niet waarom sommige mensen bij een consultatiebureau werken (dit was zelfs de arts)
Liesje28
J&J MAURITIUS

Bericht door Liesje28 »

Toch een tegenegeluid laten horen. hoe wel het goed is dat je je niet onmiddellijk in de stress laat jagen is 160 gram in zes weken echt heel erg weinig. Kinderen tussen de 2 en 4 maanden zouden volgens de WHO cijfers (borstvoedingscurve dus, waar de '4-maandendip in verwerkt is) 120-190 gram per wéék aan moeten komen, en tussen vier en zes maanden 80-130 gram per week. Dat Vera zo weinig is aangekomen geeft denk ik wel aan dat het goed is dat je extra aandacht hieraan besteed, en ik vind het dan ook echt terecht dat de CB-verpleegkundige hier een opmerking over maakte. Natuurlijk, cijfers zeggen niet alles, maar de CB-er ziet een kindje dat zes keer minder is aangekomen dan je zou verwachten voor een kind van die leeftijd. Of het nou direct over bijvoeden moet gaan weet ik niet (dat ze donormelk noemt vind ik al heel goed), maar als een moeder mij als VBN-er met deze cijfers zou bellen zou ik ook echt alarmbellen hebben en heel goed het borstvoedingsbeleid doorspreken. En dat was dan ook denk ik wat de CB-er had moeten doen. Dus, als je t nog even na wil lopen of er nog verbeterdingen in zitten, weet je me te vinden :)
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
TinekedH
J&J SANTORINI

Bericht door TinekedH »

Liesje28 schreef:Toch een tegenegeluid laten horen. hoe wel het goed is dat je je niet onmiddellijk in de stress laat jagen is 160 gram in zes weken echt heel erg weinig. Dus, als je t nog even na wil lopen of er nog verbeterdingen in zitten, weet je me te vinden :)
Eens!

Het gaat me er om dat de manier waarop het gesprek gevoerd wordt niet heel constructief is! Marijn zegt natuurlijk niet voor niets dat ze er best onzeker wordt omdat Juul niet zo heel hard groeit.
Ik ben op dit moment niet onzeker! Vera heeft maar max. 1 keer in de week enorm veel ontlasting, ze had net een enorme luier geproduceerd vlak voor ik naar het CB ging. (dat is al zo een paar 100 gr ;) ) .... daarnaast groeide Vera in het begin ook al niet snel.... ze zet de lijn veel meer door van dag 10 na de geboorte, het enige tussenpunt in het wegen was met 3 maanden.... er valt wat mij betreft niet zo veel over te zeggen, dat moet je gewoon meer vergelijkingspunten hebben.

Daarnaast, en dat is wel mijn belangrijkste argument om me nu geen zorgen te maken, is Vera een heerlijk meisje, ze speelt, ze ontwikkelt, ze groeit gewoon in de lengte (gemiddeld, maar daar zit geen enkele dip in), ze heeft goede plasluiers en heeft een normale, gezonde huid....

Maar...als ik over 4 weken nog een dip zie...dan weet ik je te vinden!
wennetje

Bericht door wennetje »

Ik wilde het tegengeluid ook laten horen maar durfde niet zo goed (want ik heb slechts 1 kind), ik schrok wel toen ik de groei las. Tevreden lijken zegt ook niet alles, google maar eens op stille ondervoeding en uit ervaring weet ik dat lengtegroei veel later achter gaat lopen tov gewicht, dus als het eigenlijk al een stap te ver is.
Kortom, ik zou zeker vaker aanleggen en ik vind het bijzonder dat donormelk wordt geopperd, vele andere CB's zouden het houden bij bijvoeden met kunstvoeding.
wilmama
J&J HAWAII

Bericht door wilmama »

Ik sluit me ook bij Liesje aan.

Het kindje van mijn vriendin was ook tevreden vrolijk en allert. Hij was zelfs 80 gram af gevallen. Hij w was toen 10 weken oud.
W ilma mama van A nne (4 feb 08) en M arijn (2 juni 10)
Mijn haakblog
Marijn

Bericht door Marijn »

Maar donormelk of kv, wanneer moet ze dat dam drinken? Ik bied Juul bijna elk uur de borst aan. Die wil ze soms wel, maar vaak niet. Ook niet als ik het gekolfd in een fles aanbied.

Wanneer (en belangrijker nog waarom?, want ik barst zelf van de melk) zou ik haar die dan moeten geven?
Laatst gewijzigd door Marijn op za dec 22, 2012 9:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
wennetje

Bericht door wennetje »

Nee, daar gaat het niet om. Het gaat er om dat 'donormelk' een behoorlijk uitzonderlijke suggestie is, dit is iig een zeer pro-moedermelk suggestie, meestal wordt er direct KV aangeraden. Dus los van jouw persoonlijke situatie.

Ik gaf Joris een droomvoeding, die nam hij altijd wel en dat was net dat extra waardoor hij wat beter ging groeien.
glimpiepertje
J&J HAWAII

Bericht door glimpiepertje »

Ik kom niet zo vaak in dit forumonderdeel, maar ik lees dit en ben stomverbaasd. Uiteraard ligt mijn grenzeloze naïviteit daaraan ten grondslag. ;) Natuurlijk had ik kunnen weten dat er in 11 jaar tijd nog niks veranderd is, maar toch...
Ik had het kennelijk erg gehoopt.;)
Sandra (febr. 1969) solo-moeder van W outer (9 okt. 2000) en L ineke (20 dec. 2001)
en ook van M aartje* (26-29 sept. 1999)
L ineke woont samen met Vriendje (jan. 2002)
Poes Rosa (sept 2013)
TinekedH
J&J SANTORINI

Re: ....ze moet direct worden bijgevoed ;) update 21/1

Bericht door TinekedH »

Vanmorgen is Vera weer gewogen. 500 gr. gegroeid in precies 1 maand.

Deze keer een andere verpleegkundige, ze las voor: "moeder wil persé borstvoeding blijven geven"
Ik moest al meer dan een half uur wachten....en na dit consult weer stoom uit mijn oren :( ik moet beginnen met groenten? (Vera is 5 mnd) ik heb gezegd dat ik haar best wat wil laten proeven maar dat ze volgende maand nog niet op elke dag groenten en fruit zal zitten. Eigenlijk wil ik het helemaal niet bedenk ik nu ik thuis ben, waarom kunnen we niet wachten tot 6 mnd? Ze groeit nu gewoon op eenzelfde lijn, nee niet hard, maar wel mooi op de lijn.

Ben ik nu zo eigenwijs dat ik het echt gezeur vind? Vera krijgt zo veel en zo vaak ze wil drinken, meer hoeft dan toch niet? Het is een super vrolijk, gezellig, alert en pittig meisje!

Oh ja, ik moet over een maand weer naar het buro en als ze dan nog op deze lijn zit of lager moet ik naar de kinderarts.

Wat zeggen jullie...ben ik roekeloos en onverantwoord als ik zeg dat ik echt een ontzettend lief, sprankelend, blij, alert en gezonde dochter heb en dit als overdreven poppenkast ervaar?
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Ik denk niet dat je roekeloos bent ;) Anderen hebben de vorige keer al aangegeven dat ze wel echt weinig groeit, maar ik vind het lastig om te bepalen of je er wat aan moet doen.

Wat ik wel weet is, dat bijvoeding zelfs averechts zou kunnen werken. Groente wn fruit henen veel minder calorieën en vetten dan bv. Daar gaat ze echt niet harder van groeien.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Emmy
J&J HAWAII

Bericht door Emmy »

Je hebt helemaal gelijk! Heb grote bewondering dat je nog gaat naar het CB, ik ging nooit, alleen voor de prikken. Wegen deed ik na de eerste drie maanden al helemaal niet meer, werd er namelijk bloedje nerveus van.... :wink:
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Bericht door AnnemiekD »

Vertrouw op jezelf!
Je instinct zegt meestal voldoende.
En 500 gram gegroeid is misschien niet veel maar voldoende.
Dat je nog geen groente en fruit geeft zeg :? Nee hoor, helemaal terecht. Ik heb ook echt gewacht met fruit en groente tot 6 maanden, daarna was het ook alleen proeven en ik geloof dat ze met een maand of 8 pas echt fruit en groenten gingen eten. Maar bv is tot een jaar hier de hoofdvoeding geweest. Aten ze geen fruit of groenten dan zag ik dat niet als probleem
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Suuz

Bericht door Suuz »

Nee joh, je doet het goed! Niet luisteren naar hun. En als je naar de ka moet gewoon doen! Moest ik met p ook. En die zegt dat ze gewoon een klein meisje is. Die heb je er ook tussen zitten zei ze ;) moet wel eerlijk zeggen dat p in de tijd tussen de CB en ka meer is aangekomen dan 1 jaar ervoor dit is echter gewoon toeval.
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Misschien kun je contact op nemen met Stefan Kleintje (van borstvoeding.com) of lactatiekundige Gonneke (ben even haar achternaam kwijt) om even te checken wat zij hiervan zeggen? Dan ben je niet roekeloos en word je misschien zelf ook gerustgesteld? Er zijn hier genoeg mensen met hele positieve ervaringen met deze mensen. Herken je het patroon overigens van je andere kinderen?
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Suuz

Bericht door Suuz »

Kun je misschien een curve hier plaatsen?
Suuz

Bericht door Suuz »

Gootje schreef:Misschien kun je contact op nemen met Stefan Kleintje (van borstvoeding.com) of lactatiekundige Gonneke (ben even haar achternaam kwijt) om even te checken wat zij hiervan zeggen? Dan ben je niet roekeloos en word je misschien zelf ook gerustgesteld? Er zijn hier genoeg mensen met hele positieve ervaringen met deze mensen. Herken je het patroon overigens van je andere kinderen?
Idd ik heb veel ervaring met stefan kleintjes. een prettige man dit met je meedenkt! Ene nogmaals 3% van alle kindjes zijn klein en dat op de 180.000 kinderen zijn nog veel!
Miranda
J&J HAWAII

Bericht door Miranda »

Ik heb ervaring met een klein meisje: Danique groeide ook niet of nauwelijks. CB bleef maar zeuren en ik was er flauw van. Mede dankzij wat VBN' ers hier heb ik contact met Stefan opgenomen. Er is toen een plan van aanpak gemaakt en dat werkte goed. Je kan allicht hem om advies vragen, als hij dan zegt dat het goed is, dan weet je dat en kan je dat volgende keer aangeven op het CB.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Linkje
J&J SANTORINI

Bericht door Linkje »

Als ik ff google kom ik de volgende groei tegen: tussen de 4 en 6 maanden zou de groei 100-150 gram per week moeten zijn. Bij een groei van minder dan 70 gram per week moet je contact op nemen met een lactatiekundige.
Volgens mij zit ze daar mooi tussenin, dus wat dat betreft geen enkel probleem, lijkt mij.

En even contact opnemen met Stefan Kleintjes kan nooit kwaad!
Ro!inka mv Je!mer (9) en F edde (6)

Leer alsof je voor altijd blijft leven.
Leef alsof je morgen gaat sterven.

- Gandhi -
TinekedH
J&J SANTORINI

Bericht door TinekedH »

Gootje schreef: Herken je het patroon overigens van je andere kinderen?
Nou ja, dat is een beetje het punt...

Ik heb heel verschillende kids, maar dochter nr. 2, Miriam groeide op dezelfde manier. Ik ben met haar doorgestuurd en na allerlei onderzoeken (veeeeel ;)) bleek a.d.h.v. Een handwortelfoto dat ze een "laatbloeier" is. Ze loopt qua lichamelijke ontwikkeling ongeveer 1,5 jaar achter op leeftijdsgenootjes (d'r koppetje loopt duidelijk niets achter ;)).

KA heeft toen al gezegd dat het een heel onschuldige afwijking is, die zich herstelt heeft als ze een jaar of 18 is, oorzaak is ook onschuldig en domme pech door de combinatie van genen van Rein en mij.

Omdat het genetisch is heeft de ka toen al gezegd dat de kans dat we meer kinderen kunnen krijgen met eenzelfde groeipatroon groot is.

En...nu gebeurt het dus weer!
Ik had het er net nog met Rein over dat we misschien gewoon beter gelijk een verwijzing kunnen vragen, w.s. Gaat de kinderarts nog helemaal niets doen met dit verhaal in zijn achterhoofd en dan ben ik ook gelijk van het gezeur af?

Ik zal eens advies vragen bij een deskundige!
Hanne

Bericht door Hanne »

Espen is altijd ook heel licht geweest en ik heb hier heel veel vervelende opmerkingen van vreemden over gehad. Vooral die van een apothekersassistente toen Espen een AB-kuur moest. Hij was toen anderhalf jaar oud en woog idd heel weinig, toen zei die muts: wat is dat voor idioot laag gewicht? dat weegt mijn neefje van 6 maanden ook. dat kind is ondervoed.
Ik werd er zo pissig van, vooral omdat de kinderarts had gezegd: ok hij is heel tengertjes, maar hij ontwikkelt zich geweldig. dus geen zorgen.
ik heb gelijk naar die apothekersassistente terug gesnauwd dat haar neefje obesitas had. grrrrrrrrr

en nog steeds is hij een dunnetje, bijna 3 jaar en 12,5 kilo bij 94 cm lengte. Maar bij het consultatiebureau doen ze nooit vervelend hier over. zijn curve stijgt al zit hij ietsjes onder de normale bandbreedte.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Oh maar heb jij dat verhaal ook bij het cb verteld? Dan hebben ze toch niets meer te zeuren? En idd desnoods ga je naar de ka. Dan lijk je een verantwoorde moeder in je dossier ;)
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
TinekedH
J&J SANTORINI

Bericht door TinekedH »

Hanne schreef: ik heb gelijk naar die apothekersassistente terug gesnauwd dat haar neefje obesitas had. .
Haha, daar was ik graag bij geweest!
Marijn

Bericht door Marijn »

Hoe zwaar is ze nu dan? Heb je haar gewicht ingevuld op bv.com?

Ik zou me niet druk maken. Helemaal niet met het verhaal van je andere dochter in je achterhoofd.
nikky
J&J SANTORINI

Bericht door nikky »

Ik zou ook doen wat jij denkt dat het beste is. Jij als moeder weet het echt het beste :!:
Mijn mening is niet bijvoeden, op basis van dat ze prima is gegroeid en jullie andere dochter hetzelfde patroon had.
Ik zou al wel een doorverwijzing regelen.
Mam van twee, een 15- en 13-jarige en zorgmama van tweeling van 11 jaar.
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Mijn eerste reactie was 500 gram is toch niet zo weinig? Gezien je ervaringen met je andere dochter zou ik denk ik de groeicurven van al je kinderen uitprinten en meenemen naar de consultatiebureau arts of huisarts (afhankelijk in wie je meer vertrouwen hebt) En dan bespreken of het nou echt zo zorgelijk is en of je met je jongste ook naar de kinderarts moet of niet.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
wennetje

Bericht door wennetje »

500 gram in 1 maand is toch mooi bij 5 maanden? Klopt dat ze dan ook weer de lijn is gaan volgen. Dit is waar men van uit gaat bij BV kindjes:
- 4-6 maanden 80-130 gram per week;

Keurig toch? Dus nee, ik zou vooral doorgaan zoals je nu doet. Groei is mooi bijgetrokken juist. Paar hapjes groente gaan het verschil niet maken, zal ze ws alleen maar minder gaan drinken.
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

TinekedH schreef:
Gootje schreef: Herken je het patroon overigens van je andere kinderen?
Nou ja, dat is een beetje het punt...

Ik heb heel verschillende kids, maar dochter nr. 2, Miriam groeide op dezelfde manier. Ik ben met haar doorgestuurd en na allerlei onderzoeken (veeeeel ;)) bleek a.d.h.v. Een handwortelfoto dat ze een "laatbloeier" is. Ze loopt qua lichamelijke ontwikkeling ongeveer 1,5 jaar achter op leeftijdsgenootjes (d'r koppetje loopt duidelijk niets achter ;)).

KA heeft toen al gezegd dat het een heel onschuldige afwijking is, die zich herstelt heeft als ze een jaar of 18 is, oorzaak is ook onschuldig en domme pech door de combinatie van genen van Rein en mij.

Omdat het genetisch is heeft de ka toen al gezegd dat de kans dat we meer kinderen kunnen krijgen met eenzelfde groeipatroon groot is.
Met dit in je achterhoofd zou ik me niet zoveel zorgen maken als ik jou was. Als ze over een maand nog niet goed gegroeid is volgens het CB (en nee, ik zou ook zeker niet gaan bijvoeden als ze goed drinkt aan de borst - betere en calorierijkere voeding is er niet te vinden!), kun je dan naar dezelfde kinderarts terug? Met M's dossier erbij kan hij goed vergelijken en weet je meteen of Vera hetzelfde heeft of niet. Dan heb je in ieder geval je plicht gedaan, heb je mogelijke andere oorzaken (want je weet natuurlijk nooit) geëlimineerd.

Zou een diëtist je niet ook naar een kinderarts sturen bij een duidelijk afwijkende groei, vroeg ik me af? En als jij zeker weet dat ze echt goed drinkt (en ze is zeker alert en vrolijk!), zou een lactatiekundige dan veel kunnen betekenen?
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
TinekedH
J&J SANTORINI

Bericht door TinekedH »

Dames dank voor alle reacties.

Ik heb er een paar nachten over geslapen en ook met Rein nog eens alles bekeken. We zijn samen tot de conclusie gekomen dat Vera het uitstekend doet. Ze krijgt genoeg voeding en krijgt ook nog steeds zo vaak ze maar wil. Meer ga en kan ik op dit moment niet doen.

Groenten blijven uit haar buurt tot ze 6 maanden is!

Als het CB ons door wil sturen moeten ze dat doen, dan gaan we naar de KA. Het enige wat de KA nu kan doen is uitsluiten dat ze een voedselallergie heeft én hij kan een chronische ontsteking uitsluiten. Niets wijst er op dat Vera 1 van beide kwalen heeft. Handwortelfoto heeft de komende jaren echt nog geen zin!

Mochten ze bij het CB heel ingewikkeld gaan doen, dan gaan we vanaf de volgende keer alleen nog voor de vaccinaties die kant op! (of we gaan lekker verhuizen :p)
Annet
J&J MAURITIUS

Bericht door Annet »

borstvoedings rariteit of niet (wat cb zou kunnen vinden, ik niet) dit zegt het voedingscentrum over bijvoeden.
http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-k ... apjes.aspx
dus groot gelijk dat je wacht!!!
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Claudiac

Bericht door Claudiac »

TinekedH schreef: Mochten ze bij het CB heel ingewikkeld gaan doen, dan gaan we vanaf de volgende keer alleen nog voor de vaccinaties die kant op! (of we gaan lekker verhuizen :p)
Daar zat ik nog over na te denken (ik heb meegelezen). Bv in centrum Rotterdam doen ze echt nooit zo moeilijk. Ik denk dat het erg veel uit maakt welk cb je hebt. Altijd alles in overleg en nooit had ik het gevoel mezelf te moeten verantwoorden. Bij nieuwe richtlijnen over bijvoeden bijvoorbeeld gaven ze duidelijk aan dat dat *een* visie is en niet per definitie de waarheid. Ik zou echt benieuwd zijn wat ze hier zouden zeggen...
glimpiepertje
J&J HAWAII

Bericht door glimpiepertje »

Waarschijnlijk hangt het er niet alleen vanaf bij welk CB je komt, maar ook van de persoon die je treft. Ik zelf had indertijd een wijkvp die werkte met de bv-curve en die heel bv-minded was, maar toen ik eens iemand anders aan de telefoon had kreeg ik volledig andere adviezen. Misschien is het mogelijk om een collega als wijkverpleegkundige te krijgen?
Sandra (febr. 1969) solo-moeder van W outer (9 okt. 2000) en L ineke (20 dec. 2001)
en ook van M aartje* (26-29 sept. 1999)
L ineke woont samen met Vriendje (jan. 2002)
Poes Rosa (sept 2013)
Plaats reactie