Als Nic een poosje recht op zit (in de kinderstoel, op mijn armen etc) krijgt hij paarse beentjes met oranje vlekken in de huid. Is dat normaal bij 5 mnd? Ik kan het me niet herinneren van Jort, maar ja die had altijd lange broeken aan op deze leeftijd omdat het winter was.
Hij lijkt er geen last van te hebben en het trekt ook direct weer weg als ik hem horizontaal hou.
Het doet mij denken aan een combi van zwaartekracht en hartfunctie, om bloed tegen de zwaartekracht om hoog te pompen, maar misschien is het wel wat anders of hebben alle babies dit op deze leeftijd?
paarse beentjes
paarse beentjes
mv J ('04) en N ('12)
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Re: paarse beentjes
Ik herken wel dat de huid (en of dat dan vooral de beentjes waren in combinatie met een bepaakde stand, dat weet ik niet meer) erg vlekkerig kon zijn, paarsig herken ik ook wel. Oranje kan ik me niet meer zo herinneren.
Bij zoiets geloof ik heel erg in het eigen gevoel. Ik weet nog dat Yanick met een paar weken helemaal onder de pukkeltjes kwam te zitten. Iedereen vroeg bezorgd of dat wel normaal was, maar mijn gevoel zei dat er niks aan de hand was. En het waren idd gewoon hormoon pukkeltjes, maar dan gewoon heel erg. Ik ben blij dat ik me toen niet gek heb laten maken. Dus wat zegt je gevoel?
Bij zoiets geloof ik heel erg in het eigen gevoel. Ik weet nog dat Yanick met een paar weken helemaal onder de pukkeltjes kwam te zitten. Iedereen vroeg bezorgd of dat wel normaal was, maar mijn gevoel zei dat er niks aan de hand was. En het waren idd gewoon hormoon pukkeltjes, maar dan gewoon heel erg. Ik ben blij dat ik me toen niet gek heb laten maken. Dus wat zegt je gevoel?
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
mijn gevoel zegt dat er niets aan de hand is. Het is alleen dat ik er nog nooit over gehoord heb of er over gelezen heb. Ik zal van de week eens aan de plunket nurse vragen of zij het wel eens vaker heeft gezien.
mv J ('04) en N ('12)
Nee, ik herken het niet. Wel van die paarse vlekken, van die cirkels zeg maar, niet specifiek na zitten maar bij kou en bij ziekte.
Voelen de beentjes ook koud? Voetjes? Luier/kleding losjes genoeg? In dat geval zou ik het namelijk wel eens bespreekbaar maken.
Voelen de beentjes ook koud? Voetjes? Luier/kleding losjes genoeg? In dat geval zou ik het namelijk wel eens bespreekbaar maken.
Wel wat vlekkerig als het wat kouder is herken ik wel. Zoiets hadden ze wel eens op de handjes als die boven de dekens lagen. Kan me voorstellen dat zoiets ook op de beentjes kan gebeuren.
Maar dan waren het meer kringen met een blekere binnenkant volgens mij.
Maar dan waren het meer kringen met een blekere binnenkant volgens mij.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
W essel had dit destijds ook een tijdje. Volgens huisarts en cb niets om me zorgen om te maken. En inderdaad was het niets
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)