Osteopaat

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SuzanneV
J&J SANTORINI
Berichten: 1448
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:08 pm

Osteopaat

Bericht door SuzanneV »

Marijntje heeft het niet makkelijk in zijn prille leventje tot op heden. Hij huilt en kreunt veel, lijkt flink last te hebben van zowel krampjes als reflux.
Twee weken terug hebben we een bezoekje aan een osteopaat gebracht. Ik was hier niet tevreden over, Marijns buik ook niet. We merkten weinig verschil. Nu gisteren bij een ander geweest - een meneer die bekend staat als één van de beste osteopaten van Nederland - en dat was toch wel een bijzondere ervaring. We waren véél te vroeg (hadden veel meer drukte op de weg verwacht) en Marijn was in de wachtkamer al bijna een uur aan het krijsen. Waar de vorige osteopaat direct met mijn huilende baby aan de slag ging en hem in allerlei bochten wrong (geen prettig gezicht) nam deze meneer alle tijd om mijn knulletje te kalmeren. Hij zei: "Een baby hoort aan te voelen als een zak met gel en zo krijg je hem dadelijk ook van me terug." En warempel, toen ik na de behandeling (en eerlijk gezegd heb ik geen idee wat hij gedaan heeft, want ik zag hem bijna niks doen behalve Marijn op verschillende manieren vasthouden) een half slapend mannetje in mijn armen kreeg voelde hij zwaarder en zachter aan dan ooit.
Thuis heb ik nog niet veel verschil gemerkt. Het huilen is wat minder en poepen ging vanochtend eens zonder hard gekreun en gepers, maar dat kan allemaal nog toeval zijn. Ik moet over een paar dagen mailen over hoe het gaat, afhankelijk daarvan nog eens terug komen over één dan wel twee weken, en dan zou het klaar moeten zijn. Er is mij 'beloofd' dat Marijn makkelijker zal gaan poepen, rustiger zal gaan ademen en rustiger zal gaan drinken. De eerste dagen zou hij nog overprikkeld kunnen zijn, daarna moet het beter gaan. Ik ben zó benieuwd nu!

Wat zijn jullie ervaringen met osteopathie? Toen Robin klein was en ongeveer dezelfde klachten had zijn we ook bij iemand geweest (weer een ander), maar toen weinig effect gemerkt. Ik blijf ook een beetje sceptisch, omdat ik niet kan begrijpen hoe een dergelijke behandeling kan helpen. Maar hoopvol ben ik wel.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9574
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: Osteopaat

Bericht door muppet »

zowel bij mezelf als bij de dames goede ervaringen hier. Hoewel bij Anouk voor haar hoofdpijn het wel tegen viel. Bij Eline toen ze 5 weken was, zijn we ook geweest ivm onrustig drinken en kreunen. Dat heeft goed geholpen, ik kreeg een heel ander kindje dat veel rustiger dronken en niet meer zo kreunde.
De osteopaat die ik in Veldhoven had, was echt supergoed! Helaas is dat nu te ver weg, anders zou ik daar zeker weer terug gaan. Ben nu nog aan het zoeken naar een goede hier in de buurt.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Osteopaat

Bericht door kaatje71 »

Me!ke wilde absoluut niet aangeraakt worden door de beste man, dus helaas pindakaas.
Ik ben er op advies van de kinderarts heen gegaan en de osteopaat zat in het ziekenhuis, dat gaf me wel een "veilig" gevoel, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik dacht; als het echt een rara knakker is en rara dingen doet zou hij niet daar zijn praktijk hebben ( want er is toch een soort controle).
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Osteopaat

Bericht door kaatje71 »

En sterkte met je mannetje, niet leuk :-( Ik hoop dat het goed aanslaat allemaal!

ik geloof overigens wel dat dit zou kunnen werken. Ook al begrijp ik het niet. En daarbij is dfe inspanning die je er voor moet doen gering ( geen ingewikkeld dieet ofzo) dus tja.....proberen kan altijd.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Osteopaat

Bericht door Miranda »

Met Danique hebben we ook goede ervaringen. Wij kwamen ook bij een osteopaat die Danique eerst rustig probeerde te krijgen. Alleen dat voelde al goed. Danique was de eerste dagen na de behandeling nog behoorlijk onrustig maar dat werd na een dag of 3 minder. Na een 2e behandeling werd het nog minder en na de 3e was het nog anders.
Echt, ik snap het niet, was ook heel sceptisch maar het heeft bij Danique wel gewerkt.

Ik hoop dat het bij Marijn ook zo zal gaan!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Re: Osteopaat

Bericht door nance74 »

Een osteopaat die kinderen in allerlei bochten beweegt vind ik een beetje eng. Ik heb met M icah goede ervaringen met de osteopaat. Daar zag je inderdaad nauwelijks dat hij iets deed.
Maar wel effect, tenminste dat denk ik. En ook de eerste dagen erg onrustig.

Hopelijk merk je op korte termijn verbetering.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Gebruikersavatar
Angelique
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11910
Lid geworden op: zo aug 15, 2010 11:09 am

Re: Osteopaat

Bericht door Angelique »

nance74 schreef:Een osteopaat die kinderen in allerlei bochten beweegt vind ik een beetje eng. Ik heb met M icah goede ervaringen met de osteopaat. Daar zag je inderdaad nauwelijks dat hij iets deed.
En dat maakt mij juist sceptisch. Een osteopaar die te grof is klinkt doodeng,
maar hoe kan iets nou effect hebben als er nauwelijks iets gebeurd.

Maar goed, dat heb ik ook met homeopathie ed.

Ik zou geloof ik vrágen wat hij doet, hoe hij hem aanraakt, en dat dan zelf willen kunnen.
Van op een bepaaldemanier vasthouden worden kinderen vaak wel rustiger, maar daarvoor hoef je mi dan weer niet naar een osteopaat.
:crazy:
wennetje

Re: Osteopaat

Bericht door wennetje »

Nu wil ik wel iets opmerken over het gekreun. Er bestaat zoiets als 'prematurentaal' wat ook voorkomt bij voldragen pasgeborenen. Je hebt het idee dat je kind alleen maar bezig is met persen en kreunen, steunen om een luier vol te krijgen maar dat is dus niet het geval en eerder een teken van een bepaalde onrijpheid. Dit is iets wat zichzelf reguleert en dat is ook iets wat ik uit ervaring weet. Hier een echte (extreme) prematuur en ik kon niet slapen op dezelfde kamer omdat Joris mij uit mijn slaap hield met zijn gekreun en gesteun. Dit is dan een extreem voorbeeld.

Het verschil is misschien wel dat ik dit al kende uit het ziekenhuis en er dus ook heel ontspannen bij kon blijven. Het is na een paar maanden vanzelf weg gegaan, zonder osteopaat.
Gebruikersavatar
LindaJager
J&J MALEDIVEN
Berichten: 17050
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:03 am

Re: Osteopaat

Bericht door LindaJager »

ik heb voor mezelf goede ervaringen met osteopathie. De osteopaat heeft me van mijn bekkenklachten afgeholpen, bij de fysio kwam ik niet verder dus heb ik dat geprobeerd. Hij heeft toen Robert ook onderzocht ivm z'n slechte slapen maar daar kon hij niks aan doen omdat het geen lichamelijke oorzaak had. Hij vertelde tijdens het onderzoek trouwens wel wat hij allemaal deed.
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6332
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Osteopaat

Bericht door drus »

Hier ook hele goeie ervaringen Simon had een voorkeurstand. Met 1 behandeling ging hij al andersom liggen in de draagdoek en na 2 behandelingen ook op niet-voorkeur slapen. Ook hele kleine bewegingen in de nek
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Plaats reactie