Oh, het gaat net als bij Nadí.
Vanaf 8 maanden goed met de pot meeëten en de productie holt achteruit.
Ja, het kan ook bijna niet anders. Ik werk 4 dagen en ben dus 3 dagen fulltime bij baby, dus wat verwacht ik...
Overdag kolf ik links nog wel goed, maar rechts is echt drie-keer-prut. En bij het naar bed gaan merk ik nu dat het niet genoeg meer is voor mijnheer.
Dus gisteren en vandaag maar wat gekolfde melk nagegeven. Nou, hij tankte nog even 140 cc weg uit de fles.
Ik vind het heeeeeel jammer, maar ik heb er op zich wel vrede mee hoor.
Of heeft iemand dé gouden tip nog voor me?
Volgens mij is het over :(
Volgens mij is het over :(
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
Re: Volgens mij is het over :(
Volgens mij is de enige 'gouden tip' zo vaak mogelijk aanleggen, of anders kolven. Goed te tijd nemen om te kolven (is een betere kolf een optie?) als je werkt, en daarbuiten zo vaak mogelijk aanleggen. Kun je wat later beginnen of eerder stoppen om zo extra live te voeden? Slaapt hij door? Dan misschien toch proberen weer 's nachts een keer te voeden.
Ik heb er geen ervaring mee, kan me niets voorstelen bij een 8-maanden oude baby die veel eet, maar eerst voeden voordat hij gaat eten? Hij zal dan iets minder eten misschien, en dus een grotere vraag naar bv, en weer extra stimulatie voor jou borsten.
Lastig hoor, ik kan me voorstellen dat het gewoon lastig is met 4 dagen werken.
Ik heb er geen ervaring mee, kan me niets voorstelen bij een 8-maanden oude baby die veel eet, maar eerst voeden voordat hij gaat eten? Hij zal dan iets minder eten misschien, en dus een grotere vraag naar bv, en weer extra stimulatie voor jou borsten.
Lastig hoor, ik kan me voorstellen dat het gewoon lastig is met 4 dagen werken.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Nou, hij drinkt als ik thuis ben nog gewoon heel vaak bij me. Dan is mijn melk de hoofdmoot en drinkt hij goed, dan leg ik hem ook vaak aan. 5 keer per nacht is toch ook wel veel, volgens mij
EN voordat we gaan eten krijgt hij zeker nog te drinken. Dat doe ik juist omdat het bij Nadí ook zo ging.
Het is gewoon dat mijn borsten ineens dienst weigeren; anders kan ik het niet omschrijven.

Het is gewoon dat mijn borsten ineens dienst weigeren; anders kan ik het niet omschrijven.
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
Oh, dat is vreemd, met zoveel nachtvoedingen zou je productie toch prima moeten zijn. Maar misschien is het maar een tijdelijke dip, en dan zou je dus door de zure appel heen moeten en geen fles na geven, want dat zal zeker het begin van het einde zijn. Wil hij 's avonds niet clusteren?
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Heb je wel een toeschietreflex? Ik heb een tijdje syntocinon neusspray gebruikt en toen ging het beter.
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
Helemaal over is het niet hè, alleen minder. En als de bijvoeding zo goed gaat, dan is er ook minder vraag en behoefte.
Gewoon op verzoek blijven geven, als je thuis bent. En kolven, met die leeftijd lukt dat soms gewoon niet goed meer. Terwijl je kindje zelf wel het eruit krijgt.
Ik zou zrlf gewoon zo doorgaan. Even in de gaten houden hoe het gaat met plasluiers, gewicht en happiness. Misschien heeft je kleintje er genoeg aan.
Gewoon op verzoek blijven geven, als je thuis bent. En kolven, met die leeftijd lukt dat soms gewoon niet goed meer. Terwijl je kindje zelf wel het eruit krijgt.
Ik zou zrlf gewoon zo doorgaan. Even in de gaten houden hoe het gaat met plasluiers, gewicht en happiness. Misschien heeft je kleintje er genoeg aan.
Dat dus. Ik was fulltime thuis bij P ieter op die leeftijd, hij at niet eens heel erg veel van de bijvoeding geloof ik en hij dronk nog veel bij me. Ik leerde toen hij 8 maanden oud was iemand kennen die heel veel moeite had met haar eigen melkproduktie (ziekte) en een veel te vroeg geboren dochtertje had die eigenlijk nog niet eens buiten de buik had mogen zijn toen ik haar bij iemand thuis tegen kwam. Ze voedde vrijwel geheel met donormelk (oa met een slangetje erbij aan de borst) en zat flink omhoog om nieuwe bronnen. Ik heb toen aangeboden om voor haar te kolven, omdat ik altijd gewend was melk in overvloed te hebben bij het fulltime kolven. Nou, ik kreeg met moeite gemiddeld 125 cc per dag bij elkaar. Het was zo perfect afgestemd op P ieter en mijn borsten reageerden niet meer goed op de kolf. En dat terwijl ik wel eens bijna 1 liter in de ochtend in 1 kolfsessie had!Truus schreef:En kolven, met die leeftijd lukt dat soms gewoon niet goed meer. Terwijl je kindje zelf wel het eruit krijgt.
Ik heb in die periode ook syntocinonspray gebruikt en dat scheelde enorm, ook voor P ieter. Die was wat lui aan het worden en dit was wel even prettig voor een tijdje.
Ik denk dat het bij jullie helemaal goed is afgestemd en dat hij misschien wel erg graag het makkelijk wil hebben. Want dat is zo'n flesje natuurlijk

I l s e, mv B (03), J (04) & P (07)
Hoe dan ook, we redden het
Hoe dan ook, we redden het
Geef je wel 4 of 6 borsten in de avond? Klinkt gek misschien maar ik liet Joris gewoon iedere keer weer van borst wisselen en hij kreeg er dan altijd wel weer een slokje uit. Hij ging gewoon zijn bedje daarna in, volmaakt tevreden. Een flesje zou er vast nog in zijn gegaan maar het leek niet nodig. Syntocinon neusspray idd iig bij het kolven en ik kolfte gewoon nog 3x op een werkdag.
En anders domperidon?
En anders domperidon?