nov 2011 kindjes

Moderators: Ester, Yvonne

Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Esther »

O jazeker. vandaag van de punt van de radiator :(
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13453
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

nog niet in zijn gezicht.. zag wel een paar blauwe plekjes op zijn armen en benen.
maar dan ben ik ook wel een tut hoor, ik vang hem op voordat ie valt zeg maar, ben er vaak op tijd bij..
hier heb ik op 2 kasten en 2 laatjes nu beveiligings dingetjes gedaan. dat scheelt al wel wat irritatie hoor!

alleen heeft mark weer bloedneuzen 's nachts.. zag vanochtend wel een miniplekje in zijn neusgat. en dat was na het douchen, wilde dus echt niet weg.
durfd het ook niet echt weg te poetsen omdat ik bang was weer een bloedneus te veroorzaken!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

Sinds augustus, het moment dat Daan ging staan heeft hij veel ongelukjes. Nu loopt hij los en merk je ook dat hij snel tegen dingen aanvalt. Ik vind het echt super zielig maar ja.... je doet er zo weinig aan!

Laatst hard boven zijn oogje, onder de wenkbrauw, zo op de hoek van de tafel. GElukkig geen gat erin, maar wel blauw en nu geel. Net voor zijn verjaardag viel hij tegen ons bed, blauwe plek op het hoofd, neus open.... tja ondernemers lopen veel schade op lijkt het wel.

Hoe is het verder met al ons kleine gespuis? Ik vind het lopen van Daan zo fantastisch. Zo'n klein mini mensje, want hij is heel fijntjes, wat gewoon al een paar meter aflegd, rustig een rondje draait, 100 keer valt en toch weer iets zoekt om recht op te gaan staan en te gaan lopen. Zo'n glimmend snuitje erboven.... ik ben zo verliefd!!! ik blijf zo verliefd!!!!
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13453
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

ja ik denk ook dat ik kindjes op deze leeftijd echt het liefst vind, zeker om te zien.
dat hele baby-achtige is eraf waarbij ze nog niks kunnen.
het zijn nog geen grote kindjes die overal heen rennen en gericht iets in kunnen kleuren..

maar net nog dat lieve, stuntelige. ze leren elke dag iets nieuws erbij (mama zeggen :verliefd: ) en ze hebben nog een klein beetje babyvet. ook al wordt dat snel minder trouwens! van die boedda die mark een maand of 9 geleden nog was is niks meer over hoor, hij ziet er nu gewoon goed uit.

lekker hoor heleen, dat je verliefd bent, goed teken haha! :D
ben ik ook, al denk ik daar om half 6 's ochtends wel eens anders over... ;)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

Chantal schreef:ja ik denk ook dat ik kindjes op deze leeftijd echt het liefst vind, zeker om te zien.
dat hele baby-achtige is eraf waarbij ze nog niks kunnen.
het zijn nog geen grote kindjes die overal heen rennen en gericht iets in kunnen kleuren..

maar net nog dat lieve, stuntelige. ze leren elke dag iets nieuws erbij (mama zeggen :verliefd: ) en ze hebben nog een klein beetje babyvet. ook al wordt dat snel minder trouwens! van die boedda die mark een maand of 9 geleden nog was is niks meer over hoor, hij ziet er nu gewoon goed uit.

lekker hoor heleen, dat je verliefd bent, goed teken haha! :D
ben ik ook, al denk ik daar om half 6 's ochtends wel eens anders over... ;)

half 6? en kan je hem daarna weer terugleggen als je zijn buik vult?
Hier wisselt het wel, maar over het algemeen is het rond 6:30u dat hij wakker word en eerst gaat kletsen dan met een half uur gaat hij piepen en geef ik hem de borst en daarna nog een fles (lol... ik blijf maar borst geven voor de sier geloof ik) en daarna gaat Daan in ieder geval wel weer zijn bed in en meestal slaapt hij dan ook nog een poos. Want 5:30u is idd wel erg vroeg.
Je kan er zo weinig aan sturen he?

Word ook weer eens tijd voor een foto Chantal, van je mooie ventje!! Je schrijft ook zo vol liefde! Zo leuk!!
HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

Justine.... wanneer is L geboren???? Is die niet vandaag of gister 1 geworden?????

HOe is het met je????
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

HeleenW schreef:Justine.... wanneer is L geboren???? Is die niet vandaag of gister 1 geworden?????

HOe is het met je????
Afgelopen woensdag, Heleen. Ik heb er nog een fotodraadje aan gewijd, Toen en Nu.

Raar hoor, om nu geen baby meer in huis te hebben. En het is ook de laatste eerste verjaardag hier in huis, dus daar word ik toch wel een tikkeltje sentimenteel van.

Ik ben momenteel 10 dagen alleen, ml is 10 dagen weg. Pff, wat ben ik blij dat ik geen alleenstaande moeder van 3 kinderen ben. Wat is het vermoeiend als je de hele tijd echt alles zelf moet doen en overal aan moet denken.
Ik heb F al naar school gebracht met een leeg fruittrommeltje (in de haast vergeten te vullen) en ik ben al vergeten iets in de schoentjes te stoppen.... :oops: En je zult altijd zien dat ze net als je alleen bent 's nacht gaan spoken vanwege hoesten en een tandje.
Gelukkig is V uit logeren geweest, vanmiddag wordt hij door opa en oma weer thuis gebracht. Dan heb ik nog 5 dagen te gaan voor ml weer thuis is.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

En ook de laatste november baby is geen baby meer!

Gefeliciteerd met je dreumes, Esther!
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

Lukt het allemaal en beetje Justine? In je eentje 3 kinderen... nou het zou mijn ding ook niet zijn! (al heb je daar natuurlijk niet altijd keus in)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

HeleenW schreef:Lukt het allemaal en beetje Justine? In je eentje 3 kinderen... nou het zou mijn ding ook niet zijn! (al heb je daar natuurlijk niet altijd keus in)
Ml is gelukkig woensdagnacht weer thuisgekomen, Heleen. Pfff, ik ben zo opgelucht. Weet je, in je eentje houdt het gewoon NOOIT op. Van 's ochtends vroeg tot midden in de nacht. Ik zat er echt behoorlijk doorheen, maar nu hij er weer is zie ik het allemaal weer zonnig in.
De kinderen zijn ook helemaal door het dolle heen als papa in de buurt is.
En als klap op de vuurpijl begint L een poging te doen tot stapjes zetten. En wij staat ernaast te juichen en zij maar stralen, echt zo :verliefd: :verliefd: .

En nog even wat anders, worden jullie ook op het verkeerde been gezet door die tandjes? Ik had vorige week (toen ml net weg was) een enorm jengelig kwijlerig kind, het liep er echt met emmers uit. Ik elke dag kijken naar de rechterboventand, maar nee hoor, er kwam maar niks uit. Inmiddels was het kwijlen gestopt en het humeur met 100% verbeterd, maar de tand was er nog steeds niet. Keek ik toevallig vanmiddag naar de onderkaak, zaten daar gewoon 2 witte puntjes, een grote en een kleintje. Daar kwam dat gekwijl dus vandaan... :lol:
En het stomme is, dit is kind nr 3, maar die tandjes blijven een mysterie.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13453
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

blij dat hij er weer is! eventjes red je het wel alleen... maar het moet niet te lang duren!

en die tandjes, zijn dat haar eerste 2 tandjes? mark heeft er 6!
2 onder en 4 boven. hij kwijlt trouwens niet zo heel veel. wel heeft hij sinds gister opeens weer vuurrode billen.. dikke laag zinkzalf er op dus.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Nee hoor, niet haar eerst tandjes. Boven heeft ze er 3 en onder nu 4.
En vannacht heeft ze zo liggen spoken, dat er vast de komende week boven ook 4 zitten :roll: .
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13453
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

oh ik dacht al haha!
vind het zo schattig staan als het nog niet symetrisch is :)
mark heeft best een tijdje maar 1 boventandje gehad, schattig!

hij kruipt trouwens nu echt ipv buikschuiven :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Ons draadje begint een beetje rustig te worden dames, dus ik vond dat het wel weer eens tijd werd voor een update over onze kleintjes :D .

Leonoortje begint steeds meer te lopen. Zelf opstaan gaat nog niet, maar ze loopt vaak zo'n 20 stapjes tussen 2 punten waar ze zich vast kan houden. Het wordt ook steeds stabieler, zo leuk om te zien! De jongens liepen pas toen ze zelf op konden staan en dat was met 15-16 maanden. Ze is dus flink wat sneller :D .
Praten doet ze nog amper. Meer dan tata voor papa en mama en heeeee! als ze je ziet komt er niet uit. Maar de jongens waren ook niet snel, dus daar kijken we niet van op.
Ze zit steeds vaker lekker te spelen met van alles wat ze vindt en ze gaat de hele kamer door op haar Pukylino fietsje. Een groot succes, dat sinterklaascadeau!

De jongens zijn haar nog steeds de hele dag aan het knuffelen, aanmoedigen en met haar aan het spelen. Als ze thuiskomen is het eerste wat ze doen haar een knuffel geven :verliefd:. Zo leuk, ze zijn echt dol op haar! Er staat een foto van mijn schatjes in het fotodraadje.

Slapen gaat echt heel wisselend. Af en toe slaapt ze een week de hele nacht door. Dan is ze weer een week de halve nacht aan het spoken. En waar het door komt, we hebben echt geen idee. Gelukkig kan ml leven met weinig slaap, dus die neemt het nachtelijke gespook vaak voor zijn rekening. Al wordt ik van elk zuchtje van haar ook wakker :(. Ik hoef niet met haar beneden te zitten, maar goed slapen doe ik ook niet.

En met mij? Ik heb af toe perioden dat ik me weer best normaal voel, dus we gaan vooruit. Vanaf deze week ben ik officieel weer beter gemeld, dus ga ik weer voor 24 uur aan de slag. Benieuwd hoe dat gaat. Ben ik elk geval blij dat het hele ziektegedoe met bedrijfsarts enzo achter de rug is. Maar ik vind het nog wel moeilijk dat er nu weer van alles van me verwacht wordt.

En hoe gaat het met jullie heertjes en dametjes en met jullie zelf???
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13453
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

ja ik vind het ook echt leuker worden hoor, nu hij steeds meer kan. zo schattig om te zien dat hij zich gewoon een lange tijd kan vermaken met alles uit de speelgoedkist te gooien, of op de knopjes van muziekjes te drukken en dan flink te gaan dansen. dat heet hier al de mark-dans :D

mark kruipt razendsnel overal heen, als het traphekje of een deur openstaat vliegt hij eropaf, daar moeten we dus goed om denken. ook gaat hij overal staan als hij zich maar vast kan houden. dan loopt hij gewoon langs de tafel/bank/muur/raam van schuifpui. lekker overal handjes op de ramen dus daar ;)

ook pakt hij een stoel om mee te gaan lopen. mijn eetkamerstoel staat regelmatig in de woonkamer tegen de bank geparkeerd omdat hij dan niet verder komt :lol:

mark zijn eerste woordje is boom. komt door de kerstboom. we hadden maar een kleintje boven op de plank. maar hij vond hem geweldig! moest huilen toen ik hem in een slaapje had opgeruimd.. maar alles is dus boom boom boom. en 1 keertje mama toen ik binnen kwam lopen, maar dat was toevallig denk ik ;)

mark slaapt soms 1 slaapje en soms 2 slaapjes op een dag, net hoe laat hij 's ochtends wakker wordt. 's nachts slaapt hij meestal door, maar als hij wakker wordt geef ik hem een fles melk.. meestal is het dan al 4, 5 of 6 uur. fles water staat gewoon koud, poeder ernaast en dus binnen 3 seconden klaar ;) we slapen op zolder en ik ga echt niet naar beneden om hem warm te maken haha! daarna slaapt hij wel weer door. geef trouwens de fles gewoon aan mark in het donker en duik mijn bed weer in!

justine, is het geen idee voor jou om af en toe oordopjes in te doen? doe ik ook als ik er moe ben..

op dit moment zit ik in een hotelbed in heerenveen, worden de groters door oma naar de bso gebracht en mark door de buren naar het kdv!
zo even aankleden en lekker ontbijten bij het buffet. vandaag hopen we wat mooie knappe kleding voor jeroen (en misschien mij ;) ) te vinden hier in de stad.

zelf ben ik geen hoofdcassiere meer bij de supermarkt waar ik werk. ik ben nog steeds vergeetachtig... net alsof ik net bevallen ben zeg maar. ik moest op gesprek komen en kon niet anders als beamen wat ze allemaal zeiden.
maar ik vind het niet erg, geen verantwoordelijkheid meer, gewoon makkelijk achter de kassa zitten. wel nog 2 x in de week 's ochtends om 7 uur beginnen met het geld tellen en zo. dat vind ik wel een lekker klusje. en door zo vroeg te beginnen ben ik 's middags lekker vrij!
dus tja, het gaat op zich goed met mij, maar anderen zien aan mij en mijn werk dat ik nog niet de oude ben. of het is gewoon de drukte die ik thuis heb... :?
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Esther »

Leuk om te lezen hoe het met de kindjes gaat! Leonore is motorisch echt vlot hè? Leuk! Ze is ook al echt zo'n parmantig dametje op de foto's, alsof ze prima doorheeft wat er allemaal gebeurt om haar heen.

Roos kroop vlak voor kerst voor het eerst de trap op, en dat gaat nu heel vlot. We moeten dus ook echt opletten dat het traphekje dicht zit en ze niet overal heen kan. Ze gaat zelf vlot staan en kan dan ook een poosje los blijven staan. Dat was op een gegeven moment een favoriet spelletje: gaan staan, klappen voor zichzelf (want het is natuurlijk heeeeel knap :mrgreen: ) en zich dan om laten vallen. Lachen, gieren, brullen!

Praten gaat ook goed, ze zegt al aardig wat woordjes: mama, papa, daar, dank, eten, amen, slapen, ohoh, boem, oma. Ook communiceert ze non-verbaal heel goed: als ze iets wil hebben, houdt ze haar handen open op. En ze zwaait als ze weggaat, en leunt helemaal over als ze bij iemand anders op de arm wil zitten. Zo leuk om te zien.
Met een potje 'Commando Pingelen' doet ze al helemaal mee met twee wijsvingertjes op het blad van de kinderstoel, zo schattig.

Ze is nog steeds bol, we krijgen nog altijd opmerkingen over 'Hollands welvaren', maar ik vind het niet meer zo erg als in het begin. Het gaat er vanzelf af.

De zussen vinden haar nog steeds fantastisch en spelen regelmatig met haar. Superleuk om te zien hoe ze ook voor haar zorgen.

We zijn wel aan het kwakkelen deze weken, dat is wat minder leuk. Roos heeft heel erg gehoest (ook veel slijm in de bovenste luchtwegen), dan werd ze standaard om een uur of 3 wakker om een uur te liggen hoesten. Erg vermoeiend! Inmiddels slaapt ze de meeste nachten wel weer door, gelukkig.
Ik ben aan het afbouwen met de bv, echt veel productie heb ik niet meer en ik vind het wel prettig om even pauze te hebben van het voeden. Roos vindt het prima, die is niet borstverslaafd. In slaap vallen doet ze 's avonds eigenlijk alleen op mijn arm, maar ik ben allang blij dat ze nu ook alle avonden slaapt.
Het is wel pittig nu ik weer zwanger ben. Ik had gehoopt dat mijn moeder wat bij zou kunnen springen, maar op de een of andere manier komt dat er niet van (ondanks dat ze het wel vaak aanbiedt, maar als ik dan concreet vraag wanneer ze komt is er altijd wel iets) :? Nou ja, straks is de vakantie voorbij dan wordt het weer wat makkelijker allemaal. Nu met 4 meisjes thuis is de chaos al snel groot natuurlijk :mrgreen:

De lastigste klus momenteel in het huishouden vind ik de bovenverdieping: beneden in de box heeft Roos het al snel gezien, en boven is geen box. In een bedje vindt ze het ook maar zo-zo (maar dat doe ik nu maar wel: met een doos kartonboekjes houdt ze het wel een half uurtje uit) en los kruipen is natuurlijk geen optie.

Leukste speelgoed is trouwens een mand waar je van alles in en uit kunt doen, de loopfiets (maar alleen achteruit, hahaha!) en een muziekdoos. En wat is bij jullie favoriet speelgoed?
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door michelle »

Esther schreef:De lastigste klus momenteel in het huishouden vind ik de bovenverdieping: beneden in de box heeft Roos het al snel gezien, en boven is geen box. In een bedje vindt ze het ook maar zo-zo (maar dat doe ik nu maar wel: met een doos kartonboekjes houdt ze het wel een half uurtje uit) en los kruipen is natuurlijk geen optie.
Even inbreken: ik heb een traphekje gemaakt in de deuropening van Jasmijns kamer. Zo heeft ze een hele grote box boven. Enige nadeel is dat ze af en toe de lades van de commode leeg gooit, maar dat zit niet zoveel in dus dat heb ik er voor over :wink:
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13453
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

ik kom dus ook nooit boven :?
als mark slaapt kan ik niet stofzuigen want dan wordt hij wakker, en als hij wakker is kan ik niet naar boven. wel eventjes om een was in de droger te gooien maar niet om alle slaapkamers te stofzuigen of zo... dit gebeurd dus in het weekend als jeroen thuis is.

tjee, moet er niet aan denken om alweer zwanger te zijn... gelukkig maar ;) terwijl ik bij chris na 8 maanden alweer zwanger wilde worden! bij femke moest ik daar toen ook nog echt niet aan denken.
maar ons gezin is klaar nu, meer kan ik niet aan..
dus ik vind je echt stoer esther! :)
hoe zwaar is roos dan nu?
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

zo ik ga er even voor zitten (heb tijd over nu levi ook naar school is, grapje)

Leuk hoor, weer even de verhalen over onze net 1-jarigen!

Esther, ik heb het nog niet gedaan, dus bij deze: gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Petje af hoor, zwanger zijn met al 4 kinderen!!

En dat praten, nou daar is hier nog totaal geen sprake van. Hij loopt als een kiviet, echt hij loopt buiten ook hele stukken. Gezellig hoor. Maar praten, met een beetje geluk hoor ik soms mama :)

Hij is zo vrolijk, kan heerlijk spelen, ook nog in de box dus geen problemen hier met opruimen/schoonmaken. Ik kan hem er ook heel goed bij hebben trouwens, hij rommelt wat met speeltjes. Het is denk ik echt een voorbeeldig kindje. Ik kan me er niets bij voorstellen dat je niet boven de boel op kan ruimen, schoon kan maken enz.
Van hem kan je er wel 10 tegelijk hebben ;-)

's Nachts gaat ook prima, hij ligt vaak wel te kletsen 's nachts maar slaapt daarna weer heerlijk verder. Vanmorgen tot 8:15u, lekker hoor. Deze luxe ken ik nog niet zo heel lang. Eerder werd hij rond 6:30u wakker.
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Leuk om te lezen van jullie allemaal!

En Heleen, hoe gaat het eigenlijk met jouzelf?

Net een onrustige 2 weken achter de rug, als gevolg van een zeer hardnekkige tand die maar niet wilde doorkomen. Krijsen 's avonds en s nachts. Vreselijk. En vreselijk zielig. En maar twijfelen waar het nu door komt. Is het de tand, of heeft ze toch oorpijn, of is het iets anders??? Inmiddels is de tand door en ons dametje heeft weer 2 nachten doorgeslapen. Kortom, het was de tand. Pffff.
De jongens hadden er nooit zo'n erge last van. Die hadden ineens gewoon tanden. En kiezen.

Nou, nog maar 12 exemplaren te gaan.

En o ja, Chantal, ik was begonnen met oordopjes, maar ik kan daar weer niet van slapen, omdat ze pijn doen aan mijn oren. Heel irritant.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

o wat sneu! die pijn!
Heb je wel oren na laten kijken? Want tanden en oren gaan toch ook vaak samen?

hier had Levi altijd wel koorts (hoge verhoging) rond tanden en kiezen krijgen.

Met mij gaat het eigenlijk behoorlijk goed. Ik ben bijna altijd ontspannen, goed he? Zelfs als Daan 's nachts wakker word en ligt te kletsen slaap ik gewoon door. Dit zijn voor mij wel tekenen dat het goed met me gaat. Ik ben alleen ongelofelijk vergeetachtig. En ik vind mijn werk best heel pittig. Ik zou soms wat 'eenvoudiger' werk willen doen! Maar goed, het is ook wel zulk mooi werk dus dat zet je niet zomaar aan de kant (en m'n salaris ook niet ;-0)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Esther »

HeleenW schreef:Esther, ik heb het nog niet gedaan, dus bij deze: gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Petje af hoor, zwanger zijn met al 4 kinderen!!
Dankjewel. Ik vind het wel Heel Erg Pittig hoor, maar dat komt ook door alle gekwakkel in de vakantie, het beroep naar Kampen dat zaterdag afloopt (en ze hebben geen pastorie dus dat is nogal een gedoe), en ikzelf die niet fit ben, en mijn moeder waarvan ik gehoopt had dat ze regelmatig zou bijspringen (en die dat ook steeds belooft) maar die nog niet 1 keer is geweest...
En als klap op de vuurpijl heeft Roos nu 39 graden koorts terwijl Wilbert de hele dag en avond weg is ::(
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Esther »

Wel superfijn trouwens Heleen, dat je zo ontspannen bent! Je mag jezelf een heel erg grote pluim geven, want het was lang niet altijd makkelijk en niet iedereen had het je zo nagedaan. Je hebt er hard voor gewerkt.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

Esther schreef:
HeleenW schreef:Esther, ik heb het nog niet gedaan, dus bij deze: gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Petje af hoor, zwanger zijn met al 4 kinderen!!
Dankjewel. Ik vind het wel Heel Erg Pittig hoor, maar dat komt ook door alle gekwakkel in de vakantie, het beroep naar Kampen dat zaterdag afloopt (en ze hebben geen pastorie dus dat is nogal een gedoe), en ikzelf die niet fit ben, en mijn moeder waarvan ik gehoopt had dat ze regelmatig zou bijspringen (en die dat ook steeds belooft) maar die nog niet 1 keer is geweest...
En als klap op de vuurpijl heeft Roos nu 39 graden koorts terwijl Wilbert de hele dag en avond weg is ::(
Dat is zo zielig als ze zo ziek zijn, Mark ook al ziek en Daan net beter (maar ook nog niet zichzelf) en nu Roos ook nog. Beterschap voor je kleine meisje en jij heel veel succes met zo'n hangend mensje aan je en je zwangerschap en de drukte van alles. Kan me voorstellen dat het af en toe te pittig is. Dat mag je ook best wel eens zeggen hoor!!
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Fijn Heleen, dat je zo ontspannen bent! En vergeetachtig, dat ben ik ook nog steeds. Hoop dat het ooit nog goed komt....

Kan me voorstellen dat het Heel ERg Pittig is, Esther. Het lijkt mij zelfs Verschrikkelijk Zwaar. Zeker als ze allemaal thuis zijn. Ben persoonlijk blij dat het normale ritme weer begonnen is, al is geen broodtrommels vullen e.d. ook wel ontspannen.

Vanochtend weer naar het cb geweest.
Dametje is nu 74,5 cm en 9495 gram. Ze was netjes gegroeid volgens haar lijntje. Ook weer 2 prikjes gehad.
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13453
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

Wij zijn toevallig vanochtend ook naar het cb geweest. Prikjes gingen goed, eerste deed hem niet zoveel, bij de tweede een beetje huilen.
Nu ligt hij al anderhalf uur te slapen, en vanochtend ook al.

En was is Leo (hmm ben wel bang dat dit later haar afkortnaam wordt!) een ukkie zeg, echt schattig!
Mark was met zijn gewicht flink gezakt in curve. Hij zit nu bijna op de normale lijn.
11,2 kilo was het.
En zijn lengt is nog steeds netjes keurig in de bovenste lijn.
85 cm.

Dus tja, die maat 86 moest echt in de kast hoor, snappen jullie het nu? :lol:
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

De jongens noemen haar inderdaad af en toe Leo. Maar ook gorkie of snorkieborkie (heeft V verzonnen :lol: ) . Dus we zullen zien wat de tijd gaat brengen.
Wat een verschil nog, Chantal, gewoon 10cm groter!

En trouwens, L is de halve nacht wakker geweest en aan het krijsen geweest. Ik denk van de prikjes. Is die tand eindelijk door, krijgen we dat weer. Ik word er zo moe van, letterlijk en figuurlijk. En volgens de cb-mevrouw kon het wel een week duren :( .
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13453
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

huh? hier een heel ander verhaal, hopelijk heb je het verkeerd begrepen/verstaan. mijn verhaal is namelijk beter :lol:

die ene prik kan vanavond last geven met een beetje verhoging, en moet morgen over zijn.

de andere prik, daar krijgt hij pas over een week last van, als dat gaat komen, volgende week donderdag dus pas! in de tussentijd niks...
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

Gister is Daan ook bij het cb geweest. En wat chantal zegt over die prikken kreeg ik gister ook te horen. Ik heb alleen Daan geen inenting laten geven ivm zijn gezondheid.

Hopelijk knapt je meisje in ieder geval weer snel op!!!

Daan is nu al 3 weken niet fit. Eerst echt ziek geweest, maar nog altijd is hij niet wie hij normaal wel is. Het is normaal al geen groot en stevig kindje maar nu was hij zelfs met 2,5 maand terug vergeleken iets afgevallen. Zijn longen raspten nog, zijn oren waren iets geirriteerd. Dus dit keer even wat minder positiefs over Daan. Hij moet nu echt weer gaan aankomen aldus de cb-arts. En ja, dat zou ik ook wel willen maar heel veel eten doet Daan niet. Op fb al wat tips gekregen voor calorierijker eten.
We zullen het wel zien. Maar de inenting dus ook uitgesteld vanwege dat het niet zo lekker gaat met kleine Daan.

OVerigens vond ze hem motorisch heel sterk, vooral zijn fijne motoriek. Zelf ben je gewend aan hoe je kind is, maar dat was wel grappig om te horen.

owja hij woog 9,1 kg bij 79 cm. In de lengte was hij wel goed gegroeit trouwens.
Laatst gewijzigd door HeleenW op vr jan 11, 2013 10:27 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Ik heb kennelijk niet opgelet bij het cb. Maar ik werd ook een beetje overvallen door de prikjes. Vroeger (bij de jongens bedoel ik dan) had ik dat allemaal helemaal in de peiling. Nu ben ik er totaal niet meer mee bezig.
En omdat ik n.a.v. het verhaal van de cb mevrouw alleen maar kon denken HELP, ALWEER EEN ONRUSTIG KIND, heb ik kennelijk niet goed meer geluisterd naar wat ze zei...

Maar in elk geval, vannacht heeft ze :D goed geslapen en ik dus ook .
We zien wel wat volgende week gaat brengen.

Vervelend dat Daan niet goed genoeg gegroeid is HEleen, maar je zegt het zelf al, hij is geen grote eter en flink ziek geweest. Hij gaat het binnenkort vast wel weer inhalen. Niet teveel zorgen maken hè.
Was hij in de lengte wel goed gegroeid?
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

he justine, ik vul net nog even gegevens aan (Daan was net wakker geworden dus ging hem eruit halen en vergat gewicht/lengte te noteren)

En hij is dus in de lengte wel goed gegroeit.

Weet je, echt zorgen maak ik me niet, maar hij is echt super mager, en dat is wel heel naar hoor. Bij koorts moet ik naar de huisarts omdat hij er hopelijk zelf wel overheen komt, maar als hij dus koorts krijgt moet ik hem weer laten onderzoeken. Zijn buikje, lijkt als een kindje in afrika. Hele botterige bovenkant en dan een bolle buik. Beentjes zo iel als maar zijn kan. Groot hoofd, hoog voorhoofd en dan zo'n klein koppie eronder.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13453
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

ja dat is niet leuk om te zien. hoe waren de anderen toen ze net 1 waren? waren die ook niet zo magertjes? was dat niet joas waar je je ook vaak zorgen over maakte?
wel goed dat hij in de lengte gegroeid is. zal maat 80 snel opsturen ;)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13453
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

Mark kan op commando knuffelen... Zo lief!
Dan legt hij zijn hoofd bij je neer. Het is niet zo'n knuffelbeer, dus dit is echt schattig.
Hij doet het trouwens bij ons gezin en bij ons buurmeisje en bij niemand anders :)

Hij had oorontsteking en heeft bijna een week niet gegeten. En dat is hij nu aan het inhalen, hij eet meer als Chris! Brood en avondeten met tussendoortjes, flessen vol melk, dunne diksap en water.. alles gaat erin!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Esther »

Fijn dat het achter de rug is Chantal. En dat knuffelen klinkt superlief.

Vanmorgen was ik met Roos op het cb, en ze is 11.8 kg bij 80 cm. Net bovenin het gemiddelde wat betreft lengte/gewicht.
Ze kreeg de vaccinaties niet, omdat ze een beetje benauwd is en erg verkouden. De arts noemde haar een 'happy wheezer', wel benauwd maar ook gewoon blij. Ze schijnt er overheen te groeien. Ben benieuwd of ze over 3 weken wel helemaal fit is, want dit is al anderhalve maand gaande.

Verder heeft ze gisteren op de slee gezeten, voortgetrokken door Anna, en ze vond het fantastisch! Zat helemaal te stralen. Slapen gaat gelukkig nog steeds supergoed. Als de anderen nou eens allemaal zouden doorslapen... Maar het gebeurt maar weinig dat er niemand wakker wordt. Gelukkig gaat Wilbert er meestal uit, de schat.

Roos schreeuwt trouwens heel erg, vooral onder het eten. Herkent iemand dat? Het is bijvoorbeeld als ze de volgende hap wil, of als ze vlees ziet, of appelmoes, of als ze haar eten op heeft en vindt dat het toetje maar moet komen... Ik zit er pal naast en word er een beetje gek van, helemaal omdat het aan het eind van de dag is en ik ook moe ben. Zou het al zin hebben om bijvoorbeeld haar stoel om te draaien? Dat deden we bij Anna en wat werkte goed. Maar ze is nog wel jong natuurlijk.

Nou ja, als dat het ergste is om je druk om te maken valt het alleszins mee toch?
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Dat schreeuwen herken ik wel, Esther. Het is hier een schreeuw op een bepaalde toon en met een bepaalde blik en dan is het meteen duidelijk, mevrouwtje wil iets. Iets hebben of iets eten.
Het zal vast wel overgaan, ooit, toch :D .
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Esther »

maartje12 schreef:Dat schreeuwen herken ik wel, Esther. Het is hier een schreeuw op een bepaalde toon en met een bepaalde blik en dan is het meteen duidelijk, mevrouwtje wil iets. Iets hebben of iets eten.
Het zal vast wel overgaan, ooit, toch :D .
Dan is dat hetzelfde ja. Bij de anderen ging het over toen ze leerden praten en dus met woorden duidelijk konden maken wat ze nou precies wilden. Hoe vaak ik niet verzucht heb 'Kind, leer toch praten!'... ::roll:
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13453
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

hier wordt ook flink geschreeuwd hoor!
inderdaad als hij wat wil, of als ik iets afpak. afstandsbediening of zo.. staat hij al mee te wijzen naar de tv :lol:

gister zat mark op de slee in een autostoel, maar dat was niet zo stevig en hij is dan ook een keer omgevallen :oops: met de zijkant van zijn koppie recht in een berg zachte sneeuw. ik vond het zielig maar moest ook wel erg lachen.. terwijl hij huilde :oops:
vandaag de ikea stoel op de slee vastgemaakt, en dat ging al beter!

maar net even een echte rugleuning gekocht bij de speelgoedwinkel. die zal ik er straks of morgenochtend op zetten. vastbinden met een sjaal denk ik maar?
mark vind het wel echt leuk ook op de slee hoor! en steeds als we over een stukje weg gaan dan knarst het natuurlijk.. en dat vind hij helemaal leuk :)

en hij eet!! echt veel joh! borden met bloemkool, vlees, aardappeltjes, macaroni, fruit, brood.. alles gaat op!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Hebben jullie dat nu ook, dat je niet meer weet wat je andere kinderen deden op dezelfde leeftijd en dat je alles wat ze/hij doet briljant vindt?

Van het lopen enzo weten we dat L eerder is dan haar grote broers, maar wat ze verder allemaal uitspookt…
Als je zegt we gaan naar boven (ook al is het niet tegen haar) loopt ze al naar de trap. Als je je jas aan doet om weg te gaan gaat ze ook haar jas pakken. Ze kijkt al het eten uit je mond, wil begeleid door luid gegil alles proeven (dit is overigens een totaal nieuwe ervaring voor ons, daar weten we zeker van dat de andere 2 het nooooooit gedaan hebben, maar of het ook zo blijft…) .
Ze gaat doekjes uit de kast pakken voor het poetsen, ze loopt rond met een (speelgoed) telefoon aan haar oor en houdt hele babbelgeprekken met af en toe een “ja” tussendoor, geeft de hele dag luchtkusjes, poetst het tafeltje van haar kinderstoel en ga zo maar door.

Maar ik weet het dus niet meer. Misschien deden grote broers dit ook allemaal toen ze 14 maanden waren. Het blijft leuk om je er ook voor de 3e keer over te verbazen!
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Esther »

maartje12 schreef:Maar ik weet het dus niet meer. Misschien deden grote broers dit ook allemaal toen ze 14 maanden waren. Het blijft leuk om je er ook voor de 3e keer over te verbazen!
Nou hè!
Hier loopt de ontwikkeling sterk vergelijkbaar met die van haar grote zussen, maar het blijft echt leuk. Dat bellen doet Roos ook, dan zegt ze 'Haje!' (hallo) en 'ooooooma!' En ze wordt echt superboos als iemand weggaat, want dan wil ze 'ma!' (mee).
Gillen om eten doet ze ook, dat vind ik het minst leuke puntje ::? Ze schreeuwt net zolang tot ze de volgende hap in haar mond heeft. En als haar bakje leeg is, schreeuwt ze om vlees, en daarna om toetje. Hopelijk gaat dat snel over, want ik vind het echt niet om aan te horen, zo aan het eind van de dag.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Leonore heeft gisteren voor het eerst in de tuin gespeeld. Het was zulk lekker weer!
Wel op haar slofjes, want ze heeft nog steeds geen schoentjes :oops: .

Het was zo leuk om te zien, hoe er een wereld voor haar open ging :verliefd: Ze dribbelde de hele tuin rond, op het politieauto loopfietsjes, naar mama kijken die in de tuin aan het werk was. En dat alles met een stralende glimlach op haar gezicht.
Hopelijk blijft het zo lenteachtig!
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Esther »

maartje12 schreef:Leonore heeft gisteren voor het eerst in de tuin gespeeld. Het was zulk lekker weer!
Wel op haar slofjes, want ze heeft nog steeds geen schoentjes :oops: .

Het was zo leuk om te zien, hoe er een wereld voor haar open ging :verliefd: Ze dribbelde de hele tuin rond, op het politieauto loopfietsjes, naar mama kijken die in de tuin aan het werk was. En dat alles met een stralende glimlach op haar gezicht.
Hopelijk blijft het zo lenteachtig!
Wat heerlijk om te lezen!
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13453
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

leuk hoor!
mark loopt nog niet los, hij kruipt heel snel :)
de groters waren 16 maanden dat ze los gingen lopen, dus hij heeft nog een maandje. denk wel dat dat gaat lukken!

hij heeft opeens ontstoken ogen! goed schoonhouden dan maar... komt vieze groene troep uit.
hoe gaat het met het slapen bij jullie?

hier gaan de meeste nachten wel weer goed. vanochtend was het zelfs half 8! meestal is het rond half 7 dat hij wakker wordt.

eten doet hij niet zoveel meer, hij laat veel staan. broodje gaat niet helemaal op, banaan ook niet. nou ja, wel genoeg om goed de dag door te komen hoor.
maar door dit geef ik hem nog wel 2 flessen poedermelk per dag.. omdat er toch wat meer in zit als in gewone melk of iets anders.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
HeleenW

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door HeleenW »

Ha dames, ik ben net terug van wintersport en ga weer eens jippen!

Dat lopen in de tuin... zo leuk is dat he! Daan loopt al ruim 3 maanden en hij is ook zeer regelmatig met zijn broers in de tuin te vinden. Hij pakt z'n schoentjes, of z'n jas, muts en komt naar je toe omdat hij dan naar buiten wil. Zo lief!

We hebben hem de achterliggende week bij mijn ouders achtergelaten. Dat was wel even slikken, maar hem meenemen op wintersport wilden we ook niet. We hadden genoeg met de andere te regelen, die gingen voor het eerst skien. Daan heeft een super week bij opa en oma gehad. Maar heerlijk om hem nu weer bij ons te hebben hoor.

Hij heeft echt een pittig karakter. Kan echt heel boos kijken, boos worden. Weet ook erg goed wat hij wil. :wink:
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Ik ben van de week met L naar het cb geweest en dacht, het is wel weer eens tijd voor een update!

Eerst maar even de cijfers: 81 cm en 11 kg.

Ons dametje doet niet onder voor haar grote broers, ze gaat volgens mij nog veel sneller dan haar broers. Klimmen, rennen, meedoen met F en V, per se bepaalde schoenen aan willen, aan het aanrecht staan en proberen brood met pindakaas te smeren... ons meisje is een echte wildebras. Niets is voor haar veilig.... :D 8)
Verder is ze ook heel schattig. Dol op knuffelen, ook haar grote broers, en kusjes geven :verliefd: . Zodra ze een muziekje hoort doet ze dansjes, zo leuk! En ze komt telkens op de juiste momenten de juiste spullen aanreiken (jas, tas oid).
Praten doet ze nog weinig, maar af en toe komt er ineens wat uit. 's Avonds roept ze altijd op haar manier AAN TAFEL! Heel grappig klinkt dat.

Hoe gaat het met jullie dreumesjes??
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13453
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

Leuk! Dochter van mijn vriendin is ook zo'n snelle, echt alsof ze al 2 is of zo!

Mark was vorige keer 12,3 kilo. En lengte.. geen idee, hij zit in maatje 92 met truitjes en 86 met broeken. Al een hele tijd trouwens.
Hij kletst al best wel veel, maar sommige dingen kunnen wij wel verstaan en anderen nog niet. Tis ipv Chris bijvoorbeeld.
Je kunt hem wel heel goed vragen stellen en dan zegt hij echt keurig ja of nee met knikken of schudden erbij.

Hij ligt trouwens vandaag voor het eerst in zijn grote 1 persoonsbed! En hij sliep bijna gelijk! Hopelijk blijft het goed gaan, dat zou makkelijk zijn. Is bij de andere 2 wel goed gegaan... Dus ik hoop het :)

Voor de rest gaat het eigenlijk heel lekker met hem. Eet niet zo heel veel, maar lust eigenlijk alles, nog wel in ieder geval ;)
Slaapt nog 1 x, ongeveer tussen half 1 en 3 uur. Soms maar een uurtje, soms ruim 3 uur. Maar dat laatste probeer ik de laatste tijd te voorkomen omdat hij dan 's avonds niet wil slapen. En dan zit ik tot half 11 met een wakker kind!
Deze leeftijd vind ik echt heel erg leuk hoor, woordjes leren enzo!

Zijn jullie al bezig met zindelijkheidstraining? Ik niet hoor.. Geeft nog niks aan of zo. Femke was net 2 dat ze zindelijk was (maar nu nog steeds 's nachts niet) en Chris was ruim 3,5 dat hij zindelijk werd, maar dat ging moeizaam.. Maar wel bijna gelijk dag en nacht.

Heleen en Esther, hoe gaat het met jullie peutertjes! ik kan me trouwens niet voorstellen om alweer een baby in huis te hebben haha!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door maartje12 »

Zindelijkheidstraining begin ik nog niet aan hoor Chantal, de jongens waren met net 3 en 3,5 zindelijk, dus als L een beetje eerder is ben ik al blij. Afdwingen lukt toch niet heb ik gemerkt.

Stoer hoor, in een groot bed! Klimt hij er niet uit?

Eten verbazen wij ons hier nog steeds over. Ons dametje eet alles, ze eet letterlijk het beleg van mijn brood en dat terwijl de jongens op deze leeftijd overgegaan waren op een dieet van kale pasta. Een verademing dus!

Slapen is een ander verhaal. Ze heeft fases dat ze 's nachts ineens heel hard krijsend wakker wordt en dat dan weken achter elkaar. Daarna slaapt ze ineens weer weken door om weer van voren af aan te beginnen. Erg vermoeiend.....

Ben ook benieuwd hoe het bij jullie is, Heleen en Esther. HEt lijkt me echt heel heftig om er alweer een baby bij te hebben. Ik heb mijn handen echt compleet vol aan onze levendige dreumes :mrgreen: .
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Esther »

Roos is een enorme handenbinder! Onderzoekt alles op alle mogelijke manieren. Als ze niet in de box/kinderstoel zit moet er continu iemand achter haar aan lopen, anders is de kamer in no time een ravage.
Praten gaat goed, ze heeft beduidend minder uitvallen van gillen/krabben/haren trekken. Meest gebruikte woord: eipie (iPad)...
ze herkent de toonhoogte waarop iemand praat en ka die nadoen, zo grappig.
Ze is erg gevoelig voor de structuur van voedsel, ze lust alles qua smaak maar als het te korrelig/kruimelig/niet glad genoeg is, gooit ze het er weer uit.
Sinds kort wil ze ook een schone luier als ze er voor het slapen gaan in heeft geplast, dus we hebben het potje weer tevoorschijn gehaald. Ben benieuwd.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Esther »

O, en slapen gaat briljant. Gelukkig, want het is inderdaad pittig, een baby icm een dreumes... Maar ook superleuk! Ze is helemaal weg van Job (Hob, noemt ze hem. Of Bibi-jaaaaaaa)
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13453
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

oja, is roos zo'n drabbertje! vermoeiend zeg, zeker met baby!
mark kan ik heerlijk zijn gang laten gaan. kan zich goed vermaken gelukkig, alleen is hij de laatste paar dagen aan het piepen. en we worden er gek van. hele dag wil hij opgetild worden..
en als hij boos is gooit hij zichzelf op de grond en slaat hij een paar meer met zijn gezicht tegen de vloer, tot hij toch wel door heeft dat het pijn doen.
zo heeft hij al een paar keer een bloedneus gekregen (nog harder janken) en waarschijnlijk een zondagsarmpje.
en hij antwoord zo goed, knap vind ik!

geen open vragen, maar wel heel goed ja of nee.
of om iets te gaan halen of zijn beker op het aanrecht zetten of zo, dat doet hij dan gewoon.
maar ik weet niet meer met welke leeftijd dat normaal is.
we hebben al wel af en toe het idee dat hij dezelfde trekjes als chris heeft... (helaas). alles moet op een vaste volgorde anders gaat hij uit zijn plaat.

voordat hij naar bed gaat, verschoon ik hem op zijn slaapzak met al een flesje melk in zijn mond. daarna fles opdrinken bij mij op schoot en dan draag ik hem naar boven.
als ik hem bijvoorbeeld eerst laat drinken en dan bij tafel bijvoorbeeld een schone luier en slaapzak aan doe dan gaat hij niet lekker rustig liggen slapen... en dit is maar 1 voorbeeldje. nou ja, we zien wel hoe het gaat in de komende jaren..
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13453
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: nov 2011 kindjes

Bericht door Chantal »

Heee onze novemberkindjes worden alweer bijna 2!!
Hoe gaat het met de dreumesjes?
Hier gaat het eigenlijk best wel goed met Mark. Al weet ik niet meer precies wanneer een kindje iets 'moet' doen volgens de boekjes. Nou is dat natuurlijk een gemiddelde.. Mark heeft een vriendje van een week ouder, dus wel vergelijkingsmateriaal. Hem zie ik bijna iedere dag! Het samen spelen gaat gelukkig ook al beter met hem.

Mark kan alleen niks van zijn broer en zus verdragen. Ze mogen eigenlijk niet tegen hem praten, naar hem kijken, helpen met jas uit doen of iets anders. Dan zet hij het op een gillen :( Niet leuk voor ze want ze willen zo graag met Mark spelen. Hij functioneerd in zijn eentje gewoon het beste, en dan ook nog eens als het stil in huis is.

Ik vind wel dat Mark al veel weet, maar weet niet of het normaal is, daarom weer even dit draadje omhoog :D
Hij kent de kleuren blauw, rood, geel, groen en paars. Ziet al een tijdje het verschil tussen een meneer en mevrouw en zegt dat ook altijd.
Gaat al meer zinnetjes zeggen. 'kijk eens mama, een molen' 'dankjewel mama' (op het juiste moment ;) )
'mama mama, (s)not! tissue pakken?'
Weet het verschil tussen hoog en laag.
Eet best wel netjes met een lepel, en ook met zijn vork.

Oja, hij peutert wel de groene stukjes courgette tussen de macaroni uit :roll:
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Plaats reactie