Help, hoe krijg ik hem in zijn eigen bed

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Help, hoe krijg ik hem in zijn eigen bed

Bericht door ailay »

Mijn kleinste mannetje is nu ruim 7 maanden oud en slaapt alleen bij mij. Zelfs de wieg naast mij is niet goed genoeg, hij wil in mijn armen slapen. Ik wil daar vanaf en hem in zijn eigen bed hebben.
Maar hoe dat ik dat zonder hem in zijn bed te laten brullen?
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Help, hoe krijg ik hem in zijn eigen bed

Bericht door kaatje71 »

wij hebben gewacht tot Me!ke anderhalf was en haar stapgewijs in haar eigen bed laten slapen ( eerste nacht ik er bij, tweede nacht ernaast maar arm er omheen, later alleen handje vast, later ernaast en later aan de andere kant van de kamer.)
Maar zonder huilen is dat niet gelukt :?
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Wanda

Re: Help, hoe krijg ik hem in zijn eigen bed

Bericht door Wanda »

Slapen jullie niet lekker? Heb je wel genoeg ruimte in bed? Lukt het om hem slapend weg te leggen? Misschien een echt bed (1persoons) neerzetten met een uitvalhekje. Dan kan je rustiger wennen door eerst naast hem te gaan liggen.

Maar in 'his defence' ;-) het klinkt wel alsof hij je heel hard nodig heeft..
Eliza

Re: Help, hoe krijg ik hem in zijn eigen bed

Bericht door Eliza »

Ik zou ook beginnen met meer ruimte in je eigen bed te bouwen en dan heel langzaam af gaan bouwen.

Wat bij ons trouwens alleen maar werkte: zelf in de babykamer gaan slapen. Mijn man en ik hebben een jaar lang ons bed op de babykamer gehad omdat mevrouw het beste in onze kamer sliep. Ws. dacht ze dat wij er dan wel op een gegeven moment bij kwamen.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5060
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Help, hoe krijg ik hem in zijn eigen bed

Bericht door Hemmie »

Ik zou ook eerst naar meer ruimte binnen je eigen bed toewerken. Abel slaapt bij ons in bed, en wil graag contact houden, maar dat mag minimaal zijn (bijvoorbeeld zijn handje op mijn arm, of die van mijn man). Daardoor kan ik prima slapen met hem in bed, en voel ik dus ook geen noodzaak om hem in zijn eigen bed te hebben. Nu alleen nog minder vaak wakker worden ;-).
Maar dan blijft natuurlijk de vraag hoe je meer ruimte creert, kun je als hij in diepe slaap is wat van hem wegrollen (zo doe ik het meestal, hij valt an de borst in slaap, mijn arm over hem heen), of hem wat verderop leggen? Abel slaapt 's avonds wel in zijn eigen bed, daar leggen we hem slapend in.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: Help, hoe krijg ik hem in zijn eigen bed

Bericht door ailay »

Wanda schreef:Slapen jullie niet lekker? Heb je wel genoeg ruimte in bed? Lukt het om hem slapend weg te leggen? Misschien een echt bed (1persoons) neerzetten met een uitvalhekje. Dan kan je rustiger wennen door eerst naast hem te gaan liggen.

Maar in 'his defence' ;-) het klinkt wel alsof hij je heel hard nodig heeft..
We hebben genoeg ruimte in bed, dat is het probleem niet. Maar ik slaap echt niet meer lekker. Ik krijg steeds meer last van mijn nek en schouder. Hij wil namelijk alleen maar slapen als hij mij voelt. De wieg staat nog naast ons bed, maar zelfs daar krijg ik hem niet in. Dan is ook brullen en gaan staan. Slapend overleggen lukt 9 van de 10 keer niet. Hij wordt wakker zodra hij mij niet meer voelt en is dan niet meer in slaap te krijgen, tenzij ik hem in de houdgreep tegen mij aanhoudt. (sowieso moet ik hem vaak in slaap 'dwingen')

Ik word er een beetje wanhopig van. Aan de ene kant wil ik heel erg graag tegemoet komen aan zijn behoefte aan mij. Ik snap het namelijk wel, hij gaat zo hard qua ontwikkeling en het is een heel sociaal manneke. Dat vraagt natuurlijk enorm veel van hem.
Maar aan de andere kant protesteert mijn lichaam behoorlijk en daar moet ik toch eigenlijk ook gehoor aan geven. Plus dat manlief zou het ook wel prettig zou vinden als de kleine man in zijn eigen bed en in zijn eigen kamer zou gaan slapen.
Eliza

Re: Help, hoe krijg ik hem in zijn eigen bed

Bericht door Eliza »

Helpt alleen een hand niet? Dus dat je een hand op zijn buik legt of zoiets?

En gewoon zijn hand vasthouden? Ik heb echt maanden met haar hand in die van mij gelegen (ZUCHT! :verliefd: )
Maar ja, dan verkrampt het toch wel... Ik weet het niet hoor. Ik zou het heel langzaam aan afbouwen. Een rol badhanddoek tussen jullie in?
Laatst gewijzigd door Eliza op ma jan 14, 2013 9:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: Help, hoe krijg ik hem in zijn eigen bed

Bericht door ailay »

Nee, alleen een hand daar doet meneer niet aan. Het is alles of niets :wink: Die wil helemaal compleet tegen mij aan liggen. Hij zou het liefst in mij kruipen, geloof ik.

Ik zal eens kijken of we de zijkant uit het lediant kunnen halen en een co-sleeper ervan kunnen maken.
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8720
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: Help, hoe krijg ik hem in zijn eigen bed

Bericht door Ilse501 »

ailay schreef:Nee, alleen een hand daar doet meneer niet aan. Het is alles of niets :wink: Die wil helemaal compleet tegen mij aan liggen. Hij zou het liefst in mij kruipen, geloof ik.

Ik zal eens kijken of we de zijkant uit het lediant kunnen halen en een co-sleeper ervan kunnen maken.
dat klinkt als P ieter! Die was ook zo tot 9 maanden, waarbij zijn bedje naast dat van mij stond met alle zijkanten erin. Ik heb er toen uiteindelijk een cosleeper van gemaakt en vanaf het allereerste moment ging het veel beter. Ik denk inmiddels dat hij zich niet opgesloten wilde voelen, want ook de box en de bak van de wandelwagen waren drama.
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Help, hoe krijg ik hem in zijn eigen bed

Bericht door Esther »

[quote="ailay"tenzij ik hem in de houdgreep tegen mij aanhoudt. (sowieso moet ik hem vaak in slaap 'dwingen')[/quote]
Dit herken ik van Roos. Die hield ik op schoot, in de houdgreep tegen mij aan, tot ze diep in slaap was. Dan legde Wilbert haar over want als ik dat deed werd ze geheid wakker. Gelukkig sliep ze vaak wel door, maar regelmatig belandde (eh... belandt) ze nog halverwege de nacht tussen ons in. Ik werd er bij ieder kind makkelijker in, ik zocht naar manieren om het voor mezelf ook leuk te houden (het eerste jaar kijk ik dus veeeeeeeeel dvd's...) en ik hield mezelf voor dat het ook wel weer overgaat.
Met 11 maanden was ik het zat en heb ik een slaapplan opgesteld. Dat bleek totaal overbodig, want ik wilde bij stap 1 beginnen en ze kon zo haar bed in en sliep de hele avond. Heeeeerlijk.
Ken je 'Lekker slapen zonder huilen'? Daar staan vast goede tips in om in stappen te kunnen handelen, zodat hij niet hoeft te huilen. En misschien kun jij zelf ook wel stapjes bedenken die werken naar zelf slapen in bed. Als je eenmaal een plan hebt opgesteld en ongeveer een idee hebt van hoe lang het nog duurt, kun je er ook weer beter tegen.

Anyways, iedereen hier heeft denk ik wel momenten van frustratie gekend dus wat dat betreft krijg je veel herkenning. Sterkte ermee!
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: Help, hoe krijg ik hem in zijn eigen bed

Bericht door ailay »

Zou je eens willen vertellen hoe dat slaapplan er uit zag, Esther?
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8720
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: Help, hoe krijg ik hem in zijn eigen bed

Bericht door Ilse501 »

Ilse501 schreef:
ailay schreef:Nee, alleen een hand daar doet meneer niet aan. Het is alles of niets :wink: Die wil helemaal compleet tegen mij aan liggen. Hij zou het liefst in mij kruipen, geloof ik.

Ik zal eens kijken of we de zijkant uit het lediant kunnen halen en een co-sleeper ervan kunnen maken.
dat klinkt als P ieter! Die was ook zo tot 9 maanden, waarbij zijn bedje naast dat van mij stond met alle zijkanten erin. Ik heb er toen uiteindelijk een cosleeper van gemaakt en vanaf het allereerste moment ging het veel beter. Ik denk inmiddels dat hij zich niet opgesloten wilde voelen, want ook de box en de bak van de wandelwagen waren drama.
Ik had me er trouwens bij neergelegd, net zoals Esther beschrijft. Kijken hoe het voor mij het makkelijkste was. En dat was dus toegeven aan zijn behoefte om heel dicht bij me te zijn. Soms werd ik gek van, altijd iemand aan mijn lijf, maar uiteindelijk was het wel de beste en minst stressvolle manier. Met 2,5 jaar ging hij zonder problemen naar zijn eigen kamer.
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6332
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Help, hoe krijg ik hem in zijn eigen bed

Bericht door drus »

Ik herken het ook s!mon wil nog steeds graag bovenop mij liggen, maar ik kan hem er wel afrollen als hij slaapt. Ik ben ook meer gaan denken, als ik van houding wil veranderen, dan verander je maar mee WNBA dus wel op mijn zij liggen en omrollen. Overigens begint hij altijd in zijn eigen bed. We zijn begonnen met de middagslaapjes in eigen bed en hebben dat uitgebouwd. Voor mij werkt het best het gewoon te accepteren vanuit de wetenschap dat het overgaat. Sterkte ermee
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: Help, hoe krijg ik hem in zijn eigen bed

Bericht door ailay »

[quote="Ilse501"Ik had me er trouwens bij neergelegd, net zoals Esther beschrijft. Kijken hoe het voor mij het makkelijkste was. En dat was dus toegeven aan zijn behoefte om heel dicht bij me te zijn. Soms werd ik gek van, altijd iemand aan mijn lijf, maar uiteindelijk was het wel de beste en minst stressvolle manier. Met 2,5 jaar ging hij zonder problemen naar zijn eigen kamer.[/quote]

Ik wil op zich best toegeven aan zijn behoefte heel dichtbij mij te zijn, maar niet meer op deze manier. Omdat ik dat fysiek niet meer trek. Als hij al in de wieg zou willen slapen naast ons bed zou dat al een hele vooruitgang zijn.
mijadja

Re: Help, hoe krijg ik hem in zijn eigen bed

Bericht door mijadja »

heel herkenbaar..maar ik heb het alleen nooit vervelend gevonden. Heeft altijd, zeker met de voedingen bij mij in bed gelegen halverwege de nacht. Ik kon het niet, hem laten huilen, om welke reden dan ook. En toen ik mij erbij neer heb gelegd werd ik een keer sochtends wakker..zonder kleine naast me.

Maar goed, ik sliep/slaap altijd alleen, misschien is dit een verschil. Nu we op 1 kamer slapen komt ie regelmatig snachts bij me liggen. Kvind het wel gezellig..met de wetenschap als ie en eigen kamer heeft dit afgelopen zal zijn.
Er zullen vast genoeg tips voorbij komen waar je wat aan hebt, ik heb ze helaas niet..

Ooit houd het wel op en slapen ze wel door..succes!
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12614
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Help, hoe krijg ik hem in zijn eigen bed

Bericht door monika »

Hij moet je dus voelen, verder maakt het hem niet zo veel uit waar hij ligt als hij maar bij jou ligt?
Hoe gaat dat dan overdag met de slaapjes, lig je daar dan uren naast?

Wat bij Jort werkte was om een teddy beertje tegen zijn hoofd te leggen (boven aan), waar bij het voeden dus meestal mijn arm lag.
Ik vraag me af of je een knuffel tussen jou en hem kan inleggen en dan op een gegeven moment zelf weg schuiven en de knuffel strak tegen hem aan houden. Als dat werkt zou je op een andere matras met hem kunnen starten en wanneer hij slaapt zelf weg schuiven en naar je eigen bed gaan.
Als een knuffel te ligt is zou je misschien een verzwaarde knuffel met een zandzakje er in kunnen maken? Of een kruik als het ook nog om de warmte gaat. Eventueel een kruik met een gedragen Tshirt van jou?

Wat een puzzel, ik kan me voorstellen dat je iets meer bewegingsvrijheid in bed wilt.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Help, hoe krijg ik hem in zijn eigen bed

Bericht door Esther »

Hoe gaat het nu met jullie?
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: Help, hoe krijg ik hem in zijn eigen bed

Bericht door ailay »

Esther schreef:Hoe gaat het nu met jullie?
Lief dat je het vraagt. Het gaat niet zoals ik had gehoopt. Ik krijg het niet voor elkaar om het af te bouwen.
monika schreef:Hij moet je dus voelen, verder maakt het hem niet zo veel uit waar hij ligt als hij maar bij jou ligt?
Hoe gaat dat dan overdag met de slaapjes, lig je daar dan uren naast?
Nee, dan zit ik op de bank met een slapend mannetje tegen mij aan geplakt of in mijn armen. Zodra ik hem in zijn bed leg, wordt hij wakker.
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Help, hoe krijg ik hem in zijn eigen bed

Bericht door Esther »

Heb je Lekker slapen zonder huilen al gelezen? Je kunt hem vast via hier wel krijgen.
Balen dat het nog niet veel beter gaat.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
@ri

Re: Help, hoe krijg ik hem in zijn eigen bed

Bericht door @ri »

Esther schreef:Heb je Lekker slapen zonder huilen al gelezen? Je kunt hem vast via hier wel krijgen.
Balen dat het nog niet veel beter gaat.
Deze kan ik zo naar je opsturen!
Eliza

Re: Help, hoe krijg ik hem in zijn eigen bed

Bericht door Eliza »

@ri schreef:
Esther schreef:Heb je Lekker slapen zonder huilen al gelezen? Je kunt hem vast via hier wel krijgen.
Balen dat het nog niet veel beter gaat.
Deze kan ik zo naar je opsturen!
Ja, dit boek is een aanrader! Kan het een idee zijn om hem bij je op bed (ipv. bank) in slaap te laten vallen? En dan lekker zelf uit te rusten in bed? Of proberen vanaf het bed naar de huiskamer te sluipen?
Kleine stapjes!!! Heel veel succes. (en heel even denk ik toch ook weer met weemoed terug aan die tijd; ik vond het verschrikkelijk maar ook heel mooi dat ze zo veel bij je willen zijn).

Knuffel en ik hoop dat het langzaamaan beter gaat!
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Help, hoe krijg ik hem in zijn eigen bed

Bericht door Esther »

Eliza schreef:Kan het een idee zijn om hem bij je op bed (ipv. bank) in slaap te laten vallen? En dan lekker zelf uit te rusten in bed? Of proberen vanaf het bed naar de huiskamer te sluipen?
Ik denk dat dat een goede eerste stap kan zijn. Maar dat hangt ook heel erg van de situatie af.
Met Roos zat ik vaak 's avonds beneden, omdat het echt anderhalf uur duurde eer ze zich overgaf aan de slaap. Dan had ik haar in de houdgreep op mijn arm en zij lag te staren naar het plafond tot haar ogen dichtvielen. Maar op een gegeven moment merkte ik dat ze door het licht en de tv overprikkeld raakte en ben ik op haar kamer op de bank gaan zitten met haar, in het donker. Op een gegeven moment viel ze steeds sneller in slaap en nu kan ik haar ook wakker wegleggen (maar dat heeft nog wel een maand of 3 geduurd voordat ze dat goed vond).
Dus het ligt erg aan hoe jij met hem zit, waar je zit, wat er om hem heen gebeurt, wat je eerste stap kan zijn. Kun je in het donker op zijn kamertje gaan zitten? Hier was het overleggen toen ook opeens geen probleem meer, zulke dingen moet je even uitproberen wil je erachter komen dat het werkt (of niet). Ligt hij in een co-sleeper? Kun je hem tegen je aan in slaap laten vallen en wegsluipen als hij diep slaapt (moet ik denken aan die aflevering van Friends, waarin Ross Chandler adviseert over de hug-and-roll move ::lol: )? Is hij stiekem een buikslaper en schiet hij wakker als je hem op zijn rug in bed legt?
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: Help, hoe krijg ik hem in zijn eigen bed

Bericht door ailay »

@ri schreef:
Esther schreef:Heb je Lekker slapen zonder huilen al gelezen? Je kunt hem vast via hier wel krijgen.
Balen dat het nog niet veel beter gaat.
Deze kan ik zo naar je opsturen!
Ohhhh dat zou super zijn. Ik stuur je straks even een pg. (zit nu op mijn mobiel)
Plaats reactie