Blaar op lip, wat is dit?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Liaantje

Blaar op lip, wat is dit?

Bericht door Liaantje »

Hoi allemaal,
Auke werd vanmorgen wakker met au. Hij heeft een enorme blaar op zijn lip. Het beslaat zijn halve onderlip. Wat kan hier de oorzaak van zijn? We hebben geen mensen in de omgeving met een koortslip, maar ik moet erbij zeggen dat ik niet weet hoe het zit met kinderen bij de peuterspeelzaal of bij de gastouder. Maar een koortslip geeft toch nooit zo'n grote blaar?
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (103.05 KiB) 5773 keer bekeken
Mare
J&J HAWAII

Re: Blaar op lip, wat is dit?

Bericht door Mare »

Dit ziet er helaas wel uit als een koortslip. De blaren kunnen nog zelfs veel groter worden.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
wennetje

Bericht door wennetje »

Yepz, ik denk ook meteen aan een koortslip
Liaantje

Bericht door Liaantje »

Arm kereltje... Moet ik daar nu mee naar de dokter(spost)?
wennetje

Bericht door wennetje »

Nee, is geen baby meer toch? Maar is wel goed om door huisarts even vast te laten stellen dat het idd een koortslip is (zodat je weet dat je met zovirax oid mag smeren) maar dat kan maandag ook.
Mara
J&J HAWAII

Bericht door Mara »

Ja inderdaad. Kan groter worden.
De eerste uitbraak gaat volgens mij vaak samen met algemene ziekteverschijnselen (keelpijn, koorts e.d.).

Ik was ook altijd bang dat een koortslip op de opvang of bso zou worden opgelopen. Kans lijkt me vrij groot als kinderen van alles in hun mond stoppen...
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

Ziet eruit als koortslip maar ook krentenbaard kan deze plekken geven. Dat weet je binnen een paar dagen.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
annemaRIETJExxl
J&J TEXEL

Bericht door annemaRIETJExxl »

Mijn koorstlip ziet er heel anders uit. Vooral de eerste dagen, dan zijn het allemaal kleine blaasjes.
Het lijkt of er ook kleine plekjes rondom zijn mondje zitten, of zie ik dat verkeerd?
Rietje, mama van Stan 16 jaar, Jasmijn 14 jaar en Jelle 13 jaar
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik vind het er een beetje als krentenbaard uitzien..
idd zie ik ook gelijk de rode, gele en wittige plekjes. hopelijk wordt het niet al te veel...
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Angelique
J&J MALEDIVEN

Bericht door Angelique »

Mijn eerste ingeving was ook krentebaard.

En dat groeit vlot. Dan zou ik het wel overwegen om langs de HApost te gaan.
Des te eerder je smeert met ab zalf, des te beter.
:crazy:
wennetje

Bericht door wennetje »

De plek op zijn lip lijkt echt niet op de krentenbaard die hier was, dat waren echt groepen bultjes zeg maar. Alleen na berichtje Annamarietje en Chantal zie ik de plekjes rond zijn mond nu ook en die rode plekjes lijken wel weer heel erg op het eerste stadium van krentenbaard die me hier bekend is.

Alleen huisartsenpost voor krentenbaard? Dat zou ik zelf niet doen, daar zijn ze toch echt niet voor.
Angelique
J&J MALEDIVEN

Bericht door Angelique »

wennetje schreef:
Alleen huisartsenpost voor krentenbaard? Dat zou ik zelf niet doen, daar zijn ze toch echt niet voor.
Nou, liever naar de huisartsenpost op zondag dan op maandag een orale AB nodig zijn ipv een zalf en littekens die je na 7 jaar nog ziet.
wennetje

Bericht door wennetje »

Angelique schreef:
wennetje schreef:
Nou, liever naar de huisartsenpost op zondag dan op maandag een orale AB nodig zijn ipv een zalf en littekens die je na 7 jaar nog ziet.
Die paar uur gaan het verschil niet maken en orale AB wordt niet gegeven bij een eerste keer.
Maar Liaantje, mocht je twijfelen na al deze berichten: je kunt de HAP natuurlijk ook bellen, even uitleggen en vragen of je hiermee kunt wachten tot maandag of niet. Laat de beslissing aan hen over, zij zijn de professionals, wij slechts moeders op een forum.
Emmy
J&J HAWAII

Bericht door Emmy »

wennetje schreef:
Angelique schreef:
wennetje schreef:
Die paar uur gaan het verschil niet maken en orale AB wordt niet gegeven bij een eerste keer.
Ja wel, hoor! Zeker bij een sterke uitbraak in het gezicht, ivm mogelijke littekenvorming. Mijn mannetje kreeg direct orale antibiotica, bij een uitbraak bij zijn oor.
Ik vind het ook wel wat van krentenbaard hebben, zeker het gele aspect. Ik vind het minder lijken op een koortslip.
Heb je de huisarts/HAP nog gebeld? Dat zou ik zeker gedaan hebben.
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

De 1 e uitbraak van het herpesvirus bij daniel ging gepaard met ziek zijn, en ontstoken, bloedend tandvlees. Mijn 1e koortslip was heel heel groot, een enorme blaar. Die leek wel wat op dit :(.
Hoe is het inmiddels met je mannetje? Want wat het ook is, het ziet er heel vervelend uit en zal vast erg pijn doen.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Liaantje

Bericht door Liaantje »

Bedankt voor jullie reacties! Na de eerste stellige berichtjes (en mijn ouders die ook meteen over een koortslip begonnen) heb ik de hap gebeld. De assistente vroeg mij goed beschrijven hoe de blaar eruit zag. Daarna heeft ze overleg gehad met de ha. Die zei dat het geen koortslip is omdat dat geen langwerpige blaren geeft. Ik hoefde me geen zorgen te maken over besmetting.
Pas daarna heb ik gelezen over krentebaard in jullie reacties. Daar had ik nog niet aan gedacht. Ik hou de plekjes rond zijn mond ook wel in de gaten. Auke klaagt alleen nu na de nacht over pijn aan de blaar. Ik heb het maar ingevet en hoop dat de pijn wat afneemt. Hij zit er niet aan dus ik denk dat het niet jeukt.
Ik hou jullie op de hoogte!
Angelique
J&J MALEDIVEN

Bericht door Angelique »

Emmy schreef:
wennetje schreef:
Angelique schreef:
Ja wel, hoor! Zeker bij een sterke uitbraak in het gezicht, ivm mogelijke littekenvorming.

én wat ik ook al aan gaf, je ziet het snel genoeg als het uitbreid. Ik heb nergens gezegd dat ze nú gelijk naar de HA post moet rennen.

Maar met erg nare krentenbaard ervaringen zou ik het zeker niet nog paar uur laten gaan, zeker onze ha kennende die het op maandag ook druk heeft. Je bent niet gelijk om 8.00 aan de beurt, en zo héél wat meer dan een paar uur verder.
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

Krentenbaard doet ip niet zeer dus mss toch een grote koortslip.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Liaantje

Bericht door Liaantje »

Sjonge!
Een dag nadat ik dit postte vertelde ik mijn vriend over jullie reacties en dat ik de hap had gebeld. Zegt hij doodleuk: ja maar Auke heeft oma geholpen met het bakken van pannenkoeken en toen is er wat vet op hem gespat.
Het is dus een brandblaar...
Echt... De communicatie in dit huishouden is wel voor wat verbetering vatbaar... :-S
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Haha, dat kan natuurlijk ook nog. Pfff, ik zou ook niet zo blij zijn met dit gebrek aan communicatie. Heb je je voor niets zorgen gemaakt.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Wanda

Bericht door Wanda »

Geweldige wending! Arm ventje.. Gaat het al een beetje beter?
wennetje

Bericht door wennetje »

Hahaha, en wij hier met onze geweldige diagnoses en discussies :D
Nu maar hopen dat de blaar snel wegtrekt, zal goed pijnlijk zijn geweest! Of is het misschien nog wel.

Sterkte iig!
Pauwtje
J&J MAURITIUS

Bericht door Pauwtje »

Haha, ik dacht er nog aan toen ik de foto zag. Maar het leek me dat je dat wel had geweten, dus ik wou het niet zeggen. Maar gelukkig maar dat het iets eenmaligs is!
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Angelique
J&J MALEDIVEN

Bericht door Angelique »

Toch blijven oppassen dan. Juist op dat soort wondjes heb je extra snel krentenbaard :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie