Kijk eens wat ik gisteren heb gedaan? ( met veel foto's!)

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mariska
J&J SANTORINI
Berichten: 3652
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:34 pm

Kijk eens wat ik gisteren heb gedaan? ( met veel foto's!)

Bericht door Mariska »

Ik ben gisteren naar een taartworkshop geweest. Ik zou eigenlijk met SuzanneV gaan, maar ze was ziek. Ik ben uiteindelijk alleen geweest, held die ik ben :lol: .

Natuurlijk heb ik zo'n 100 dingen verkeerd gedaan en vond ik het bekleden echt lastig, ik heb een heel leuke avond gehad en ik ben wel tevreden over wat ik gemaakt heb.
Ik ga ook spulletjes bestellen ( ik heb nu een goed beeld van wat ik nodig heb) en lekker thuis het nog eens proberen! En dan in oktober de workshop van A rianne! Leuk hoor!

Na het snijden, jam smeren.

Afbeelding

En botercrème op de volgende laag.

Afbeelding

Afsmeren:

Afbeelding

Marsepein kleuren ( daar heb ik vanwege de vieze handen geen foto van, wel van t resultaat ).

Afbeelding

Mooi rond :lol: uitrollen:

Afbeelding

Bekleden:

Afbeelding

Afsnijden:

Afbeelding

" Netjes " ingestopt:

Afbeelding

En dan het leukste; versieren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De workshop werd heel goed gegeven, ze legde alles goed uit, deed de dingen goed voor.

Nadeel vond ik echt dat je allemaal een andere kleur moest kiezen omdat je dan met versieren elkaars marsepein kon gebruiken. Ik was als laatste en had toen eigenlijk geen keuze meer. Ik heb toen toch een zelfde kleur als mijn overbuurvrouw gekozen. Je hebt toch een bepaald beeld in je hoofd, en ik bleef terwijl de anderen aan het kiezen waren, maar bijstellen wat ik wilde. Dus uiteindelijk deze kleur. ( Ik wilde eigenlijk fel-blauw)


Verder ben ik niet overtuigd van de vulling, maar goed, straks bij de koffie zullen we het proeven. Ik zou zelf wel iets anders willen denk ik. Maar je moet het ergens mee oefenen natuurlijk.
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
Sinder

Bericht door Sinder »

hij is leuk! Maar nu kun je zelf aan de slag en heeeeelemaal zelf kiezen hoe je het wilt :D
Simoon
J&J SANTORINI
Berichten: 2350
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:33 pm

Bericht door Simoon »

Er mogen misschien wat dingen fout zijn gegaan ( in jouw ogen) maar het zou een mooie howto kunnen zijn zoals het er staat. Wat een prachtige kleuren. En hij ziet er prachtig uit.
Simoon mv Ellen en Senna
Mamarielle
J&J SANTORINI
Berichten: 2101
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:16 pm

Bericht door Mamarielle »

ik vind hem er heel mooi uit zien, zeker voor de eerste keer, knap hoor! De kleuren zijn mooi, lekker fris!
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2828
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Bericht door Laris76 »

Mooi!
Ik doe het je niet na :wink:
Marjo

Bericht door Marjo »

Mooi hoor. Ook leuk om te zien hoe je het stap voor stap moet doen.
@ri

Bericht door @ri »

Mooi hoor! Leuk met die verschillende bloemen! En ik vind 'm voor een eerste taartje wel strak zeg!

En wat ga je voor jezelf bestellen aan spulletjes?
Hanne

Bericht door Hanne »

het is een mooi taartje geworden. en de kleuren vind ik ook super. nu lekker thuis aan de slag.
Gebruikersavatar
Mariska
J&J SANTORINI
Berichten: 3652
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:34 pm

Bericht door Mariska »

artcoco schreef: Ik denk dat zo'n workshop best kan schelen in stomme beginnersfouten.

En die kleur... vind ik best wel leuk, lekker fris. Ach, straks lekker kleurtjes bestellen en helemaal zelf losgaan! Belooft wat hoor!
Ik denk inderdaad dat een workshop kan helpen, je hebt natuurlijk wel een "juf" die rondloopt en je nog net kan stoppen waar nodig :D of die je kan laten zien hoe je dat te ver afgesneden randje verdoezeld. Ik zou het iedereen aanraden die eens wil kijken hoe dat nu in zijn werk gaat.

En de kleur, precies, best wel leuk :D . Gek he, dat de ene kleur veel meer creativiteit in je oproept dan de andere. Nou ja, ik ga eens shoppen zullen we maar zeggen.

De vulling hebben we trouwens inmiddels geproefd en hoewel die niet vies is, wil ik graag eens gaan proberen wat ik hier allemaal lees. Dat klinkt gewoon veel lekkerder.

Enne, dank voor de leuke reacties!
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Bericht door Eve71ne »

Nou ik mag alleen maar hopen dat mijn eerste taartje er zo uit komt te zien! Ik vind het een poepie hoor, en nu heb ik nog meer zin om er ook eentje te leren maken.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
debby
J&J SANTORINI
Berichten: 3674
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:36 pm

Bericht door debby »

Hij ziet er mooi uit hoor!
Groetjes Debby, Mama van L.uuc (2008) &S@@r (2014)
ddaantje

Bericht door ddaantje »

WOW prachtig. Goed gedaan meid !!
Chabeli

Bericht door Chabeli »

mooi!! Goed dat je toch bent gegaan en het leuk hebt gehad. Ik vind de taart er zeer smakelijk en vrolijk uit zien! Ik krijg meteen heel veel zin in de workshop in oktober! :)
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Bericht door nance74 »

Die is mooi geworden zeg. Gaaf. Lekker fris kleurtje.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8232
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Bericht door Mara »

Mooie taart hoor!
Hoe smaakte hij? Jam en botercreme zijn wel de klassiekers, maar ik vind het toch altijd lekker.

Ik wil eigenlijk ook een keer binnenkort, want red het toch niet met alle tips van internet om het goed strak te krijgen. De basis gaat niet goed zeg maar. Hoewel ik ingewikkelde dingen als een opengewerkte taart dan weer wel helemaal zelf uitvogel...

Mijn marsepijn scheurt vaak bij het bekleden bijvoorbeeld.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Plaats reactie