Weer ah werk

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
edevries

Weer ah werk

Bericht door edevries »

ik ben weer begonnen met werken en zo verdrietig :cry:
Het is op t werk en thuis echt aanpoten, en ik heb t idee dat ik t allebei niet goed doe.
Ben er ruim 5 mnd tussenuit geweest en merk dat ik mijn werkritme echt kwijt ben, maar ook achter loop op allerlei ontwikkelingen/ veranderingen in het bedrijf.
Stijn was de eerste dagen echt heel boos. Als ik thuis kwam wilde hij niks van me weten, leek t wel.
Maar gelukkig maakt BV het weer goed.
Tot overmaat van ramp heeft Sem nu diarree en koorts, voelt zich belabberd, eet niks en drinkt erg weinig.
Stijn is gelukkig niet ziek.
Even een hypothetische vraag voor werkende moeders: meld je je ook ziek als je baby ziek wordt en onvoldoende drinkt ? Ik hoop echt niet dat hij ziek wordt. Zou zo stom staan als ik na 1 wk werken al weer ziek zou melden.
Voorlopig gaat het goed.
wennetje

Re: Weer ah werk

Bericht door wennetje »

Antwoord op je vraag: Nee, je bent zelf toch niet ziek? Daar is ziekteverzuim niet voor. Maar er bestaat zoiets als calamiteitenverlof (als je in de ochtend geconfronteerd wordt met een ziek kind of gebeld wordt op je werk) en kortdurend zorgverlof. Dit laatste is juist voor het zorgen voor je zieke kind, mag je max 2 weken per jaar voor opnemen. In de praktijk maak ik (als alleenstaande moeder die 32 uur werkt) daar maar iets van 2 a 3x per jaar een dag gebruik van terwijl Joris voor zijn 2e jaar heel erg veel ziek is geweest. Verder schuif ik wat met dagen, ik werk vanuit huis (met baby is dat nog makkelijk te doen) of maak gebruik van de liefdevolle opvang door oma.

Wat betreft het eerste stuk: geef je zelf tijd. Het vinden van die balans duurt wel een paar maanden en voordat je geheugen en alles weer goed werkt ben je ook nog wel even bezig (sterker nog, kwam bij mij pas terug na BV). Probeer geen perfectie op beide gebieden na te streven want dan steven je rechtstreeks op een burn out aan, maar neem genoegen met goed genoeg. Echt, geef het tijd!!!!
jikke
J&J MALEDIVEN

Bericht door jikke »

wennetje schreef:Antwoord op je vraag: Nee, je bent zelf toch niet ziek? Daar is ziekteverzuim niet voor. Maar er bestaat zoiets als calamiteitenverlof (als je in de ochtend geconfronteerd wordt met een ziek kind of gebeld wordt op je werk) en kortdurend zorgverlof. Dit laatste is juist voor het zorgen voor je zieke kind, mag je max 2 weken per jaar voor opnemen. In de praktijk maak ik (als alleenstaande moeder die 32 uur werkt) daar maar iets van 2 a 3x per jaar een dag gebruik van terwijl Joris voor zijn 2e jaar heel erg veel ziek is geweest. Verder schuif ik wat met dagen, ik werk vanuit huis (met baby is dat nog makkelijk te doen) of maak gebruik van de liefdevolle opvang door oma.

Wat betreft het eerste stuk: geef je zelf tijd. Het vinden van die balans duurt wel een paar maanden en voordat je geheugen en alles weer goed werkt ben je ook nog wel even bezig (sterker nog, kwam bij mij pas terug na BV). Probeer geen perfectie op beide gebieden na te streven want dan steven je rechtstreeks op een burn out aan, maar neem genoegen met goed genoeg. Echt, geef het tijd!!!!
ik sluit me hier helemaal bij aan.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
edevries

Bericht door edevries »

Nooit bij stilgestaan dat er ook kortdurend zorgverlof is.
Sem was in zijn 1e jaar ook ziek, en ik ben toen bijna 2 maanden met verlof geweest. Maar hij was toen echt heel ziek met langdurige ZH opname, en was ook erg jong dus bleef ik continu bij hem in het ziekenhuis. Zo kon ik hem ook steeds BV geven.
Hij weigerde toen ook flesjes.
Ik heb helaas geen flexibel werk, en al helemaal niet dat ik een paar dagen thuis zou kunnen werken. Dat zou wel t mooiste zijn.
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Ach meid het is ook heftig om weer aan het werk te gaan. Geef jezelf gerust 3 maanden om weer op de hoogte te zijn van ontwikkelingen op je werk. En ik kan me niet voorstellen dat er iemand is bij wie de eerste 2 weken thuis niet chaotisch en rommelig zijn. Je moet je nieuwe ritme vinden en hopelijk vinden je kinders dat dan ook. En ja, een zieke oudste helpt daar niet bij. Die dagen dat hij ziek is kan je rustig afschrijven, want dat is gewoon overleven. Wel rot dat dat precies in je eerste werk week valt.

Wees lief voor jezelf de komende tijd en ik hoop dat je wat diepvries maaltijden klaar hebt liggen.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Plaats reactie