Roos is al erg lang verkouden. Begin december was het echt erg, toen lag ze steeds 's nachts ook een uur lang wakker van haar eigen gehoest. Of dan kon ze pas weer slapen als ze tussen ons in lag. Haar neus is niet verstopt, ze ademt consequent door haar neus, ook 's nachts. Ze reutelde erg, ik hoorde veel slijm zitten, en ze piepte een beetje.
Het hoesten is op een gegeven moment overgegaan, toen weer teruggekomen, en nu weer zo'n beetje over. Af en toe een snotneus, maar meer eigenlijk niet.
Twee weken geleden waren we op het cb en toen legde de arts uit dat Roos een 'Happy wheezer' is en dat ze daarom benauwd is. In combinatie met haar hoest (toen was ze weer aan het hoesten) koos ze ervoor om de vaccinatie uit te stellen.
Maar nu vraag ik me wat dingen af:
- ze piept nu al een maand of 2, is dat normaal voor zo'n 'happy wheezer'?
- de benauwdheid zelf is geen probleem voor de vaccinatie? De prik is nu een paar weken uitgesteld zodat ze van haar verkoudheid kan herstellen. Of is neusverkoudheid daarvoor ook een probleem? Dan zoek ik namelijk uit of ik de vaccinatie nog iets langer kan uitstellen, wil het Roos niet aandoen om een vaccinatie te verwerken als ze niet fit is.
Ik las trouwens dat ze er juist rond het eerste jaar overheen groeien, maar bij Roos begint het nu pas. Kortom: weet iemand er iets over? Moet ik er iets mee?
"Happy wheezer"
"Happy wheezer"
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
- marije1977
- J&J SANTORINI
Re: "Happy wheezer"
Zo lang al aan het hoesten en benauwd vind ik niet normaal hoor. Ik zou er toch nog even mee naar de huisarts gaan.
Marije
Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
- mama talla
- J&J HAWAII
Nathan was ook happy wheezer. Hij reageerde niet op pufjes, ging daar niet minder van piepen. Daarom noemde de ha hem een happy wheezer. Hij had er ook helemaal geen last van, terwijl het soms zo naar klonk. Ik liet hem gewoon vaccineren. Niemand heeft ook ooit gezegd dat het niet mocht. Maar bij hem was het idd na zijn eerste winter voorbij.
Ik zou gewoon even terug gaan naar de ha en om meer informatie vragen.
groetjes Jikke
Ik zou gewoon even terug gaan naar de ha en om meer informatie vragen.
groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (28), Orland (25) en Melvin (23)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (28), Orland (25) en Melvin (23)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
- channiemam
- J&J HAWAII
Even langs de huisarts. Gewoon laten controleren. Persoonlijk vind ik het zon onzin term. Als een kind zo piept kan het nog best kortademig zijn ook al is zij nog steeds vrolijk.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
Zou zeker naar huisarts gaan. Het is te makkelijk om zo snel van een happy weezer of peuterastma (het is tot jaar of 5) te spreken. Kinderarts kwam hier niet verder dan 'het vermoeden van peuterastma' na 3x bronchitis maar Joris had daar tussendoor niet zoveel klachten. Overigens waren hier al die bronchitis klachten over toen amandelen waren verwijderd.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga morgen maar eens even de huisarts bellen, het duurt nu echt al zo lang. Wij hebben verder helemaal geen ervaring met astma of aanverwante dingen (ook niet bij broers/zussen), dus het verbaast me wel dat Roos dit heeft. Maar het is niet onmogelijk natuurlijk.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
- channiemam
- J&J HAWAII
Hoeft ook geen astma oid te zijn. Mijn meiden zijn familiar wel belast maar ondanks dat ze veel benauwd zijn geweest is nynke nu bijna klachten rij na haar 6e verjaardag. Voor die tijd zijn kinderen gewoon veel sneller benauwd .
mama van NynkE, C@rmen en Ver@
I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
I don't need no water
To tell me about heaven
And i believe. (live)
Happy weezer/peuterastma heeft uiteindelijk niet zoveel met echte astma te maken en kinderen groeien er overheen. Maar nogmaals, eerst van alles uitsluiten voordat er een dergelijke 'diagnose' wordt gesteld.