traphekje of?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
monika
J&J MALEDIVEN

traphekje of?

Bericht door monika »

we hebben een huis met open doorgang naar de trap. Daar moet gewoon een hekje komen zodat Nic niet naar boven gaat als hij wat groter is. Maar wat doen we boven? We hebben boven de slaapkamers en de badkamer. Alle deuren hebben ronde draaiknoppen.
Mijn buurvrouw heeft voor haar peuter een speciale knop over de draaiknop die je aan twee kanten moet indrukken voor je hem kan ronddraaien om zijn slaapkamer deur te openen. Haar 8 jarige kan de knop ook nog niet open krijgen haar 10 jarige wel (ligt aan hoe groot je handen zijn). Ze heeft dus geen traphekje boven.

Ik vraag me af hoe handig dat is. Toen Jort klein was had ik hem altijd om me heen aan het rommelen als ik onze bedden verschoonde etc. Maar we woonden op 1 verdieping.
Die knop geeft me ook het gevoel dat ik mijn kind opsluit, maar ja... dat doe je met een ledikantje ook.

Wat zijn jullie ervaringen?
Of te wel to traphek or not to traphek?
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
AnnemiekD
J&J MAURITIUS

Re: traphekje of?

Bericht door AnnemiekD »

Oei dat zou bij gevoelsmatig ook anders zijn, ik zou ook echt het idee hebben dt ik mijn kind op zou sluiten en da zou niet goed voelen. Toch heb je gelijk over dat ledikantje...
Maar ik zou gewoon voor de simpele oplossing gaan dus een traphekje, of is dt niet simpel?
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

qua installatie is zo'n knop veel makkelijker, die klik je om je deurknop heen. En ik heb een verstrooide 8 jarige, doet hij het hekje dicht? Aan de andere kant hoevaak zal Nic met Jort boven zijn en ik beneden terwijl Nic niet in zijn ledikant zit?

Ik vraag me af of een traphekje niet gewoon rustiger is voor mij als Nic begint te kruipen, lopen etc en ik wil even boven wat doen.
mv J ('04) en N ('12)

Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Maar als je kind in een ledikantje zit terwijl jij boven bezig bent, kun je hem nog goed horen en met hem kletsen. Met een dichte deur gaat dat moeilijker.
Je kunt ook een traphekje in de deur van zijn kamer maken, zodat hij op zijn eigen kamer kan rommelen als jij boven bezig bent (wel zorgen dat die kamer dus helemaal Nic-proof is).

Ik zou zelf kiezen voor een traphekje.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Ik wilde boven nu geen traphekjes aan de trap meer omdat Lotte en Bram dan niet meer naar boven of beneden kunnen lopen en dat wil ik niet. Ik heb gekozen voor een traphekje voor haar kamerdeur, en als we in een andere kamer zijn (samen) dan gaat de deur dicht. Ze gaat zich inderdaad wel vaker vervelen op deze manier...
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
vuurvonk
J&J MAURITIUS

Bericht door vuurvonk »

wij hebben gewoon trap hekje en fr kan die gewoon zelf open en dicht doen(al zeker zo'n jaar)

zo'n draaiknop hebben ze ook op de school van mijn gastkindje maar vind het maar lastig zeker als je je handen vol hebt,kleine handen hebt en weinig kracht.
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

vuurvonk schreef:wij hebben gewoon trap hekje en fr kan die gewoon zelf open en dicht doen(al zeker zo'n jaar)

zo'n draaiknop hebben ze ook op de school van mijn gastkindje maar vind het maar lastig zeker als je je handen vol hebt,kleine handen hebt en weinig kracht.
goed punt.
mv J ('04) en N ('12)

Dragoste

Bericht door Dragoste »

Wj hebben wel een traphekje bovenaan de trap, en lars kon lekker achter me aan scharrelen boven.
Mark kan al heeel lang het hekje zelf open maken. Hij maakte dus ook gerust het hekje open voor lars.... Minpuntje...
Plaats reactie