We gaan vandaag voor Eline het peuterbedje neerzetten ipv het ledikant. En dan ook echt oefenen met zelf gaan slapen en in haar eigen bedje slapen (hoewel ik nog even een geschikte periode moet vinden daarvoor). De co-sleeper gaat ook weg, die neemt Linkje van mij over.
Er gaat geen 3e komen (helaas), dus er gaan nog meer momenten komen dat er babyspullen weg gaan en er zijn al veel kleertjes naar mijn vriendin. Maar het is nu dus echt einde babytijd. Dat was het natuurlijk al, Eline is 2,6, maar gevoelsmatig. Zucht. Kleine kindjes worden veel te snel groot.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)
Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
En hoe is het gegaan vannacht?
Maar dat is al heeeel lang geen baby meer.....
Hier is de overgang van ledikant naar peuterbedje heel goed gegaan. Ze slaap zelfs beter in het peuterbedje!
bedje staat nog gewoon op zolder helaas... Er kwam vanalles tussen. Ik ga ook nog niet meteen beginnen met haar daarin leggen, even voor mezelf een enigsinds gunstige tijd zoeken. Deze en volgende week zijn erg druk en vragen emotioneel ook veel van mij, dat is echt niet handig.
Ik vind het lastig omdat ik weet dat er geen 3e meer zal komen, maar dat die wens er voor mij eigenlijk nog steeds is. Maar na 2 zware zwangerschappen vond de gyn. het echt niet meer verstandig als ik nog een keer zwanger zou worden. Marc wil ook geen 3e kindje meer. En nog een babytijd is voor mij eigenlijk ook teveel. Ik heb het nu heel goed gered, zonder PPD, maar makkelijk was het niet. En toch blijft het trekken en op dit soort momenten is dat even moeilijk.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)
Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Heel herkenbaar, Saskia. Ik ga al huilen als ik zie of hoor dat er een baby geboren is of dat iemand zwanger is en dat terwijl wij nog er nog middenin zitten. De grap is dat het voor mij scheelt dat ik nu weet dat het ook echt niet meer mogelijk is om zwanger te raken.
Neem de tijd en wacht op het juiste moment! Het heeft geen haast, he!
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Heel herkenbaar. Vrijdag al het ledikantje weggebracht naar de milieustraat (die was echt op) en net heb ik de box verkocht .
Hier gaat helaas ook geen vierde meer komen, al hadden we het allebei heel graag gewild.
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)