Huilend wakker worden
Huilend wakker worden
We hebben een probleempje met J. Hij wordt al 4 weken huilend wakker en daar begin ik nu wel echt de balen van te krijgen. Het werkt op mijn zenuwen en het is zeker niet goed voor hem.
We hebben m al een rietjesbeker meegegeven voor snachts en dat werkt goed, dus tussendoor huild hij niet (meer). Maar nu nog t wakker worden. Voor mijn idee is er niets aan de hand en heeft t huilen alleen als nut dat ik kom. Wat ik dus ook doe, maar als ik m weer terugleg (bv om 6u) dan heb ik na 10 min weer een huilende J. Troosten en weer terugleggen en we hebben herhaling.... Na een half uur geef ik t op en gaan we eruit (heb geen zin in een huilend kind). Maar t is dan wel vroeg dag.... Iemand ideeën over een oplossing of oorzaak??? Herkenning mag ook, voel ik me niet zo alleen, en gaat t over???
We hebben m al een rietjesbeker meegegeven voor snachts en dat werkt goed, dus tussendoor huild hij niet (meer). Maar nu nog t wakker worden. Voor mijn idee is er niets aan de hand en heeft t huilen alleen als nut dat ik kom. Wat ik dus ook doe, maar als ik m weer terugleg (bv om 6u) dan heb ik na 10 min weer een huilende J. Troosten en weer terugleggen en we hebben herhaling.... Na een half uur geef ik t op en gaan we eruit (heb geen zin in een huilend kind). Maar t is dan wel vroeg dag.... Iemand ideeën over een oplossing of oorzaak??? Herkenning mag ook, voel ik me niet zo alleen, en gaat t over???
Charlotte, J (3,5) en H (1)
-
- J&J MAURITIUS
Re: Huilend wakker worden
Even snel en het eerste wat mij te binnenschiet: even lekker bij je in bed leggen. Misschien valt hij weer in slaap en anders lekker even knuffelen samen.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
is hij niet gewoon klaar met slapen? ik weet niet of hij dan een gezellig lampje aan heeft in zijn kamer zodat hij in zijn bedje kan spelen? Werd hij vroeger wel vrolijk wakker of werd hij wakker van jou?
mv J ('04) en N ('12)
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Ehm... het gaat over. Maar een oplossing heb ik niet, want wij hebben dit eindeloos lang iedere dag meegemaakt.
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
- marije1977
- J&J SANTORINI
Neline deed dat ook. Zij dacht dat ik alleen zou komen als ze huilde, dus huilde ze. Nadat ik haar had uitgelegd dat ze me ook gewoon mocht roepen i.p.v. huilen ging het al snel beter. Het was een gewoonte die ze even moest afleren, maar ging al heel snel goed. Ik hoop dat het bij jou ook zoiets simpels is.
Marije
Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Even wat antwoorden
Voorheen werd hij vrolijk wakker en niet van mij.
Even knuffelen in mijn bed gaat niet want dan denkt hij alleen maar aan spelen...
Klaar met zijn middagslaapjes is hij nog lang niet, maar als hij wakker word misschien wel. Ook al vind ik t soms wel wat vroeg/snel.
Uitleggen over t roepen ipv huilen doe ik ook steeds, maar t wil nog niet erg lukken. Hoelang duurde dat bij Neline????
Voorheen werd hij vrolijk wakker en niet van mij.
Even knuffelen in mijn bed gaat niet want dan denkt hij alleen maar aan spelen...
Klaar met zijn middagslaapjes is hij nog lang niet, maar als hij wakker word misschien wel. Ook al vind ik t soms wel wat vroeg/snel.
Uitleggen over t roepen ipv huilen doe ik ook steeds, maar t wil nog niet erg lukken. Hoelang duurde dat bij Neline????
Charlotte, J (3,5) en H (1)
Hier herkenning! Wij hebben het nu ook. Elke keer 's nachts wakker met groot alarm. Wij halen hem er uit met de mededeling dat hij even bij ons mag liggen en niet mag spelen. We leggen hem dan even bij ons in bed, even wat drinken en 1 filmpje bumba kijken schone luier en dan weer naar bed. Het zal niet pedagogisch verantwoord zijn maar het werkt meestal wel.... En zo krijgt iedereen nog wat rust.
Trotse mama van J en T
Een lange adem hebben. Zou hij last kunnen hebben van doorkomende kiezen? Het is wel normaal dat men s'nachts wakker wordt alleen zou hij inderdaad jullie niet daarvoor hoeven te roepen. Doet hij dat wel (in dit geval door huilen) dan kan je wel stellen dat er iets aan de hand is. Wij hebben sinds kort bij Liv een nachtlampje en de deur op een kier. Doen we dat niet dan wordt ze in paniek wakker en is dan zo gedesorienteerd dat ze steevast begint te huilen. Ik had vrij vlot in de gaten dat dat het geval was omdat we bij Finn zo lang gemodderd hebben op die leeftijd
Ik zou gaan kijken wat er precies aan de hand is en bepaalde dingen uitsluiten. Pas als je weet wat er aan de hand is (verwerking van indrukken overdag? Hou eens een dagboekje bij met wat hij tijdens de dag gedaan heeft en dan kijken of je er verschil in ziet) Ik zou zeker het slaapje overdag niet zo maar schrappen, bij ons betekende dat juist brulpartijen s'nachts. (of na 1,5 uur op bed ineens heftig huilen)
Succes! Hopelijk kom je er snel achter wat er aan de hand is met je ventje!

Ik zou gaan kijken wat er precies aan de hand is en bepaalde dingen uitsluiten. Pas als je weet wat er aan de hand is (verwerking van indrukken overdag? Hou eens een dagboekje bij met wat hij tijdens de dag gedaan heeft en dan kijken of je er verschil in ziet) Ik zou zeker het slaapje overdag niet zo maar schrappen, bij ons betekende dat juist brulpartijen s'nachts. (of na 1,5 uur op bed ineens heftig huilen)
Succes! Hopelijk kom je er snel achter wat er aan de hand is met je ventje!
Groetjes Dorien mv F(19) en L (15)
- marije1977
- J&J SANTORINI
Ik denken totaal ongeveer een weekje. In het begin huilde ze dan echt en dat ging over in eerst huilen, zich dan bedenken en gaan roepen.Charlotte schreef: Uitleggen over t roepen ipv huilen doe ik ook steeds, maar t wil nog niet erg lukken. Hoelang duurde dat bij Neline????
En inderdaad wat Dorien zegt, ook even kijken of er een oorzaak is, bijv. het ontbreken van voldoende licht om je te kunnen oriënteren.
Marije
Mijn eerste gedachte is dat het eerder aandacht/boosheid is. Hij is wakker en wil spelen. Als jij dan niet datgene doet wat hij wil, wordt hij nog bozer. Hij is nou eenmaal een volhoudertje. afleiden? Misschien dat het anders is als hij straks uit zijn bed kan. Zorg dat er dan speelgoed in de buurt ligt. Sjoerd ging ook op een gegeven moment gewoon spelen. Gevaar is wel dat hij straks midden in de nacht gaat spelen
en dat je hem de volgende ochtend naast zijn bedje bovenop het speelgoed in slaap vind 

P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)