Sara geeft al een tijdje goed aan dat ze moet plassen en poepen. Vrijdagmiddag had J haar geen luier aangedaan en ze bleef droog. Een goed moment om te beginnen met zindelijk worden, dachten we! Het hele weekend heeft ze (overdag) zonder luier gelopen. Gisteren had ze 2 ongelukjes en vandaag 1. Ze gaat uit zichzelf op het potje plassen.
We gaan nu doorzetten natuurlijk. Ik ben wel benieuwd hoe dat dinsdag moet op het kdv, iemand ervaring mee? Ik zou het zonde vinden als ze haar daar een luier aan doen.
Het zou fijn zijn als ze dit volhoudt, dan zijn we overdag uit de luiers!
Hier op het kdv werd Anne al snel mee genomen met de toiletronde's. Voor het eten, buitenspelen en slapen.
En als ze tegen het zindelijk aanzitten dan blijft daar ook de gewoon de luier uit (wel genoeg verschoning meegeven). Daar doen ze nog wel de luier om met slapen.
So dat is snel! Hier hebben we ook gewoon kleding meegegeven naar de opvang en ging hij mee met de wc-rondes. Wij hebben ook gevraagd of ze tussendoor een paar keer extra willen vragen, maar hier zijn maar weinig kinderen dan kan dat wat makkelijker.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Vandaag iets meer ongelukjes gehad, maar ook een keertje op het potje gepoept. We zijn meerdere keren op pad geweest vandaag (in de middag zelfs 2 uur) en toen heeft ze het droog gehouden! Ik hoop dat het morgen lukt op het kdv.