Danique weer naar ziekenhuis.. oproep gekregen
Danique weer naar ziekenhuis.. oproep gekregen
Vorig jaar oktober heeft Danique buisjes gekregen. Al snel merkten we verandering bij haar. Helaas was dat van korte duur, Danique lijkt de laatste tijd weer amper wat te horen en klaagt regelmatig over zere oren.
Daarom de KNO arts maar weer gebeld en vandaag konden we al terecht. Wat ik vermoedde blijkt te kloppen: 1 buisje is er helemaal uit, andere zit zodanig dat 'ie niet meer functioneert. Dat wordt dus weer nieuwe buisjes plaatsen...
Ergens in april zal ze aan de beurt zijn.
UPDATE 9 april:
Gisteren hebben we de oproep gekregen: woensdag 17 april staat ze ingepland!
Daarom de KNO arts maar weer gebeld en vandaag konden we al terecht. Wat ik vermoedde blijkt te kloppen: 1 buisje is er helemaal uit, andere zit zodanig dat 'ie niet meer functioneert. Dat wordt dus weer nieuwe buisjes plaatsen...
Ergens in april zal ze aan de beurt zijn.
UPDATE 9 april:
Gisteren hebben we de oproep gekregen: woensdag 17 april staat ze ingepland!
Laatst gewijzigd door Miranda op di apr 09, 2013 8:28 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8!
)

Re: Danique weer naar ziekenhuis...
Oh dat is niet leuk
Maar de vorige keer verliep het wel goed in het ziekenhuis en daarna, toch? Dan hoef je daar tenminste niet heel erg over in te zitten.

Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Jammer dat het moet, ze heeft wel voldoende ziekenhuis gezien in haar jonge leventje he?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Ja, het ging verder wel goed. Ze was flink overstuur en wil na de operatie geen mensen in witte/ blauwe jassen om haar heen hebben. Vorige keer hebben ze dat goed opgelost door haar op een aparte kamer (aan 't eind van de gang) te leggen.Mare schreef:Oh dat is niet leukMaar de vorige keer verliep het wel goed in het ziekenhuis en daarna, toch? Dan hoef je daar tenminste niet heel erg over in te zitten.
Inderdaad. Ik had gehoopt er nu klaar mee te zijn, maar helaas...Ana schreef:Jammer dat het moet, ze heeft wel voldoende ziekenhuis gezien in haar jonge leventje he?
)

och wat balen. Succes.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)
Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
dat hoor je toch regelmatig dat die buisjes niet goed blijven zitten. Wat een gepruts. hopelijk blijven ze de volgende keer beter zitten dat je niet weer terug bent met een paar maanden.
mv J ('04) en N ('12)
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
He wat naar joh!
Zeker met zo'n voorgeschiedenis met veel zkh bezoekjes.
Rosalyn zou dat ook niet trekken geloof ik. Die heeft ook een trauma.
Zeker met zo'n voorgeschiedenis met veel zkh bezoekjes.
Rosalyn zou dat ook niet trekken geloof ik. Die heeft ook een trauma.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
wat een gedoe. Deze keer goed dan hoop ik voor jullie....
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Oh wat naar. En herkenbaar, wat betreft de oorpijn. Vreselijk dat ze zo veel medische dingen moet doorstaan...
Ik weet niet hoe het in jullie zkh geregeld is, maar hier zijn de protocollen heel anders dan in het zkh van mijn collega. Hier wordt enkel een zetpil en kapje gebruikt (zetpil nog te laat ingebracht, vorige keer
). Daar wordt ook een versuffend "drankje voor de billen" gebruikt, tegelijk met de zetpil. Zodat ze zich ook niets herinneren van de ingreep vlak ervoor en erna.
Na veel aandringen kreeg Belle vorige keer een dormicum drankje en zij herinnerde zich inderdaad niets meer, ook niet dat ze zo overstuur was.
Nu krijgen ze beide weer buisjes, we wachten op een oproep. Na aandringen wilde de anesthesist dormicum ook nu wel voorschrijven. Het verbaasde me dat er geen inhoudelijk gesprek over heeft plaatsgevonden, maar dat hij akkoord ging "omdat het protocol op de kinderafdeling zo was"
Ik weet niet hoe het in jullie zkh geregeld is, maar hier zijn de protocollen heel anders dan in het zkh van mijn collega. Hier wordt enkel een zetpil en kapje gebruikt (zetpil nog te laat ingebracht, vorige keer

Na veel aandringen kreeg Belle vorige keer een dormicum drankje en zij herinnerde zich inderdaad niets meer, ook niet dat ze zo overstuur was.
Nu krijgen ze beide weer buisjes, we wachten op een oproep. Na aandringen wilde de anesthesist dormicum ook nu wel voorschrijven. Het verbaasde me dat er geen inhoudelijk gesprek over heeft plaatsgevonden, maar dat hij akkoord ging "omdat het protocol op de kinderafdeling zo was"
Mamalon
Vervelend zeg! W essel gaat inmiddels voor de 4e of 5e x. Ben de tel even kwijt. De laatste keer kreeg hij een ander soort buisje die langer zou moeten blijven zitten. Misschien nog een idee om dat voor te stellen bij de kno arts?
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Dank voor je verhaal. Vorige keer kreeg Danique ook een zetpil op de afdeling en bij de OK alleen een kapje. Dat ging wel redelijk, maar daarna, dat wakker worden, dat was een groot drama. Weer enorm lang overstuur en zodra ze maar een witte of groene jas zag begon ze nog harder te krijsen....Mamalon schreef:Oh wat naar. En herkenbaar, wat betreft de oorpijn. Vreselijk dat ze zo veel medische dingen moet doorstaan...
Ik weet niet hoe het in jullie zkh geregeld is, maar hier zijn de protocollen heel anders dan in het zkh van mijn collega. Hier wordt enkel een zetpil en kapje gebruikt (zetpil nog te laat ingebracht, vorige keer). Daar wordt ook een versuffend "drankje voor de billen" gebruikt, tegelijk met de zetpil. Zodat ze zich ook niets herinneren van de ingreep vlak ervoor en erna.

Ik wist dat dit kan gebeuren, maar juist bij Danique vind ik het zo vervelend omdat ze al een ziekenhuistrauma heeft.monika schreef:dat hoor je toch regelmatig dat die buisjes niet goed blijven zitten. Wat een gepruts. hopelijk blijven ze de volgende keer beter zitten dat je niet weer terug bent met een paar maanden.
gelukkig ging ze de vorige keer al zonder huilen mee naar de KNO arts.
Meestal is het, zodra ik vertel dat we naar het ziekenhuis gaan, flink brullen en tegenstribbelen. Hopelijk blijft het nu zo gaan, ze loopt in ieder geval zelf naar binnen....
Ook al zo sneu.... Hoe reageert zij er steeds op?AnnemiekD schreef:Rosalyn zou dat ook niet trekken geloof ik. Die heeft ook een trauma.
)

O wat naar zeg!
heel veel sterkte!
heel veel sterkte!
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Even op je vraag Miranda; Rosalyn moet donderdag voor een ct-scan. Voorafgaand moet er bloed geprikt worden en een infuus geprikt worden.
De laatste keer was het gillen en krijsen en een schokkend meisje op schoot. Man dat trek je niet als moeder (en vader)
Dus morgen voorzichtig gaan voorbereiden, ik vertel het haar eerlijk, niks verzachten. Gewoon zoals het is. Op deze leeftijd onthouden ze alles en nemen ze het je al heel kwalijk als je iets niet duidelijk gezegd hebt.
Oh ik koop wel een cadeautje en als beloning mag ze eten in het restaurant van het zkh. Daar vraagt ze iedere keer om als we er langslopen. En aangezien ze nuchter in het zkh moet zijn heeft ze wel iets verdiend.
Zielig die kindjes!
De laatste keer was het gillen en krijsen en een schokkend meisje op schoot. Man dat trek je niet als moeder (en vader)
Dus morgen voorzichtig gaan voorbereiden, ik vertel het haar eerlijk, niks verzachten. Gewoon zoals het is. Op deze leeftijd onthouden ze alles en nemen ze het je al heel kwalijk als je iets niet duidelijk gezegd hebt.
Oh ik koop wel een cadeautje en als beloning mag ze eten in het restaurant van het zkh. Daar vraagt ze iedere keer om als we er langslopen. En aangezien ze nuchter in het zkh moet zijn heeft ze wel iets verdiend.
Zielig die kindjes!
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Ok datum staat in 1e bericht!
)

Re: Danique weer naar ziekenhuis.. oproep gekregen
Spannend en fijn. Hier moesten beide ladies op 2 april voor buisjes. Met dormicum was erg fijn. Ze werden beide heel rustig wakker. Grappig, ze zagen elkaar dubbel en bewogen zich echt dronken. L ieke heeft even gehuild, omdat ze haar operatiemuts niet meer ophad toen ze wakker werd
L iekes oor heeft nog wel wat nagebloed. Ze kreeg oordruppels Sofr adex. Nou wat een drama, dat was haar zó pijnlijk! Ik heb gebeld voor nieuwe en ze heeft nu bacicoli ne-B, dat gaat tenminste zonder drama. Maar hopelijk heeft Dani que die niet nodig...

L iekes oor heeft nog wel wat nagebloed. Ze kreeg oordruppels Sofr adex. Nou wat een drama, dat was haar zó pijnlijk! Ik heb gebeld voor nieuwe en ze heeft nu bacicoli ne-B, dat gaat tenminste zonder drama. Maar hopelijk heeft Dani que die niet nodig...
Mamalon