Drinken rond 1 jaar
Drinken rond 1 jaar
Hoe doen jullie dat met drinken? Mijn zoontje krijgt nog 3x per dag bv en wordt over 2 weken 1 jaar. De laatste week gaat al het drinken zo moeizaam. Dacht eerst dat doorkomen tandje een rol speelt, maar het blijft moeilijk gaan. Aan de borst drinkt hij weinig, de fles wil hij niet meer (klaar mee?) en uit een beker drinkt hij hooguit 3 slokjes. Voor mij gevoel krijgt hij erg weinig vocht binnen. Natuurlijk wel uit fruithap en ik geef hem ook yoghurt, maar verder lijkt het nergens op. Hoe gaat dat bij jullie? Hoevaak en hoeveel drinkt je kindje en wat voor soort drinken bied je aan? Ik heb het idee dat ik er nu de hele dag mee bezig ben. Kan het ook een fase zijn? Ik lees graag wat tips, adviezen en ervaringen.
Re: Drinken rond 1 jaar
Mijn oudste dronk en drinkt ook niet heel veel, maar zolang hij goed blijft plassen maak ik mij geen zorgen. Je zou kunnen kijken of hij uit een rietjesbeker wil drinken en die bijvoorbeeld gewoon op tafel laten staan.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Zet een rietjesbeker met water op tafel of op de grond. Kan ie pakken wanneer hij wil. Ook de oefenbeker van Avent is een aanrader, kan ie gelijk oefenen om uit een beker te drinken 

Charlotte, J (3,5) en H (1)
Lastig he, als je niet precies wet wat norma is en wanneer het goed genoeg is. Ik herinner me dat ik rond de 1 jaar ook niet bijster onder de indruk was van de hoeveelheid die mijn kinderen dronken. Maar ik denk dat ze stiekem nog best veel uit die borsten krijgen, ook al drinken ze maar kort.
Als er nog gewoon plas in de luiers zit, zou ik me niet druk maken. Gewoon genoeg aanbieden, maar zeker niet een te groot punt van maken.
Als er nog gewoon plas in de luiers zit, zou ik me niet druk maken. Gewoon genoeg aanbieden, maar zeker niet een te groot punt van maken.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)