Spruw?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gerrie
J&J MAURITIUS

Spruw?

Bericht door Gerrie »

In een vorig draadje dacht ik dat mijn gevoelige tepels door ongesteldheid zouden komen, maar ondertussen denk ik aan spruw.
Sinds gisteren heeft Sarah behoorlijke luieruitslag die ondertussen ook open is. Borsten den zo zeer, niet alleen met aanhappen, maar ook tijdens het drinken dat ik tegen de voed momenten opzie. Links zelf een kloof (mijn eerste in mij hele voedende leven). Ik zou kunnen zeggen dat er een parelmoeren glans op mijn tepels zit.
Sarah drink wel gewoon, laat (gelukkig) niet steeds los ofzo.

Zijn jullie het met mij eens? Of andere ideeen?
Morgen maar huisarts bellen. Daktarin vragen? Of iets anders?
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Ana
J&J MAURITIUS

Re: Spruw?

Bericht door Ana »

Klinkt erg als spruw ja. Zalf van de HA combineren met gentiaan violet?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Liesje28
J&J MAURITIUS

Bericht door Liesje28 »

Klinkt inderdaad als spruw. Daktarin wordt volgens mij niet veel meer gegeven, nystatine wel veel meer. Hou er rekening mee dat de doseringen zoals door de huisarts voorgeschreven worden vaak net iets anders zijn dan aangeraden wordt door de bv-organisaties. Huisarts zegt soms 2 tot 3 keer per dag, terwijl je liever regelmatig kleine beetjes geeft. Hier vind je het info blad van de VBN waar je wellicht nog tips uit kunt halen:

http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/Up ... 2_IB_1.pdf
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

Liesje28 schreef:Klinkt inderdaad als spruw. Daktarin wordt volgens mij niet veel meer gegeven, nystatine wel veel meer. Hou er rekening mee dat de doseringen zoals door de huisarts voorgeschreven worden vaak net iets anders zijn dan aangeraden wordt door de bv-organisaties. Huisarts zegt soms 2 tot 3 keer per dag, terwijl je liever regelmatig kleine beetjes geeft. Hier vind je het info blad van de VBN waar je wellicht nog tips uit kunt halen:

http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/Up ... 2_IB_1.pdf
Had ik inderdaad al gelezen.
Nou, dan maar afwachten wat er morgen wordt voorgeschreven.
Weet jij waarom daktarin niet veel meer wordt gegeven?
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

daktarin is breed spectrum, en dat andere goedje niet. Daarom beginnen ze met small spectrum om resistentie tegen te gaan. Ook is er wat gedoe geweest over moeders die een grote klodder daktarin in een baby mondje deden en baby bijna stikte.

Ik heb hier daktarin bij de apotheek kunnen kopen (Nieuw Zeeland he) omdat nystatine niet werkte.
De zalf die ik voor mijn tepels kreeg gaf pijn op mijn tepels. Dus toch maar kleef smeren. Ik heb het ook op de billen gesmeerd zo gauw de huid dicht was maar wel rood en hobbelig. Werkte erg goed.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

monika schreef:daktarin is breed spectrum, en dat andere goedje niet. Daarom beginnen ze met small spectrum om resistentie tegen te gaan. Ook is er wat gedoe geweest over moeders die een grote klodder daktarin in een baby mondje deden en baby bijna stikte.

Ik heb hier daktarin bij de apotheek kunnen kopen (Nieuw Zeeland he) omdat nystatine niet werkte.
De zalf die ik voor mijn tepels kreeg gaf pijn op mijn tepels. Dus toch maar kleef smeren. Ik heb het ook op de billen gesmeerd zo gauw de huid dicht was maar wel rood en hobbelig. Werkte erg goed.
Ik heb ooit bij Hanna daktarin gehad. Toen had ik zelf eigenlijk geen klachten, maar klakte ze met drinken en had ze hardnekkige luieruitslag, toen waren we snel van de klachten af.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

ik gebruikte ook daktarin, dat wordt hier aangeraden en is vrij verkrijgbaar.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Ik kreeg van de huisarts helemaal niets. :( Ik heb gentiaan violet gerbruikt en dat werkte gelukkig goed. Het klinkt trouwens wel echt als spruw.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
juudje
J&J SANTORINI

Bericht door juudje »

Ht werkte de nystatine niet en heb ik daktarin voor geschreven gekregen, maar dat koste heel wat moeite. omdat er inderdaad kinderen bijna gestikt waren in de klodders die ze oorschrijven. Maar als je een ertoe neemt van de daktarin en dat uitsmeert in de mond met je pink is er niks aan de hand. Nadat ik dit uitgelegd heb kreeg ik het dan toch maar en waren we zo van de spruw af...
En behandel je tepels liever met daktarin crème (vrij verkrijgbaar) dan met nystatine wat voor de mond bedoeld is en niet voor de huid, want dat kleeft vreselijk en de daktarin niet!
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

Assistent wilde even overleggen met de huisarts.
Bagger. Jongens, schrijf gewoon wat voor. Ik heb pijn!!!!!!!!!
Ilse

Bericht door Ilse »

Sofie en ik hebben geen spruw maar mijn tepels gaan wel zeer doen als ze tanden krijgt. Zou dat het ook kunnen zijn (al krijg je dan natuurlijk geen glans op je borsten). Eigenlijk zou er een testkit op de markt moeten komen. Dan weet je het zeker en hoef je ook niet onnodig te lijden of medicatie te geven / nemen.
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

Ilse schreef:Sofie en ik hebben geen spruw maar mijn tepels gaan wel zeer doen als ze tanden krijgt. Zou dat het ook kunnen zijn (al krijg je dan natuurlijk geen glans op je borsten). Eigenlijk zou er een testkit op de markt moeten komen. Dan weet je het zeker en hoef je ook niet onnodig te lijden of medicatie te geven / nemen.
Zou wel heel vroeg zijn, met ruim 6 weken.
Ik denk toch echt aan spruw.
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

Blij met mijn huisarts.
Eerst assistent aan de lijn, wilde Nystastine voirschrijven en echt geen daktarin omdat ze jonger is dan 4 maanden. Dus of ik dan tijdens het telefonisch spreekuur wilde bellen.
Dat gedaan. Huisarts heeft mijn naam nog niet gehoord of zegt al: ik schrijf je de daktarin wel voor hoor. Toppie.
Suuz

Bericht door Suuz »

Hier ook spruw maar ik gebruik gentiaan violet. Hoeft maar 1x per dag, en bij mij meestal maar 4 tot 5 dagen.
Ilse

Bericht door Ilse »

Gerrie schreef:
Ilse schreef:Sofie en ik hebben geen spruw maar mijn tepels gaan wel zeer doen als ze tanden krijgt. Zou dat het ook kunnen zijn (al krijg je dan natuurlijk geen glans op je borsten). Eigenlijk zou er een testkit op de markt moeten komen. Dan weet je het zeker en hoef je ook niet onnodig te lijden of medicatie te geven / nemen.
Zou wel heel vroeg zijn, met ruim 6 weken.
Ik denk toch echt aan spruw.
Oeps...die info miste ik even....
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

Suuz schreef:Hier ook spruw maar ik gebruik gentiaan violet. Hoeft maar 1x per dag, en bij mij meestal maar 4 tot 5 dagen.
Ik ben maandag begonnen met daktarin en kon dinsdag alweer zo goed als pijnvrij voeden. Ik ben vooralsnog blij met mijn daktarin.
Suuz

Bericht door Suuz »

Kijk dat is al het verschil. Bij mij na 1x al pijn vrij en hoef je geen week door te smeren. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik er vroeg bij was. Maar als het werkt dan werkt het toch? (ben gewoon een zeer tevreden over gv ;) )
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

Suuz schreef:Kijk dat is al het verschil. Bij mij na 1x al pijn vrij en hoef je geen week door te smeren. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik er vroeg bij was. Maar als het werkt dan werkt het toch? (ben gewoon een zeer tevreden over gv ;) )
Fijn die tevredenheid. Ik zie dan op tegen dat paarse. Vind ik niet zo tof namelijk.
Plaats reactie