Wat voor afscheid kdv?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Miranda
J&J HAWAII

Wat voor afscheid kdv?

Bericht door Miranda »

Eind juni gaat Danique voor de laatste keer naar het kdv. Ze gaat pas in oktober naar school maar sinds ik een andere baan heb kan het kdv er financieel echt niet meer uit. Omdat we in de zomervakantie maar 1 week opvang nodig zijn, zou ze na de vakantie voor 5 weken nog weer er naar toe moeten. Met de gastouder hebben we overlegd dat Danique vanaf september al naar haar toe gaat.
Maar nu komt het afscheid dus wel erg dichtbij en weet ik echt niet wat ik ze daar wil gaan geven.
Vooral de eerste periode is met Danique op het kdv erg moeilijk geweest. Afscheid nemen was een drama (maanden lang) omdat ze zo'n enorme verlatingsangst had. Na alles wat ze had meegemaakt hing ze heel erg aan mij. De leidsters hebben daar allemaal stuk voor stuk enorm hun best gedaan. Als Danique zo enorm huilde belden ze mij in de loop van de dag op om te vertellen hoe het ging. Danique gaat er met veel plezier naar toe en geniet altijd met volle teugen.
Ik ben echt heel blij met de manier waarop ze er mee omgingen en daar wil ik ze dan ook voor bedanken.
Maar wat geef ik hen?
Omdat Danique op verschillende groepen zit (ivm flexopvang) heeft ze ook niet 1 of 2 vaste leidsters maar wel 6 geloof ik.... :wink:
Wie heeft er leuke ideeën?
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Pauline
J&J MALEDIVEN

Re: Wat voor afscheid kdv?

Bericht door Pauline »

vergeet mij nietjes (zaadjes in een potje)
1 grote taart voor de juffen met "Dank je wel!"
P auline, mama van M@arten (18) en Sj0erd (16)
marije1977
J&J SANTORINI

Bericht door marije1977 »

Laurens heeft als afscheid een rupsje nooitgenoeg gegeven. Het hoofd was een taart voor de leidsters en het lichaam waren cupcakes met groene botercreme.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Laris76
J&J SANTORINI

Bericht door Laris76 »

Bij het afscheid van onze oudste hebben we aan elk kindje een plantje gegeven en de leidsters ook. Ergens online besteld. En verder lees ik even mee want van de zomer gaat onze middelste ook voor het laatst naar het KDV.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Toen Jort van kdv ging heb ik een kaart volgeschreven met alle dingen waarom ik zo blij was met het kdv en per leidster iets positiefs geschreven. En een boek gegeven (van de mol die wil weten wie er op zijn kop gepoept had), dat vind ik zelf gewoon een heel geinig boek voor de peuter/kleuter leeftijd.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Appendix
J&J SANTORINI

Bericht door Appendix »

Wij hebben ook een boek gegeven, en boek dat ze zelf heel mooi vond. Het wordt er nog steeds veel gelezen en veel kinderen hebben het inmiddels ook thuis. :-D

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
marjolein62b
J&J MAURITIUS

Bericht door marjolein62b »

Ik heb bij het afscheid van Joep ook voor alle leidsters een persoonlijke kaart gemaakt met wat ze speciaal voor Joep betekent hebben en een boek voor op de groep.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (15)
Plaats reactie