blaasjes op billen?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mama van b en c

blaasjes op billen?

Bericht door mama van b en c »

C. heeft al geruime tijd blaasjes op zijn billen. Zou dit ook een vorm van luieruitslag kunnen zijn? Ik herken het niet als zodanig. De blaasjes lijken ook voornamelijk te zitten bij de randen van de luier. Ik ben niet veranderd van merk of zo.

De blaasjes lijken op waterpokken maar ze zitten dus alleen bij zijn billen en ook al zeker een week of 4. Hij heeft er geen jeuk of pijn aan. Herkent iemand dit of iemand een idee wat dit is?
Mare
J&J HAWAII

Re: blaasjes op billen?

Bericht door Mare »

Zouden het waterwratjes kunnen zijn?
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

mark had het ook af en toe. dan smeerde ik weer een tijdje met daktarin en verdween het weer. geen idee wat het nou was..
nu heeft hij echt weer billenuitslag door bomexplosies in zijn luier... tjee zeg, wat moet je dan snel verschonen voordat het aan alle kanten eruit loopt! en zorgen dat hij niet per ongelijk gaat zitten :roll:
was alweer vergeten hoe dat was :lol:
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Nanda
J&J SANTORINI

Bericht door Nanda »

Schimmeltje??
Trotse mama van J en T
mama van b en c

Re: blaasjes op billen? *waterwratjes?*

Bericht door mama van b en c »

Een schimmeltje ziet er (bij mijn weten) heel anders uit. Vurig rood met grillige randen. Dit zijn echt blaasjes op zich en verder niks.

Heb even gegoogled op water wratjes, dat zou het wel kunnen zijn, wel gek dat ze alleen bij zijn billen zitten dan of niet? En die dingen zijn toch besmettelijk? Wij douchen altijd allemaal samen maar niemand heeft ze verder. En als het dat is, moet ik daar dan mee langs de huisarts?
Nickey

Bericht door Nickey »

Waterwratjes komen door een virus. Volwassenen zijn daarvoor vrijwel altijd al imuun (bijv. Al dat virus op een andere manier overwonnen). Je kunt er weinig mee en langs de HA hoef je zeker niet, er is nl geen medicijn.
Bij ontstoken waterwratjes kun je bijv. Met wat zinkolie uitdrogen, verder hier op JJ even zoeken op waterwratjes en je komt op alle draadjes die er al over waren.

Nic.
MvOM

Bericht door MvOM »

Wrijving van de randen van de luier, mogelijk in combinatie met verschil in droog/vocht? Irritatie?
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Als het waterwratjes zijn dan hoeft niet iedereen het te hebben. David heeft ze sinds een tijdje en dan alleen op zijn linker zij. De incubatietijd is volgens mij wel lang, het is dus mogelijk dat de andere kinderen al besmet zijn. Áls het waterwratjes zijn...
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Plaats reactie