Ervaring gezocht: bv en misschien KMA

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Eghosa01
J&J SANTORINI

Ervaring gezocht: bv en misschien KMA

Bericht door Eghosa01 »

Het zou kunnen dat Hug0 KMA (koemelkeiwit allergie) heeft. Het was iets wat al langer door mijn hoofd heen ging en de wijkverpleegkundige was degene die het als eerste zei op het consult 4 1/2 week geleden. Ze zei dat ik het zelf kon uitproberen door geen melk etc meer te gebruiken. Inderdaad spuugde H echt veeeeeeeel minder toen ik melk en aanverwante producten liet staan. Op internet las ik na 1 1/2 week dat je dan ook eigenlijk soja en ei moet laten staan. Dus dat sindsdien ook gedaan. Daarop ging hij nog minder spugen (en werd zijn droge vlekkerige huid ook beter). Ik ben naar een dietist gegaan omdat ik zelf vegetarier ben en wel genoeg calcium binnen wilde krijgen. Ik kon kiezen uit een aantal vervangers, waarvan ik toen amandelmelk gekozen heb... het smaakte heerlijk maar H ging weer superveel spugen, twee dagen gebruikt, mee gestopt en binnen 48 uur spuugde hij weer veel minder. Nu gebruik ik dus al 4 weken geen melk etc, soja en ei en toch blijft H soms heel veel spugen. Soms ook helemaal niet, zoals vandaag.

Waar ik nu een beetje mee zit is de herintroductie en of hij toch niet voor meer allergisch zou kunnen zijn. Op het consulatie buro zeiden ze dat ik naar de HA moet gaan voor een verwijzing voor een KA (eventueel naar het WKZ omdat ze daar veel over KMA schijnen te weten), en ook op internet lees ik dat je deze eliminatie/herintroductie eigenlijk onder begeleiding van een dietist moet doen. Wat adviseren jullie me, zelf gaan herintroduceren of toch via HA naar het WKZ en dus nog even wachten met herintroductie. En hoe testen ze eigenlijk in het ziekenhuis op KMA en eventuele andere allergien??
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
Mare
J&J HAWAII

Re: Ervaring gezocht: bv en misschien KMA

Bericht door Mare »

Wij zijn met David naar de kinderarts geweest ivm het spugen e.d en ik ben blij dat ze even alles gecheckt hebben, maar wat de allergieën betreft heeft het niet geholpen. Daarvoor ben ik bij de diëtist (kleintjes) geweest. Dat vond ik wel erg fijn omdat hij mij kon laten weten wat ik moest eten, wat David mocht eten na zes maanden en hoe en wanneer ik moest introduceren.

Nu hebben we met sem dezelfde problemen, maar kunnen we het zelf wel.

Ik weet dat ze in het ziekenhuis wel eens testen door bijvoorbeeld eiwitten toe te voegen aan jouw melk en de reactie te beoordelen. Dat hebben ee niet gedaan. Wij hebben het gewoon zelf via de bv gedaan. Aangezien david ook op sporen heftig reageerde hebben we het tnt daarbij gelaten.

Ik eet op het moment heel veel sesamzaadjes die ik gewoon op mijn brood strooi om aan mijn calcium te komen. Er is ook sinaasappelsap met toegevoegde calcium.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Liesje28
J&J MAURITIUS

Re: Ervaring gezocht: bv en misschien KMA

Bericht door Liesje28 »

Ik ben er zelf nooit voor naar een KA gegaan, maar heb wel begeleiding gevraagd van een dietist (stefan kleintjes) Alles hangt af van de ernst van de reactie die je verwacht. Kinderen die bijvoorbeeld erge pinda-allergie hebben moeten altijd in het ziekenhuis geprovoceerd worden vanwege de kans op anafylactische klachten en dergelijke. Maar in Joas zn geval waren zn klachten verstopping en huidklachten en dat durfde ik dus wel steeds voorzichtig zelf te proberen. Merkte ik dat hij toch weer verstopt raakte. stopte ik weer.
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Plaats reactie