Even dit draadje omhoog gehaald.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met jullie en de kleintjes gaat, nu bijna (voor sommige helemaal) een jaar later.
Laat ik maar de aftrap doen.
Onze meid is ondertussen ruim 10 maanden oud en ik kan niet anders zeggen als dat het een waar wondertje/cadeautje is. Model baby. Oke, de eenkennigheid is wel al gekomen, mw. is echt niet te genieten als we haar achterlaten bij de oppas van de kerk. Als mijn man haar brengt gaat het redelijk, maar als ik haar daar achterlaat ben ik binnen een kwartier gehaald omdat ze echt niet anders doet dan huilen. Ach, dat meisje houdt gewoon van haar moeder, dan kun je haar dat toch niet kwalijk nemen.
Verder is ze onwijs goedlachs, zolang ze maar in de buurt van mama is

.
Ze eet volledig met de pot mee. We koken zoutloos totdat ze 1 is. Ze heeft nog nooit een potje gehad

.
Ze drinkt nog zo'n 3 a 4x per dag bij mij. Ze wil helaas weinig anders drinken dan borstvoeding. Een paar slokjes water of thee uit een glas gaat, maar veel krijgen we er zo nog niet in. Op zich prima, maar de voorraad wordt snel minder en ik kolf niet meer als ik werk, dus met dat ze een jaar is zal ze wel over moeten naar ander drinken als ik aan het werk ben.
Qua ontwikkeling begint ze nu 'mama' te zeggen, nog niet altijd gericht, ook papa wordt 'mama' genoemd. Klinkt wel lief en grappig. Verder kletst ze de oren van ons hoofd, maar daar is nog weinig van te maken.
Met 7 maanden ging ze tijgeren, met 8 maanden staan aan de tafel ed, met ruim 9 maanden echt kruipen. Ze vindt het nu leuk om aan de hand te lopen. Aan 2 handen gaat prima, aan 1 hand onwijs langzaam, maar ze doet het wel. Ze gaat soms aan de tafel staan om die dan los te laten met beide handen, dan staat ze zo 5 seconden los, maar een losse overstap tussen tafel en bank ofzo heeft ze nog niet gewaagd.
Ze slaapt onwijs goed. Hele nachten door, zo onwijs luxe, van 19:15 tot 6:45 ongeveer. Dan overdag vaak nog een slaapje van 2 uur en nog 1 van 1 uur.
Gewoon onwijs genieten. Haar zussen zijn gek op d'r. Slepen haar overal mee naartoe. Ze gaat gillen als ze het niet fijn vind, maar daar trekken de meiden zich meestal niets van aan, dus moet ik wel eens ingrijpen, maar over het algemeen geniet Sarah van de aandacht van haar zussen.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.