Wat de boer niet kent .....

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
edevries

Wat de boer niet kent .....

Bericht door edevries »

Sem is geen slechte eter, maar middelmatig zou ik zeggen. Hij lust een aantal soorten groente zoals broccolii, bloemkool, wortels, doperwten.
Maar het probleem is dat hij niks nieuw wil proberen, en hij lust niks wat 'gemengd' is.
Voorbeeld:hij lust gekookte pasta, tomaten en gehakt als ik t afzonderlijk klaar maak. maar als ik een rode pastasaus maak met gehakt en dat door de pasta schep, dan lust hij het niet.

Hij moet altijd 1 hap proeven, dat doet hij dan braaf en vervolgens zegt ie altijd: lust ik niet.

Ik zou graag wat meer gevarieerd willen koken voor hem. Is dit een leeftijdsding wat vanzelf weer goed komt ?
Mare
J&J HAWAII

Re: Wat de boer niet kent .....

Bericht door Mare »

Ik vind het al knap dat hij het altijd braaf proeft. Ik zou zeggen leg dingen lekker apart op zijn bord als hij het dan wel eet en laat hem gewoon dingen proeven. Dit klinkt als iets wat helemaal goed gaat komen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Eghosa01
J&J SANTORINI

Bericht door Eghosa01 »

edevries schreef:Voorbeeld:hij lust gekookte pasta, tomaten en gehakt als ik t afzonderlijk klaar maak. maar als ik een rode pastasaus maak met gehakt en dat door de pasta schep, dan lust hij het niet.

Hij moet altijd 1 hap proeven, dat doet hij dan braaf en vervolgens zegt ie altijd: lust ik niet.

Ik zou graag wat meer gevarieerd willen koken voor hem. Is dit een leeftijdsding wat vanzelf weer goed komt ?
Klinkt precies als S@sh@, alleen lust ze hier iets andere groenten en moet ze van mij (ons) 3 happen proberen omdat ze drie is... Ook hier is het standaard, "bah, niet lekker, zitten stukjes in". Ik blijf het maar gewoon elke keer proberen... twee weken geleden at ze opeens wel iets nieuws (nou ja, eigenlijk eet ze het altijd al wel alleen dan los van elkaar). Van mijn zus had ik het AH kookboek Opperdepop meegenomen en S@sh@ wat plaatjes laten zien. De canneloni wilde ze wel eten, "dat word niets dacht ik", maar goed, toch geprobeerd. Ze heeft alleen de stukjes ui eruit gevist, voor de rest heeft ze alles zo opgegeten, en lekker dat ze het vond.
Dus, ik laat het maar zo, af en toe proberen we weer iets, en het komt vast vanzelf wel goed.
Ben trouwens hier begonnen met heel veel verschillende rauwe groenten aanbieden bij de lunch en tegen een uur of 16.30, al eet ze maar een paar stukjes, heeft ze toch weer wat binnen.
mv S@sh@ (aug '09) en Hug0 (jan '13)
wennetje

Bericht door wennetje »

Heb exact zo'n zelfde eter en hier ook de regel 1 hap proeven. Het verschil is alleen dat Joris altijd met een vies vertrokken bekkie zegt: mmmm lekker. Ernstig beleefd die jongen :lol:
Maar zo krijg ik dus wel groentes toegevoegd: steevast iedere week een hap laten proeven en na een paar weken gaan er een paar hapjes naar binnen.
Pastasaus maak ik met veel groentes en pureer ik voor hem, valt niet meer op dat het 'gemengd' is. En maaltijden waarvan niet veel binnen komt worden standaard voorzien van komkommer en/of tomaatjes want die gaan iig op.

Eerlijk gezegd denk ik ook dat het vanzelf goed komt. Ben al dolblij dat Joris broccoli lust, dat is zo'n vreselijk gezonde groente, die krijgt hij dan ook bijna 2x in de week (bloemkool heet hier trouwens witte broccoli, dan is het nl opeens wel lekker)
marjolein62b
J&J MAURITIUS

Bericht door marjolein62b »

Blijven proberen.

Ik moet nog steeds stiekem lachen als Joep roept. Dat is mijn lievelingseten als we stamppot eten. Hij heeft het een tijd echt niet gelust.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (15)
Suuz

Bericht door Suuz »

wauw dat hij sowieso proeft is al netjes. Hier echt niet hoor. P@ige eet al 2,5 jaar geen warm eten. Krijgt het netjes steeds voor haar neus.. maar eten? proeven? Nee niks.

Wat ze wel warm eet is inmiddels: kip uit oven, kroket en pannekoeken.. :(

Gewoon blijven aanbieden en laten proeven..

M@ce eet trouwens meer dan mijn oudste bij elkaar op! echt veel eet hij. Vandaag hadden we ovenpasta.. super lekker ;) vond ik en M@ce. Joshu@ heeft 1 hapje gedaan, en P@ige heeft boos bord op de grond gegooit (en even later helaas ook het drinken)
juudje
J&J SANTORINI

Bericht door juudje »

Hier moeten ze ook het aantal happen in leeftijd nemen. eerde gaf ik ze met de pasta maar gewoon geen saus, maar tegenwoordig meng ik dus wel wat en moeten ze het aantal happen in leeftijd nemen en daarna mogen ze nog zo veel witte pasta eten als ze willen. Ze mopperen wat en het gaat niet snel, maar ze eten het op.
Verder doe ik sinds een paar maanden elke week een nieuw gerecht uitproberen. Zo maken ze kennis met nog veel meer en breiden we langzaam het assortiment wat ze lusten uit. Het gaat echt wel gepaard met gemopper, maar dat is elke dag. er is altijd wel iemand die zegt dat hij het vies vind (zo leuk koken, maar niet heus)
Judith moeder van Tom (4-4-2006), Lola (27-10-2007) en Roos (21-1-2010)
Plaats reactie