Aansnijden van de taart
Moderator: Chantal
Aansnijden van de taart
Die marsepeintaarten zijn natuurlijk echte beauty's om mee te showen, dus vroeg me af hoe doen jullie dat. Morgen ga ik al taart serveren als nog niet alle gasten de taart hebben gezien (omdat ze later komen) en aangesneden is het mooi er wel af. En ik heb de taart ook altijd in de keuken waar lang niet iedereen komt.
Hier krijgen de vroeg-komers andere taart dan de 'echte verjaardagstaart' en de laatkomers kunnen een stukje krijgen van wat dan nog over is. De 'echte taart' is die waar het kaarsje op staat en waar bij gezongen wordt. Wanneer die op tafel komt, ligt er helemaal aan hoelaat de jarige wakker is haha. Ik ga bij het aansnijden niet kijken wie er allemaal al wel of niet is, dat is geen doen met zo'n grote familie als wij hebben. Ik maak er wel foto's van dus die kunnen ze dan nog bekijken.
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009
Zorgen moet je doen, niet maken
Zorgen moet je doen, niet maken
zoiets als dit dus!Eve71ne schreef:Hier krijgen de vroeg-komers andere taart dan de 'echte verjaardagstaart' en de laatkomers kunnen een stukje krijgen van wat dan nog over is. De 'echte taart' is die waar het kaarsje op staat en waar bij gezongen wordt. Wanneer die op tafel komt, ligt er helemaal aan hoelaat de jarige wakker is haha. Ik ga bij het aansnijden niet kijken wie er allemaal al wel of niet is, dat is geen doen met zo'n grote familie als wij hebben. Ik maak er wel foto's van dus die kunnen ze dan nog bekijken.
Hier wacht ik altijd op mijn vriendin die de taart mee maakt. Dus die mensen die vroeger zijn als zij moeten wachten, degenen die later zijn zien alleen nog de foto
Voor de verjaardag van Bas over 2 weken staat de taart al in de vriezer. Mijn vriendin is namelijk op vakantie en we hebben de taart nog voor haar vakantie gemaakt. Dus nu kan ik 'm aansnijden wanneer ik wil...

Voor de verjaardag van Bas over 2 weken staat de taart al in de vriezer. Mijn vriendin is namelijk op vakantie en we hebben de taart nog voor haar vakantie gemaakt. Dus nu kan ik 'm aansnijden wanneer ik wil...
Ik vroeg het meer omdat ik benieuwd was hoe andere dat deden. Ik had twee taarten gemaakt, beide op de tafel in de woonkamer gezet, foto's gemaakt en daarna op verzoek uitgedeeld. Wat me heel erg mee viel is dat beide taarten ook aangesneden wel mooi bleven.Marijke61 schreef:En, hoe heb je het gedaan Annemarie?
Ik zet ook altijd de taarten, bordjes en vorkjes op de hoge tafel,
met kaarsjes gaan ze even naar de lage tafel tijdens het zingen
en dan weer op de hoge, dan kan de visite goed kiezen, snijd ik terplekke een stuk af
en nee, tussendoor gaan ze dus niet naar de keuken of koeling
met kaarsjes gaan ze even naar de lage tafel tijdens het zingen
en dan weer op de hoge, dan kan de visite goed kiezen, snijd ik terplekke een stuk af
en nee, tussendoor gaan ze dus niet naar de keuken of koeling
Groetjes van Jolanda
K 2001 | J 2001 | S 2003 | Y 2005 | R 2005
https://www.facebook.com/CreatedbyJolanda/
K 2001 | J 2001 | S 2003 | Y 2005 | R 2005
https://www.facebook.com/CreatedbyJolanda/
Ik maak de avond ervoor meestal een foto en print deze even snel uit. Het aansnijden gebeurt hier meestal 's morgens en we krijgen altijd de hele dag door visite, die ook allemaal de taart willen zien, dus zorg ik dat ik een papieren versie bij de hand heb. 

Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
- channiemam
- J&J HAWAII