Gesprek op school...

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Ana
J&J MAURITIUS

Gesprek op school...

Bericht door Ana »

En dan heb ik morgen zomaar een gesprek op school voor de inschrijving van J0ela. Hier in België mogen ze met 2,5 jaar naar de eerste kleuterklas, en ze zou dan met het nieuwe schooljaar gelijk in kunnen stromen.

Mijn kleine meisje over twee maanden al naar een echte basisschool... (de eerste kleuterklas is volgens mij erg vergelijkbaar met de peuterspeelzaal?) Ik denk dat het heel goed voor haar zal zijn - en tegelijkertijd weet ik gewoon niet of ze het zou redden. Eerst morgen maar eens gaan praten.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
monika
J&J MALEDIVEN

Re: Gesprek op school...

Bericht door monika »

He, dan is je kleine meisje opeens groot!

Moeten ze dan ook zindelijk zijn?

Gelijk een leuke mogelijkheid om nieuwe kindjes te leren kennen. Kan het een beetje wennen in Belgie?
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
MarietteD
J&J MALEDIVEN

Bericht door MarietteD »

Spannend hoor weer een nieuwe fase! Ik hoop dat je een leuk gesprek hebt straks.
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Spannend zeg. Gaan ze dan gelijk vijf dagen? Succes met je gesprek!
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Voor zover ik weet mogen ze niet eisen dat ze zindelijk zijn, maar het zal zeker ter sprake komen. En we gaan er zeker erg ons best op doen de komende twee maanden. (Na alle hectiek van de afgelopen maanden is er nu eindelijk een rustigere periode aangebroken.)

En ik zie haar niet vijf dagen naar school gaan. Het lijkt erop dat mijn man in elk geval vier ochtenden op cursus gaat en dan zou zij die vier ochtenden naar school gaan wellicht - zo heb ik het in mijn hoofd. Maar we zullen zien hoe het gaat.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Ze staat ingeschreven en per 2 september mag ze naar school. Het was een erg fijn gesprek, heel hartelijk. Ik heb ook een rondleiding op de school gehad en het klaslokaal bekeken, het is een kleine en knusse school met combinatieklassen. In dit lokaal zitten de peuters (2,5 tot 3 jaar ongeveer) en de eerste kleutergroep (3 tot 4 jaar dacht ik)
Ik zie het wel zitten allemaal en ik denk dat ze vooralsnog gewoon alleen de ochtenden naar school zal gaan, ook omdat ze 's middags nog slaapt en dat echt nodig heeft.

Er worden gelukkig geen eisen gesteld aan bijvoorbeeld zindelijkheid, maar er is een toiletje in het lokaal waar de kinderen op vaste momenten verplicht even op moeten. We hebben nog twee maanden de tijd om het te proberen met J0ela, maar als het nog niet lukt dan is het geen probleem.

Maandag ga ik nog even een formulier inleveren en dan kan ze gelijk even mee om te kijken.
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Leuk, je kind krijgt een 'eigen' leven met belevenissen zonder mama.

Klinkt goed dat schooltje.
mv J ('04) en N ('12)

Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Vanochtend is ze even 'op school' geweest en we hebben haar gillend van boosheid weer mee naar huis moeten nemen want ze wilde ECHT niet naar huis. 8)
Erg benieuwd hoe het zal gaan als er straks nog meer kinderen zijn en een juf met regels. Maar we zien het wel zitten.
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

:lol: :lol: :lol: :lol:

veel plezier, dan heeft de juf gelijk gezien hoe pittig ze uit de hoek kan komen.
mv J ('04) en N ('12)

MvOM

Bericht door MvOM »

De eerste indruk was dus positief! :-)
@ri

Bericht door @ri »

Fijn dat jullie indruk goed is!! En ik kan me je gevoel wel indenken hoor, het is nog zo jong en dan al echt op school.. Maar zo te lezen komt het vast helemaal goed met haar!
Plaats reactie