G. moet weer naar het CB, ik ben benieuwd

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mama van b en c

G. moet weer naar het CB, ik ben benieuwd

Bericht door mama van b en c »

Maandag moet g. voor de 18 maanden check. Ik ben zeer benieuwd, niet alleen naar zijn groei (zijn lijntje begon de laatste 2 keren af te buigen) maar ook naar zijn ontwikkeling en wat ze daarvan gaan zeggen.

Hij loopt nog niet en zegt nog geen woord :roll:

Verder is het een heerlijk kind. hij maakt wel duidelijk wat hij wil. Hij gilt en wijst :roll:
En lopen hoeft ook helemaal niet want zijn grote broers slepen hem overal mee naar toe :lol:

Klimmen doet hij als de beste overigens. Slaan en met spullen smijten vindt hij ook heel cool :roll: en zijn grote broers maar lachen uiteraard :roll:

Ik snap nu ook waarom jongste kinderen altijd zo lekker bijdehand zijn
monika
J&J MALEDIVEN

Re: G. moet weer naar het CB, ik ben benieuwd

Bericht door monika »

hmm misschien niet z'n gedrag zo samenvatten voor het CB? gillen, slaan, gooien en klimmen :oops:

Klinkt alsof hij heel goed weet te selecteren waar hij z'n energie voor gebruikt en waar hij z'n broers voor gebruikt. :wink:
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Een vriendin van mij hier had ook zo'n 3e kind, ging pas lopen toen ze bijna 2 was, en praten nog veel later. Ze is nu net 3, lopen kan ze prima, en praten begint nu toch ook wat te komen (het is een tweetalig gezin, dus duurt al snel wat langer). Er werd haar hier allerlei hulp/therapie aangeboden, maar zij maakte zich zelf geen zorgen en liet dus alles op z'n beloop. Het meisje kon ook heel goed duidelijk maken wat ze wilde, oudere broers snapten haar prima, en ze kreeg alles voor elkaar (nakomertje).

Hier een 3e kind die wel al vroeg liep, maar met ruim 15 maanden nog niet praat. Niet dat die andere 2 heel snel daarmee waren, mij hij is wel echt de laatste prater. Maar inderdaad, iedereen snapt hem prima, dus waarom zou je?
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Corina
J&J SANTORINI

Bericht door Corina »

Praten zou ik mijn absoluut niet druk om maken met 18 maanden. 2 van de drie zeiden bij mij weinig tot niks. Lopen zou ik mij ook niet druk om maken, maar wat gebeurd er als je hem buiten neerzet. Dat was nl. voor ANnelieke met 16 maanden een reden om toch maar te gaan lopen ;).
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Jettepet

Bericht door Jettepet »

Maak je je er zelf zorgen om?
zo nee, zou ik zo min mogelijk vertellen bij het CB eigenlijk.
mama van b en c

Nee hoor, ik maak me helemaal geen zorgen, daarom ben ik benieuwd wat het cb zegt. De oudste 2 liepen ook pas met 16,5 maand en hij loopt volop langs de tafel en aan de hand.

praten deden de oudste 2 al wel iets meer maar sinds 2 weken maakt hij allerlei klanken die wel richting de woorden gaan. Dus voo bij een vogel bijvoorbeeld.

Als ik hem buiten zet kruipt hij met zijn knieen over de stoep. Het maakt hem geen bal uit, het vuil is in zijn beentjes gesleten
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Als hij consequent een bepaalde klank of combinatie voor iets gebruikt en jij begrijpt wat hij bedoelt, dan heet dat een woord hoor. Dus misschien praat hij meer dan je denkt.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Dat laatste vind ik nou ook Esther, bij ons heet de schommel tenslotte ook 'wowoh.'
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
mama van b en c

Oh ik dacht dat het cb echt verstaanbare woorden bedoelde. Dan valt t niet tegen. Hij zegt paard en bal en maakt het geluid van een paard en ik begrijp vogel, klaar en borst. Dan komt hij toch nog aan 3 woorden. Ha ha ha
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

6 toch?
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
mama van b en c

Idd, maar hij moet er 3 kunnen. ;)

Sinds vandaag ook iza ( buurmeisje) en hij gaat ineens zelf staan. Ha ha, komt goed met die kleine van ons
Corina
J&J SANTORINI

Bericht door Corina »

mama van b en c schreef:Idd, maar hij moet er 3 kunnen. ;)

Sinds vandaag ook iza ( buurmeisje) en hij gaat ineens zelf staan. Ha ha, komt goed met die kleine van ons
Ik denk dat hij stiekem heeft meegelezen ;).
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Hanne

Bericht door Hanne »

Corina schreef:
mama van b en c schreef:Idd, maar hij moet er 3 kunnen. ;)

Ik denk dat hij stiekem heeft meegelezen ;).
hahaha
Jettepet

Bericht door Jettepet »

En hoe is het gegaan?
mama van b en c

Ha ha ik denk dat hij echt heeft mee gelezen. Gisteren heeft hij de eerste losse stapjes gezet! Hij was een kilo gegroeid in 4 maanden tijd en 4 cm. Hij weegt nu 9.3 kg en is 78 cm. Daarmee pikt hij zijn oude lijntje weer op. Waar de vorige keer moeilijk werd gedaan over nachtvoedingen ivm tandbederf werd er nu niet moeilijk over gedaan. Ik stond met 10 minuten weer buiten!
Liesje28
J&J MAURITIUS

Bericht door Liesje28 »

Slim kereltje, nog even gauw het cb- gedoe voor zijn:-D
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Plaats reactie