Apenliefde

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Ana
J&J MAURITIUS

Apenliefde

Bericht door Ana »

Apenliefde noemen ze dat toch, als je kindje je steeds bijt?
Om gek van te worden! I.van bijt me in mijn been, buik, billen, wanneer hij maar de kans krijgt. Hij is weer bezig met tandjes en dan is het duidelijk 'erger' maar ik weet niet wat ik moet doen om het te stoppen.
(Behalve dat ik als reactie vanzelf hard 'au' roep en boos op hem word. Maar zonder effect.
Iemand een idee?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Chantal
J&J MALEDIVEN

Re: Apenliefde

Bericht door Chantal »

bij mark is het nu bijna over.. alleen femke wil nog wel eens het slachtoffer zijn.
ik heb altijd hard auw gezegd met een boze stem en hem gelijk in een hoek van de kamer op zijn kont gezet. vond hij niet leuk ook al was hij zo klein. hij mocht daarna gelijk weg hoor, maar dan stopte hij wel met het bijten.

tijdje terug zat ik op de bank met mijn voeten op tafel. en ja hoor, hij beet zo in mijn tenen. in een reflex trok ik mijn voet weg en belande hij met zijn neus op de rand van de tafel en had hij een bloedneus...
tja, was niet de bedoeling maar ik kon er niks aan doen, tanden stonden weer eens in mijn voet!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

Noem je dat zo? Ik heb hier ook een klein aapje. ;) vooral mijn blote schouders vindt hij heel aantrekkelijk. Ik zeg auw en nee en laat hem zien dat hij kusjes moet geven. Inmiddels krijg ik steeds vaker kusjes op mijn schouder of hij doet een scheetgeluid. :p alleen als hij moe is en wil drinken dan bijt hij.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
marjolein62b
J&J MAURITIUS

Bericht door marjolein62b »

Een bijtring er zijn er ook die je in de koelkast kunt leggen, lekker koud.

koude wortel, appel of meloen werd ook wel gewaardeerd maar dat is dan bijna weer een beloning.
i'm still standing
Mama van Joep (18) en Maartje (16)
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Nic vindt het heerlijk om op de achterkant van zijn tandenborstel te bijten en te kauwen. Dat kan goed achter in zijn mond waar de kiezen nu door komen.

Laatst beet hij me in m'n arm toen ik hem oppakte. Hij had al zitten uitproberen in hoeverre 'nee' nee betekent als hij de vriezer deur niet mag open trekken. De tanden stonden in mijn onderarm. Ik heb hem in de box gezet en zijn hoofdje gepakt en me laten aankijken (hij kijkt nog niet weg) en duidelijk gezegd 'je mag me NIET bijten' en natuurlijk had ik al lang keihard au geroepen omdat de beet me overviel. Dat is een week geleden en hij heeft me niet meer gebeten tot nu toe.

succes met je aapje.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

We hebben een setje bijtborsteltjes voor als ze tandjes krijgen en daar bijt hij ook wel op. Maar als hij mij ziet dan verandert hij gewoon in een wild aapje ;) en ik heb het zo vaak gezegd, geroepen, boos gedaan, zelfs tikjes op zijn mond e.d. maar het helpt niet, hij blijft bijten. Nou ja het is een fase.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Suuz

Bericht door Suuz »

M heeft ook die fase (hopelijk gehad nu) ik zei dan hard au en dan 'niet bijten!' Nu hoef ik de woorden niet bijten te zeggen en hij gaat al sip kijken. Werkt dus goed.
Plaats reactie