K. zweet altijd enorm als hij slaapt. Hij wordt altijd met (klets)nat koppie wakker en voelt dan ook altijd wat klammig aan. Het is ook echt alleen met het slapen. Hij heeft het niet als hij lekker aan het spelen is bijvoorbeeld. Hij wil ook eigenlijk nooit wat over zich heen als hij slaapt. Ik heb niet de indruk dat we hem te warm aankleden, ik zou eerder zeggen te koud. Hij slaapt nu in een romper en verder niets.
Ik kan me niet herinneren of onze andere twee dat ook deden. Volgens mij niet, vandaar dat ik het hier eens vraag of dat normaal is? Doen jullie kleintjes dat ook?
Zweten tijdens het slapen
Re: Zweten tijdens het slapen
Sofie zweet ook meer dan Merel deed. Ik vind het ook erg moeilijk om uit te vinden hoe ik haar moet laten slapen. Sofie slaapt nu in een romper en een dunne slaapzak en heeft vaak ook natte haartjes. Soms leg ik haar zonder romper in haar slaapzak, maar dan blijft haar luier niet goed zitten. Geen slaapzak werkt niet omdat ze bij ons in bed/in haar co-sleeper slaapt. Zonder slaapzak is ze met name 's avonds te snel met uit het bed klimmen als ze wakker wordt. een slaapzak beperkt haar in haar snelheid, zodat ik voor ze uit bed is erbij kan zijn.
beide jongens zweten heel erg bij het slapen. Ook hier hebben ze niet te veel aan tijdens het slapen, vaak is het kussen na een paar uur doorweekt...
zeker in de zomer.

P auline, mama van M@arten (19) en Sj0erd (16)
Ja, mijn oudste zweet ook altijd heel erg tijdens het slapen, netzo als zijn vader.
De jongste heeft een marino-wollen slaapzak, die zijn heel dun maar lekker warm, maar ademen ook goed. (het is hier winter, ehum 17 graden in de middag uit de zon)
De jongste heeft een marino-wollen slaapzak, die zijn heel dun maar lekker warm, maar ademen ook goed. (het is hier winter, ehum 17 graden in de middag uit de zon)
mv J ('04) en N ('12)
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Rosalyn zweet enorm! Vaak een hele drijfnatte plek, nat hoofdje.
Roos slaapt alleen in een onderbroekje, onder een lakentje. Ik denk toch dat het beter is om een hemd aan te doen want dan word ze niet zo koud, maar die wil ze niet. Dus ik let erop dat haar lakentje niet te nat is, anders leg ik een droge erop.
Roos slaapt alleen in een onderbroekje, onder een lakentje. Ik denk toch dat het beter is om een hemd aan te doen want dan word ze niet zo koud, maar die wil ze niet. Dus ik let erop dat haar lakentje niet te nat is, anders leg ik een droge erop.
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Of het hier nou 10 graden (een koude winternacht) is of 40 graden in huis, mijn 5-jarige zweet altijd tijdens het slapen. Hij wil altijd een pyama aan met een dekbed over zich heen. De spaarzame keren dat het dekbed weg mocht, zweette hij ook enorm. Blijkbaar hoort het bij hem. Ik heb ook de neiging om veel te zweten s'nachts, maar sinds ik bloot onder mijn dekbed slaap is dat over.
Fijn om te horen dat er nog andere kinderen zijn die ook zo enorm zweten. Het zal dan wel gewoon bij hem horen.
Om eerlijk te zijn maakte ik me een klein beetje zorgen.
Om eerlijk te zijn maakte ik me een klein beetje zorgen.