Over 'lekker slapen zonder huilen'

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
SuzanneV
J&J SANTORINI

Over 'lekker slapen zonder huilen'

Bericht door SuzanneV »

Ik lees hier vaak dat mensen het een prettig boek vinden en veel hebben gehad aan de tips die erin genoemd worden. Waar ik benieuwd naar ben: Heeft iemand hier ervaring met het uitvoeren van het totale stappenplan wat beschreven wordt? Hoe ging dit?
Ik vind het ook een fijn boek en heb destijds bij Robin wat losse adviezen gebruikt. Bij Marijn wil ik nu dat hele plan doen, maar ik zie er een beetje tegenop. Zou het echt lukken zonder huilen??
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Mamalon
J&J HAWAII

Re: Over 'lekker slapen zonder huilen'

Bericht door Mamalon »

Bij Belle heb ik wel wat tips gebruikt maar bij Lieke lukte het niet. Zij bleek oa verborgen reflux te hebben. Toen ze daarvoor voldoende medicijnen kreeg, lukte het wel. Pas toen ik de nachtvoedingen afbouwde én Lieke in haar eigen bed sliep (bijna 2 jaar) toen ging ze vaker doorslapen. Moet wel zeggen dat beide kinderen duimen en een speen gebruiken, ze worden daar zóveel rustiger door. Inmiddels wordt dat ook met zachte hand afgebouwd.

Gaat het slapen van M zo slecht? Wat precies wil je veranderd hebben?
Mamalon
Ana
J&J MAURITIUS

Bericht door Ana »

Nee alleen maar tips gebruikt, ik vond het stappenplan alles bij elkaar wel omslachtig.

Ik ben ook wel benieuwd waarom je het helemaal wilt gaan doen, slaapt hij zo slecht?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
marjolein62b
J&J MAURITIUS

Bericht door marjolein62b »

Ja ik heb toch wel een plan gemaakt.
Niet helemaal opgeschreven en bijgehouden maar toch in mijn hoofd een plan.

Ik vond het een prettig idee dat als het nu een keer niet lukt je niet moet opgeven maar de volgende avond gewoon weer moet verder gaan met het plan.

Ik denk dat we van 6 nachtvoedingen naar 3 of 2 zijn gegaan, dat vond ik resultaat genoeg.
i'm still standing
Mama van Joep (17) en Maartje (15)
MarietteD
J&J MALEDIVEN

Bericht door MarietteD »

Bij V incent las ik het boek toen hij 8 mnd was en stapte ik 'laat' in, bij L aura heb ik de tips vanaf de geboorte toegepast. En die sliep inderdaad sneller in. Maar daar kunnen zoveel factoren bij meespelen. Met je tweede ben je al wat rustiger en meer ervaren. En we gaven al snel een speentje. En dankzij de tips in het boekje was ze ook voor ze 1 was weer van dat speentje af.
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

ik heb bij Jort wel een paar keer een slaaplog gemaakt om te zien waar het probleem zat en of er vooruitgang inzat. Uiteindelijk vooral losse dingen geprobeerd, maar ja, is dat niet het idee. Verschillende losse dingen maken samen een plan? Het heeft mij vooral geholpen om aan ml uitgelegd te krijgen dat het licht gedempt moet, geen drukke spelletjes na het eten etc. Want voor dat boek had ik bij de 1e daar dus geen gezag, wat wist ik nou he?!

Gisteren juist een slaaplog voor Nic gemaakt en lees nu het boek voor over 1 jaar.
Hij krijgt wel zo'n beetje genoeg slaap, maar heeft mij nodig om weer in te slapen. (tussen de 3 en 10x per nacht) afhankelijk of hij ziek is. Natuurlijk weer net verkouden geworden, dus werd vannacht elke keer wakker van een verstopte neus.

Ik heb gelijk in mijn slaapplan (dus voor mijn slapen) opgenomen dat manlief en oudste zoonlief me niet wakker mogen maken. Manlief heeft de nare gewoonte om tegen me te praten wanneer hij een paar uur later naar bed gaat dan ik. :roll:
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Plaats reactie