Feline heeft al een flinke tijd gele aanslag op haar tong. Echt dik, niet weg te vegen. Ze dronk ook onrustig, maar verder hadden we beiden nergens last van.
Ik heb één week behandeld met Gentiaan Violet. Daarna dronk ze veel rustiger, én veel langer. Ineens zat er ruim drie uur tussen twee voedingen, in plaats van maximaal twee. Heerlijk! Maar de aanslag was nog niet weg.
Op het CB raadden ze me aan toch even de huisarts te bellen. Want we hebben er weliswaar beiden geen last van, maar dat zou nog wel kunnen komen.
De huisarts zei dat ik mijzelf maar een weekje met miconazol moest behandelen, omdat de infectie bij mij zou zitten, dan hoefde ik bij Feline niets te doen.

Die miconazol heb ik ook wel gesmeerd bij mezelf, maar tegelijkertijd Feline ook nog behandeld met Gentiaan Violet. Die kuur was gisteren klaar, maar de aanslag is nog steeds niet helemaal weg, al is hij wel minder dik dan een week geleden.
En nu? Lekker laten zo? Of toch nog behandelen? En hoe dan? Ik heb niet echt veel vertrouwen in mijn huisarts, geloof ik. Maar over drie weken moet ik weer aan het werk, en ik kan niet beginnen met een voorraad gekolfde melk aanleggen als we nog spruw hebben, toch?