Het zit hem niet lekker

Het spijt mij zeer, maar dit is echt onzin advies. Huisartsen gaan dit ineens heel vaak roepen en daarom heb ik het laatst eens aan de lk gevraagd. Een lactoseintolerantie bij zuigelingen komt haast niet voor. En dan bedoel ik dat de kans groter is dat je een miljoen wint.Suuz schreef:Kan zijn dat hij reageert op lactoseen dan moet je helaas stoppen met de bv.
dit kun je samen met je ha onderzoeken door een maand over te stappen op friso allergie care. Evt je bv kolfen en invriezen voor het geval de symtomen niet minder wordt.
Kindjes die vanaf de geboorte structureel niet tegen lactose kunnen zijn heel, heel, heel zeldzaam. Veel groter is de kans dat hij last heeft van iets anders. Er zijn denk ik wel 100 andere dingen waar je eerst aan denkt voordat je aan een structurele lactose intolerantie denktSuuz schreef:Kan zijn dat hij reageert op lactoseen dan moet je helaas stoppen met de bv.
dit kun je samen met je ha onderzoeken door een maand over te stappen op friso allergie care. Evt je bv kolfen en invriezen voor het geval de symtomen niet minder wordt.
Mare schreef:Het spijt mij zeer, maar dit is echt onzin advies. Huisartsen gaan dit ineens heel vaak roepen en daarom heb ik het laatst eens aan de lk gevraagd. Een lactoseintolerantie bij zuigelingen komt haast niet voor. En dan bedoel ik dat de kans groter is dat je een miljoen wint.Suuz schreef:Kan zijn dat hij reageert op lactoseen dan moet je helaas stoppen met de bv.
Hiermee stoot ik vast weer iemand mee voor het hoofd omdat het bij haar echt zo was, maar goed.
Esther schreef:Je moet reacties natuurlijk wel op waarde schatten. Ik vind het fijn om veel mogelijke opties te kennen, maar ga niet meteen over op kv omdat hij bij koemelkvrij dieet onrustig blijft. Dan zijn er denk ik eerst andere opties (hopelijk weet de ha er een paar).
De positieve kant van het meedenken heb ik ervaren toen ik inwendige spruw had en niemand wist wat het was, ikzelf incluis. Door een tip van hier ben ik er toen achter gekomen.
Maar dank dus voor jullie inbreng, morgenochtend kan ik bij de huisarts terecht, hopelijk levert het wat op. Al was het maar iets minder was
Suuz schreef:Ik zei tot ook ha? En trouwens j had dat wel wat ik zeg! Ok zeldzaam maar je zult net zien.
ja hè?TinekedH schreef: Trouwens...zielig dat je op je verjaardag naar de huisarts moet met Job
Neem je daar genoegen mee dan? Ook al is het "alleen" reflux, er zijn toch wel mogelijkheden om het beter te laten verlopen dan het nu gaat?Esther schreef:De huisarts veegde kma van tafel en hield het op reflux. Nog een maand of 9 bikkelen.
Maar dit lees ik in combi met minimaal groeien. Groeit het zoontje van Esther niet goed dan?Miranda schreef:Ik ben blij dat ik met de reflux van Danique naar de kinderarts ben geweest. Danique spuugde ook ontzettend veel, groeide daarnaast ook maar minimaal. Kinderarts schreef gelijk medicatie voor en binnen 4 dagen had ik een ander kind wat veel minder spuugde. Als jij denkt dat Job reflux heeft zou ik toch echt een kinderarts raadplegen en zeker niet nog zoveel maanden doorbikkelen.
Dat is echt onzin. Nathan groeide als kool (geboorte 3 kg, na 3 maanden 9 kg), maar was allergisch voor melk, kippenei en soja. Wel fijn dat je zelf het idee hebt dat melkvrij eten helpt. Het dieet is zwaar, maar als je daar een rustig jongetje van krijgt absoluut de moeite waard.Esther schreef:O ja, het voornaamste argument tegen allergie was dat Job wel goed groeide.
fijn dat je effect ziet!Esther schreef:Lief dat je het vraagt, Annet!
Ik ben nog steeds op dieet en blijf dat ook voorlopig. Val er lekker van af (netjes 500g per week, dus ideaal) en Job doet het er echt beter op. Straks met bijvoeding ga ik rond een jaar eerst zelf zure zuivel proberen en dan verder kijken. Ik heb liever het gedoe van een dieet (valt me vest mee, nu we daar een ritme in hebben is het eigenlijk alleen buitenshuis lastig) dan een krijsend kind...
Eh... mensen hebben, behalve hun eerste levensjaren, geen zuivel nodig, dus waarom zou je je dan laten begeleiden?annelies schreef:zuivel weglaten (langdurig) is wel iets om te laten begeleiden, ik zou het je dus wel aanraden. (voor jezelf en voor Job)
Ik eet/drink mijn hele leven al (bijna) geen zuivel. Ik neem ook niets vervangends. Nee, ons lichaam heeft het niet nodig.Jo Jo schreef:Eh... mensen hebben, behalve hun eerste levensjaren, geen zuivel nodig, dus waarom zou je je dan laten begeleiden?annelies schreef:zuivel weglaten (langdurig) is wel iets om te laten begeleiden, ik zou het je dus wel aanraden. (voor jezelf en voor Job)