Borstvoeding en buikgriep

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
SuzanneV
J&J SANTORINI

Borstvoeding en buikgriep

Bericht door SuzanneV »

Marijn heeft zijn eerste buikgriep te pakken. Hij spuugt verschrikkelijk! Klopt het nou echt dat het het beste is om gewoon te blijven voeden? Ondanks dat hij alles er een paar minuutjes weer uitgooit? Kan ik hem dan het beste na een beetje drinken afkoppelen, of beter gewoon zijn eigen behoefte laten volgen?
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
jikke
J&J MALEDIVEN

Re: Borstvoeding en buikgriep

Bericht door jikke »

ik zou zeggen volg zijn behoefde. hoe vaker hij iets binnenkrijgt hoe groter de kans dat hij iets op neemt. tenzij je het gevoel hebt dat hij spuugt zodra het meer wordt. misschien een beetje, even wachten en als het goed gaat beetje meer.
beterschap hopenlijk knapt hij snel op.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

ik zou ook denken om kinds behoefte te voelen. Ook al spugen ze na afloop, vaak drinken ze toch wat meer dan ze spugen. En bv smaakt toch altijd nog beter dan die vieze ORS.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Hemmie
J&J MAURITIUS

Bericht door Hemmie »

Mijn ervaring is dat kleine beetjes vaak beter binnen blijven, dus na een minuutje afkoppelen en dan een half uur later weer drinken ofzo.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
annelies

Bericht door annelies »

kleine beetjes moedermelk is eigenlijk het allerbeste dat je hem kunt geven.

Voorbeeld:
mijn dochter (1 jaar) lag in het ziekenhuis en liep daar het Rota virus op (ernstige buikgriep).
Ze hield niets binnen en kreeg een sonde, waardoor de ORS en kunstvoeding gaven.
Bij mij dronk ze moedermelk, maar dit mocht maar een paar keer per dag (om andere redenen).

De ORS en de kunstvoeding bleven niet binnen, ze kotste (en poepte eerst ook, later werd dat niets meer omdat ze dreigde uit te drogen) alles uit.
Ik, eigenwijs mens (zou de kinderarts zeggen) vond dat ze moedermelk moest krijgen ipv die kunstvoeding en heb toen om donormelk gevraagd. In het ziekenhuis vertelde ik dat ik nog melk in de vriezer had (dat was ook zo, alleen was dat dus melk van een andere moeder).
Vervolgens hebben ze de ORS en de kunstvoeding gestaakt en gaven ze moedermelk via de sonde (naast de live BV), wanneer dit niet het gewenste effect zou hebben moest mijn dochter aan het infuus.
En wat gebeurde er: het bleef binnen!

Vervolgens geloofden ze niet dat dat verschil maakte, het was "toeval". Totdat ze haar fruit gingen geven, gelijk weer spugen dus.....

Voor mij het bewijs dat moedermelk zo puur is, zo speciaal voor het (zieke) kind, gewoon geven dus, JUIST geven....

Hoe gaat het nu met de zieke??
Deborah
J&J SANTORINI

Bericht door Deborah »

Pas hier ook buikgriep. D åphny gooide alles eruit, behalve de bv. Dan zet je wel wat afspraken opzij omhaar wat vaker de borst te geven.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
SuzanneV
J&J SANTORINI

Bericht door SuzanneV »

Na die avond dat ik mijn berichtje gepost heb heeft Marijn alle bv - die ik hem volledig naar eigen behoefte gegeven heb - binnen gehouden. Bijvoeding kwam er nog een paar dagen lang wel terug uit. Lang leve de borst!
Na de buikgriep twee kiezen die door begonnen te komen, nu nog een flinke verkoudheid met koorts erbij. Eetlust is nihil, maar de borst wordt gretig gedronken. :)
Suzanne (1980), moeder van Robin (21-4-'09) en Marijn (7-12-'12)
Plaats reactie