avondritueel

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
monika
J&J MALEDIVEN

avondritueel

Bericht door monika »

Tjonge ouderjaarsdag zet me wel aan het denken over hoe ik het met Nic doe op het moment. Nog maar een vraagje, over het avond ritueel dit keer.

Op het ogenblik drinkt hij voor het slapengaan nog een borst en dan leg ik hem soesig weg in z'n bedje. Ik doe geen badje en boekjes meer voor het slapen gaan, want daar wordt hij super wakker van en wil hij alleen nog maar meer en meer. Maar ergens dit jaar denk ik dat hij wellicht toch genoeg van die borst heeft (de productie loopt best wel terug de laatste 6 weken). Wat zou ik kunnen inbouwen in het avond ritueel als die borst vervalt, of voor die laatste borst, zodat we al een ritueel hebben en die borst gewoon kan vervallen als Nic niet meer hoeft.

Ik heb aan liedjes zitten denken, maar hij houdt vooral van actie liedjes zoals 'Bob de bouwer' en 'Old MacDonalds'. Ook niet echt ontspannend wanneer hij de hele boerderij probeert te bedenken. Bij CD's is hij vooral geinteresseerd in hoe zo'n ding in de speler gaat etc.

Tips? Ideeen?
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Mare
J&J HAWAII

Re: avondritueel

Bericht door Mare »

Misschien kan je hem masseren? Dat je hem voordat je hem slaapkleren aandoet lekker ontspannen krijgt. Dan misschien nog even knuffelen en dan op bed?
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
muppet
J&J HAWAII

Bericht door muppet »

een lekkere massage geven? Iets anders te drinken misschien, er bestaat van die avondthee enzo.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
nikky
J&J SANTORINI

Bericht door nikky »

Ik zou voor een liedje kiezen. En dan in het begin steeds hetzelfde liedje, zodat hij herkent dat het bedtijd is, al is het maar slaap kindje slaap.
Kusje/knuffel, muziekdoosje aan en klaar. Werkt hier als een tierelier. :D

Hoe deed je dat met J ort?
Mam van twee, een 15- en 13-jarige en zorgmama van tweeling van 11 jaar.
monika
J&J MALEDIVEN

Bericht door monika »

Bij Jort heb ik een boek van de bieb gebruikt over een beer die winterslaap ging houden en na drie weken kon ik het uit mijn hoofd vertellen en kon het boek terug. Ik heb 4 jaar lang elke dag dat zelfde verhaal verteld! Je kan het me nog in m'n slaap laten zeggen 'Het was zomer in het bos ....'

Het is een optie, maar ik ben gewoon benieuwd naar andere ideeen zodat ik wat keus heb.
mv J ('04) en N ('12)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Esther
J&J MALEDIVEN

Bericht door Esther »

Wij doen standaard lezen - zingen, en ik wissel niet te vaak van boek en liedjes, zodat het een vaste volgorde is - in de hoop op een Pavlov-reactie in de vorm van slapen :)
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (15), Roos (13) en Job (11)
Plaats reactie