Taartennitwit wil cupcakes maken

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Nickey

Taartennitwit wil cupcakes maken

Bericht door Nickey »

Ha meiden,

"Schat, wat wil je trakteren?"
"Nou mama, jij maakte vorige week van die cake'jes en die vond ik wel leuk, doe díe maar" !!

Oh eh... jemig!!

De cupcakes die ik maakte waren dus helemaal niet plat, het leken wel muffins zo bol.

Nu wil ik héél graag van jullie alsjeblieft !! voor 30 cupcakes het recept en de manier om ze 'plat' te houden. In lekentaal graag, ik heb geen plungers?? of weet ik veel! Ik bak een cake ooit en die is prima te eten, daarna houdt het op.

Verder .... dan dus OOK nog.... ALS ik nou die cupdingen bak en ik wil 'er wat op hebben' aan versiering... is dat door iemand hier te maken en op te sturen? Zeg maar 30 'plakjes marsepein die ik erop kan leggen' ofzo?????? Of kan ik dat zelf??? (ik lach nu mezelf al uit)

HELPPPPP
Nic.
Gast

Bericht door Gast »

Whaha. Succes!


Ik zou Chantal bellen :P
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14211
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Bericht door jikke »

bij de supermarkt een pak cake beslag halen en de aanwijzingen volgen. vormpjes niet te vol doen en als ze te bol zijn op hun kop laten afkoelen. je kan rondjes uitsteken uit marsepijn (te koop via internet maar ook bij ikea of notenboer) mbt een glas (er bestaan ook uitstekers maar een glas gaat prima). en die op de cakes doen maar je kan ze ook versieren met glazuur en kan ten klare suiker figuurtjes.

succes
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
maartje12
J&J SANTORINI
Berichten: 2882
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Bericht door maartje12 »

He, wat een leuke site, die kende ik nog niet! Bedankt voor de tip. Ga meteen wat aanschaffen voor de verjaardag van f loris volgende week! :D
Justin€, mama van Fl@ris (2006) Vict@r (2009) en Leon@re (2011)
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13323
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Bericht door Gootje »

De muffinmix van de Xenos is ook makkelijk als je niet wilt bestellen. Doe niet teveel mix in een vormpje, ongeveer een eetlepel. Ze komen dan genoeg omhoog. Verder weleens de tip gelezen om er dan na het bakken nog even een snijplank op te leggen. Bij de Xenos verkopen ze ook wel suikerfiguurtjes die je er op kunt plakken/leggen. Je kunt ook glazuur maken (gewoon poedersuiker mengen met water/citroensap, evt. wat vruchtenhagel erbij voor de kleur, of je koopt kant-en-klaar bij de supermarkt) en daar dan smarties in drukken. Of schrijf-stiften. Ik zou zeggen kijk even bij de Xenos en het bakschap van je supermarkt.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
dalyjo

Re: Taartennitwit wil cupcakes maken

Bericht door dalyjo »

Nickey schreef:Ha meiden,

"Schat, wat wil je trakteren?"
"Nou mama, jij maakte vorige week van die cake'jes en die vond ik wel leuk, doe díe maar" !!

Oh eh... jemig!!

De cupcakes die ik maakte waren dus helemaal niet plat, het leken wel muffins zo bol.

Nu wil ik héél graag van jullie alsjeblieft !! voor 30 cupcakes het recept en de manier om ze 'plat' te houden. In lekentaal graag, ik heb geen plungers?? of weet ik veel! Ik bak een cake ooit en die is prima te eten, daarna houdt het op.

Verder .... dan dus OOK nog.... ALS ik nou die cupdingen bak en ik wil 'er wat op hebben' aan versiering... is dat door iemand hier te maken en op te sturen? Zeg maar 30 'plakjes marsepein die ik erop kan leggen' ofzo?????? Of kan ik dat zelf??? (ik lach nu mezelf al uit)

HELPPPPP
Nic.
Ik gebruik de cc ix van de leukste taarte en dat gaat goed. Om ze plat te houden moet je het papiertje maar voor de helft vullen.

En ja dat van de marsepien ik weet niet wat je wilt als versiering??? moeilijk is het niet maar als je het niet zelf wilt doen wil ik het wel voor je doen.
Nickey

Oké

Bericht door Nickey »

Oké!
Ik ben nog wel even benieuwd naar de grammen zoals Corin@ die beschrijft, want dan kan ik wegen.
Vanmiddag ga ik naar Xenos (Ikea is te ver) en dan zal ik kijken of ik een soort pakket kan vinden waarmee ik uit de voeten kan.
Verder ook de plank erop als ik ermee door ga.

Glazuur maken... ja dat heb ik ook wel eens geprobeerd, hahahahaaa nou daar begin ik dus niet nog een keer aan!

Fase 1; Xenos!

Wordt vervolgd!

Nic.
Nickey

Bericht door Nickey »

Ohh die site van patchshopgirl heeft wel héél veel leuke dingen!!

Hij heeft net zelf de Pokemon ouwel uitgezocht, dus dat zal hem dan worden. Liever nog had hij een aktiefoto van zichzelf op het waveboard, maargoed, dit was de nummer 1b, niet eens 2 :D

Ik begin licht vertrouwen te krijgen, als jullie maar als vraagbaak achter de hand zijn!!

Nic.
Nickey

Re: Oké

Bericht door Nickey »

artcoco schreef:[Ik kan je Joshua's Sonic sheets wel in de mail sturen -

Oh - ik zie net staan dat hij een pokemon ouwel heeft! (let wel op: pas op het laatst erop doen ouwel, dat smelt een beetje met pech. Frosty sheets/icing is wat dikker en stabieler.
Lief van je! Die printables zijn mooi maar jeetje !! duur!!!

Ja die plaatjes van icing (zeg je dat zo?) vond hij minder mooi. Als ik de ouwel knip en ik doe ze er 's morgens op voor ik ze breng, dan moet het goedkomen?

Kon het niet laten een tafelkleed en nog wat dingen te bestellen. Ze hebben er weer een goede klant bij hahahaha

Nic.
Nickey

Bericht door Nickey »

je bedoelt bij patchshop de voorgedrukte icing? ja die is zeker ook heel betaalbaar vind ik!

Hhahaaa ik lach me gek... op het taartensub hahahaa... Nou da's van korte duur hoor meiden, wees niet bevreesd ! :D
Hoewel ik jullie taarten overigens altijd een féest vind om naar te kijken!!

Nic.
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13323
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Bericht door Gootje »

Ik had bij patchop ook plaatjes besteld, ik meen op ouwel. Die vond ik slecht van kwaliteit, ze kwamen weliswaar uit de koopjeshoek, maar ik had me er meer van voorgesteld. Verder wel leuke en goede dingen daar besteld.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Nickey

Alles is binnen

Bericht door Nickey »

Ik heb eergisteren (begon hem al te knijpen...) alles binnen gekregen. Verder heb ik kant en klare mix gekocht en glazuur.
Maandag gaat hij trakteren. Ik doe 's morgens pas glazuur en plaatjes, vlak voor 10'en als ik het ga brengen.
Morgen heeft hij zijn feestje en ik heb de icingplaat van Pokemon voor op de bestelde slagroomtaart van Hema.
Natuurlijk pokemon tafelkleed en bordjes enz. Wordt vast helemaal leuk.

Nou moeten alleen die cc's lukken en daarover ben ik ook wel wat nerveus, maargoed dat weten we zondag avond hé?

Nic.
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13323
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Bericht door Gootje »

Volgens mij zit jij nu te zweten boven de glazuur....bijna 10.00 uur. Foto!!!!!
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Nickey

Bericht door Nickey »

hahaa ja !! je had gelijk!! zo was het inderdaad!

Ik heb zóveel foto's van 2 dagen (za+zo) en ik moest nog een persbericht schrijven enz. DAT is nu af, ik ga zo snel mogelijk een fotobom klaarzetten op het fotoforum.

In elk geval; het waren geen super werkstukken zoals die van jullie, echt niet, maar ze zijn (over! ) lekker en de traktatie was een succes.

Ik doe écht mijn best voor foto's!

Nic.
Plaats reactie