Wat de gehoorbeschadiging betreft, ik merk zelf wel dat ze minder goed op geluid reageert. Als er een plotseling geluid is (bijvoorbeeld als mijn vriend opeens moet niezen terwijl hij naast ons op de bank zit) dan schrikt ze wél. Maar als ik haar roep dan kijkt ze niet mijn kant op. Dat doet ze wel als ik erbij zwaai. We merken dus wel dat ze geluiden wél hoort, maar niet kan plaatsen waar die vandaan komen. En dat is dus typisch iets voor iemand die maar aan één kant kan horen. Gelukkig is ze inmiddels wel gezellig aan het brabbelen en de geluiden die ze maakt beginnen steeds duidelijker te worden, dus wat praten betreft lijkt het begin nu in ieder geval gewoon zoals het hoort.
Voor nu kunnen we er verder weinig mee. In oktober als ze één jaar is dan gaat het audiologisch centrum haar weer een keer testen. Dan kunnen ze beide oren tegelijkertijd testen, wat een duidelijker resultaat zal gaan geven (hopelijk).
Maar eigenlijk is haar gehoor niets eens waar we nu echt mee bezig zijn wat R00s betreft. Haar gewicht is een overheersend aandachtspunt. Ze was al niet groot bij haar geboorte (precies 3 kg en 50 cm), maar zag er ook mager uit. We konden haar ribben tellen zeg maar. En toen kwam ze in het begin ook nog eens zo slecht aan doordat de bv moeizaam van start ging, wat na twee weken met behulp van de lk gelukkig weer beter ging.
Sindsdien wordt ik steeds weer geconfronteerd met het cb zoals ik dat alleen maar uit verhalen van anderen kende. Vorige keren had ik niet echt problemen met ze, maar N!kk! en Lec0 groeiden ook eigenlijk wel prima. R00s zat echter meteen al helemaal onderin de groeicurve, waardoor het cb haar graag goed in de gaten wilde houden. Wat mij prima leek, ze moet ten slotte wel groeien, dus ga ik elke maandag naar het inloopspreekuur om haar te laten wegen.
Maar sinds er een dip in haar groeicurve kwam begon de ellende. Zonder echt door te vragen over de bv kwamen de medewerkers van het cb met het advies kv aanzetten, en die adviezen waren behoorlijk dwingend. Nu snap ik de zorgen wel, R00s leek echt compleet van de groeicurve af te gaan vallen zo ver zakte ze af, maar ik was nogal uit mijn doen omdat er meteen maar naar de kv gegrepen moest worden zonder dat de mogelijkheden met bv geprobeerd werden. Heb dus weer contact met de lk opgenomen en samen met haar een alternatief plan opgezet. Daarmee ging de groei van R00s gelukkig ook weer omhoog. Maar het cb bleef en blijft erg hardnekkig met hun kv-oplossingen, elke keer zodra ze me binnen zagen komen begonnen ze al te vragen of ik R00s wel die flessen gaf die zij me adviseerden. En vorige week toen ik vertelde zelf ziek geweest te zijn, waardoor de bv wat moeizamer ging die dagen, kreeg ik de opmerking "oh maar dan had ik liever gezien dat je haar dan een extra flesje gegeven had".
Terwijl ik me afvroeg waar de optie "extra aanleggen" toch gebleven was in dit cb deed ik mijn best op normale toon te zeggen dat die oplossing de afbouw van bv extra vergroot.
Gelukkig gaat de groei de laatste weken weer goed en is R00s bezig met een inhaalslag.
Ben blij met deze lk ! Maar als het aan het cb hier gelegen had, dan had R00s inmiddels al een tijdje volledig aan de kv gezeten. Het is dat het niet mijn eerste kind is, anders had ik ze vast nog geloofd ook :devily:
Om het verhaal compleet te maken even de plaatjes erbij

De groeicurve

N!kk! en R00s

R00s afgelopen week