Geen idee of dit OT of dat ik het hier mag plaatsen maarrr:
Iemand enig idee of je een speenkoord uit kan koken? Of smelt het koord zelf dan? Hij heeft houten kralen. Het koord wordt net zo vaak in de mond gestopt als de speen zelf dus vandaar dat ik het vraag...
speenkoord uitkoken
Re: speenkoord uitkoken
Het koort zal niet smelten, de kralen zullen verkleuren en misschien kapot gaan, maar dat is dan het risico. . Wel goed laten drogen, het hout wordt er vast erg zacht van!
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Je kunt het misschien ook in een beha-zakje mee wassen?
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
Ik heb geen wasmachine. En ik zie het niet zo zitten dat onze maid het meewast tussen al onze vuile kleren door...
Dan kan ik het net zo goed zelf gewoon in een sopje laten weken. Maar zoals al genoemd werd, dan bladdert de verf wellicht van de kralen af of worden ze inderdaad zacht... hmmm
Dan kan ik het net zo goed zelf gewoon in een sopje laten weken. Maar zoals al genoemd werd, dan bladdert de verf wellicht van de kralen af of worden ze inderdaad zacht... hmmm
Greetje schreef:Ik heb geen wasmachine.

Ik zou het gewoon in een sopje even wassen en heel goed uitspoelen. Handjes gaan ook heel vaak het mondje in en die was je toch ook niet heel de dag? Lijkt mij niet zo heel veel kwaad kunnen hoor, beetje bacteriën goed voor de weerstand, toch

Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009
Zorgen moet je doen, niet maken
Zorgen moet je doen, niet maken
Ja dat is ook weer zo Eve71ne... Maar zo eens in de zoveel tijd zou ik die bacterien er wel graag eens eventjes afwassen. lol!Eve71ne schreef:Greetje schreef:Ik heb geen wasmachine.![]()
Cultuurverschilletje
![]()
Ik zou het gewoon in een sopje even wassen en heel goed uitspoelen. Handjes gaan ook heel vaak het mondje in en die was je toch ook niet heel de dag? Lijkt mij niet zo heel veel kwaad kunnen hoor, beetje bacteriën goed voor de weerstand, toch
Wilde ook zeggen wasmachine.. Maar goed dat wil niet. Zal dan in bakje water goed schoonmaken met zeep en daarna goed uitspoelen met veel water. Al is water misschien daar ook schaas.
Nou zo erg is het ook niet hoor Suuz. We hebben een eigen 'borehole' (soort waterput) dus we hebben een constante toevoer van water in de keuken/wc/douche etc. Maar als je dit niet hebt, en aangesloten bent op het landelijk waternetwerk dan komt het inderdaad wel eens voor dat er geen water is. Doordat de druk op de leidingen wegvalt, bijvoorbeeld omdat de stroom uitgevallen is.Suuz schreef:Wilde ook zeggen wasmachine.. Maar goed dat wil niet. Zal dan in bakje water goed schoonmaken met zeep en daarna goed uitspoelen met veel water. Al is water misschien daar ook schaas.
De eerste keer dat ik terug kwam uit Afrika, bleef ik terug thuis maar de kraan open en dicht draaien! Schoon, helder drinkwater uit de kraan en met zo veel druk erachter! Wow, ik vond het geweldig, dat had ik 6 weken lang niet gezien...