Ik heb inwendige spruw en buiten dat de huisarts niet zo goed snapt hoe dat werkt, mogen de medicijnen volgens het standaard protocol niet samen met bv. Gedoe dus,waar ik even geen zin in heb. Maar de pijn wordt nu toch echt te erg...

Wil je uitleggen hoe dit dan werkt, Chantall? Ik heb uitgebreid met mijn zusje gebeld (basisarts, en bachelor biomedische wetenschappen) en zij legde het zo uit dat ik toch doorsloeg naar 'zo lang mogelijk zonder proberen'. Maar als dat nergens op slaat en ik met een kuur de rest van de bv-periode pijnvrij kan voeden, ga ik liever toch de confrontatie met de huisarts aan.channiemam schreef: Medicatie mag ook gewoon met bv. Volgens mij moet hij zijn kennis even weer goed bij laten scholen.
Dat herinner ik me inderdaad van de vorige keer, het sloeg heel snel aan. Nu ben ik al zolang aan het modderen...monika schreef:Maar uiteindelijk werkte het super en was ik na 2 dagen pijn vrij.
Esther schreef:Dat herinner ik me inderdaad van de vorige keer, het sloeg heel snel aan. Nu ben ik al zolang aan het modderen...monika schreef:Maar uiteindelijk werkte het super en was ik na 2 dagen pijn vrij.
Maar als ik na een kuur alsnog over een maand met hetzelfde zit, bikkel ik liever nog even door totdat ik niet meer voed. Dus daarom vraag ik me af of de kans groot is dat het snel weer terugkomt.
Dat is een duidelijk verhaal, dankjewel!drus schreef:Ik heb 3 x inwendige spruw gehad en vond de bevallingen minder erg.
Ik heb overleg gehad met gonnie van eurolac die heel helder aangaf wat nodig was: nl medicatie slikken voor schimmel: fluconizal of zoiets. Het is JUIST de bedoeling dat het in je melk komt omdat het dan langs je kanalen komt en de schimmel doodt. Het helpt ook om kruisbesmetting te voorkomen omdat je kind meebehandeld wordt.
Cruciaal bij mij was hoe vask het kind dronk of het werkte. Vlak na geboorte van S was het snel weg omdat hij vaak dronk. Bij Anne ben ik gestopt met bv hierdoor. Zij dronk nog maar 2x dag en dat was te weinig en vaker wilde ze niet meer (22 mnd was ze toen). Toen ik het weer kreeg bij Simon met 21 mnd ben ik niet eens gestart met medicatie maar gestopt met bv. Dan is de pijn ook meteen weg.
Ik ben erg blij met het meedenken, dus dankjewel voor jouw bijdrage!Annet schreef:Waarom schrijf ik dit. J o b is natuurlijk niet jouw eerste, je hebt er al vier eerder gehad, maar ik wilde toch meegeven weet jezeker dat het spruw is?
Ja, dat had ik ook. Soms zo erg dat ik mijn borst er wel of had willen hakken en altijd 30-60 minuten na de voeding.Esther schreef:Ik ben erg blij met het meedenken, dus dankjewel voor jouw bijdrage!Annet schreef:Waarom schrijf ik dit. J o b is natuurlijk niet jouw eerste, je hebt er al vier eerder gehad, maar ik wilde toch meegeven weet jezeker dat het spruw is?
(iedereen trouwens bedankt, echt fijn hoe jullie meedenken en op die manier helpen)
De pijn begint bij mij een poosje ná de voeding (soms pas een uur na de voeding), dus daarom denk ik eerder dat het spruw is dan een pijnlijke toeschietreflex. Want dat is denk ik wat jij bedoelt?