Ik vier zaterdag mijn verjaardag en ik wil zelf taart maken.
Ik ben op zoek naar een niet al te ingewikkeld recept. Simpele cake wil ik niet, het moet wel echt taart/gebak/vlaai zijn!
Mijn man heeft een pot ingemaakte kersen en een pot perziken meegenomen.
Ik dacht dus aan Monchou-taart, maar kan nergens monchou vinden hier.
De ingredienten moeten vooral niet te "ingewikkeld" zijn. Wat je hier wel kan vinden zijn koekjes veel verschillende soorten en smaken. Suiker, bloem, boter, melk, eieren ook geen probleem. Er is ook wel wat essence (vanille- en andere smaken) te vinden. Goede vanillesuiker heb ik nog niet gevonden. Er zijn ook wel wat kruiden zoals kaneel, gember etc te vinden. Vers fruit op dit moment: mango! En verder in pot en blik. Banaan kan ik ook wel aan komen. Slagroom wordt wat moeilijker, dan moet ik gelijk een heel duur pak van 1 Liter kopen... :s Maar goed, misschien mag ik mezelf wel voor 1x verwennen voor mijn verjaardag toch...
En dochterlief ook gelijk, die krijgt borstvoeding

Oja, onder het sub 'taarten' heb ik ook al het recept van Clafoutis gevonden, dat lijkt me al een lekker plan, maar kan je dat niet met een bodem eronder maken? Van cake of appeltaart beslag? Of zoals je het van verkruimelde koekjes en boter maakt?
Ik hoop op verrassende/lekkere ideeen!