Ik ben nieuw op dit forum. Mijn zoontje is nu net 16 maanden. Tot nu toe gingen de meeste vragen die ik had over voeding en was ik dus vrij actief op het borstvoedingsforum. Inmiddels merk ik dat de zaken die ons bezig houden meer divers zijn geworden. Daarom naar een nieuw forum gezocht waar vrouwen actief zijn die een beetje gelijkgestemd zijn (min of meer). Ik lees al een tijdje mee en denk hier op de goede plek te zijn aangekomen.
Op dit moment slaapt Y weer moeilijk. Het heeft sowieso 14 maanden geduurd voor hij doorsliep maar inmiddels is het weer prut... Hij heeft vaak geen zin meer om netjes rond 20 uur te gaan slapen en blijft rustig tot middernacht wakker. Ik voel me niet senang bij laten huilen en heb zoiets van 'als je niet moe bent, kom dan maar je bedje uit'. We laten hem dan weer in de woonkamer spelen totdat hij wel echt moe lijkt. Hij krijgt trouwens kiezen momenteel want hij kwijlt nog erger dan een Rottweiler! Als hij kruipt is het net een naaktslakje van 80 cm wat een slijmspoor achterlaat...

Hij is de laatste dagen ook humeurig. Zit zichzelf duidelijk in de weg.
Mijn theorie is dat dit weer een fase is die vanzelf over gaat. Er tegenin gaan heeft weinig zin dus gaan we er in mee. Zodra kiezen door zijn, sprongetje weer geweest is of whatever dan ook speelt achter de rug is, gaat hij vanzelf weer normaal slapen.
Wat is jullie beeld? Klopt mijn theorie of wennen we hem nu iets aan wat straks weer moeilijk afgekeerd kan worden? Oftewel: zouden we strenger moeten zijn?