Sanny is het zandkasteel met Sasa en Toto. Ik word er af en toe stapeldol van, maar ja, het is nog niet zo erg als de stemmetjes van Sponge Bob zullen we maar denken.
Ik moest er net aan denken dat ik nooit het antwoord had gepost toen Nic weer een nieuwe verbastering had. 'Piem pom bom' voor z'n piemel.
mv J ('04) en N ('12)
----------------------------------------- Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Echte prietjes zijn het hier nog niet maar van de week een leuke van onze dochter. We hebben een oppas met de naam Daniëlle en sinds een week of 2 probeert onze dochter haar naam uit te spreken. Eerst heette de oppas nog gewoon mama maar nu noemt ze haar Dani. Van de week was ik aan de telefoon met een vriendin en we hadden het over het zoontje van een bekende die Dani heet. Onze dochter was gewoon aan het spelen tot ik de naam Dani noemde. Toen keek ze plots op van haar speelgoed en riep heel hard en met een blij gezicht: DANI! Zo schattig, en fijn om te weten dat de oppas zo in de smaak valt
Anna vertelde mij toen ik thuis kwam uit mijn werk:
mama wiet eten. Met sausj.
Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (28), Orland (25) en Melvin (23)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
Ana schreef:Ivan moet heel erg lachen om zijn eigen grapje, als we een luier gaan verschonen: 'Lekker, poep! Lekker!'.
Haha dat doet Mark ook!
Malluk hapje poep? Vinger in poep? Neeeeee, bah!! Is vies hè? Niet rode paprika in, niet groene paprika in
Hij wil namelijk altijd zijn eigen poepie in zijn luier zien... Ja, het heeft 1 x compleet naar paprika geroken. En ja, hij had toen een halve groene en een halve rode paprika opgegeten! Die waren duidelijk te zien
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Ze was boos want ik was haar niet snel genoeg uit bed komen halen toen ze wakker was. Dus ze zat te mopperen in bed. "Dadababadadababamamamadiediemamiedada" op hele boze toon. Ik vroeg: "zo, echt waar?" Zij heel chagrijnig: "JA!"
Ze bedoelde vast geen ja want dat kan ze nog niet zeggen maar ik lag dubbel.
Ook grappig: van de week liepen we door een straat waar om de paar meter een mooi in vorm gesnoeide boom staat. Ging ze luid dadadada roepend naar iedere boom rennen, eronder staan en naar boven kijken, wijzen en DIE roepen. Dan moest ik antwoord geven als "ja, mooie boom" en ging zij weer op dezelfde manier verder naar de volgende boom.
Op vakantie was Nic aan het vechten om z'n luier niet verschoont te krijgen. Toen de klus geklaard was vroeg ik 'Nou, was dat nou zo moeilijk?' antwoord: "Ja!'
Zo juist stond hij bij de WC met zee-thema (schelpen en zeesterren er in enzo)
'Zee ster ; sea star; WC; wee zee ster!'
mv J ('04) en N ('12)
----------------------------------------- Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
S is helemaal gek van poezen en noemt ze "oeshi" (naar eerst oesh, maar toen oeshi omdat oppaskindje poessie zegt). Vanavond kwam mijn broer eten. Hij zegt: "Iedereen verklaart me altijd voor gek, maar ik lust echt geen sushi." S keihard met haar mond vol: "OESHI!"
Ik haalde vorige week een schone pyjama uit de kast die ze nog niet aan had gehad dit jaar.
J0ela: 'Ow wat mooi mama, zo prachtig. Dit is de mooiste dag van mijn leven!'
J0ela gaat erg vooruit met spreken en is nu veel bezig met zinnen 'Als....., dan.....' maar de argumentatie laat nog wel wat te wensen over:
'Mama, als je mij gaat roepen, dan roep je mij!' Zulke dingen hoor ik heel de dag - 'I-van, als jij valt, dan val jij!' en I.van geeft haar altijd groot gelijk: 'La'.
Ana schreef:Ik haalde vorige week een schone pyjama uit de kast die ze nog niet aan had gehad dit jaar.
Hahahaha, lief!
Mama van Senior Puber; 07-11-2008 en Junior Puber, 07-05-2012
I.van kijkt een tekenfilmpje en roept: kijk mama, apotheek! apotheek! - dus ik heb geen idee waar hij het over heeft en ik zeg dat er geen apotheek is. Alleen een figuurtje die appels koopt op de markt. 'Kijk mama, appel! Is appel. Is wel appeltheek!'
Ana schreef:Ik haalde vorige week een schone pyjama uit de kast die ze nog niet aan had gehad dit jaar.
Hahahaha, lief!
Geweldig!
Liv: haar beste vriendinnetje heeft epilepsie en was deze week weer in het ziekenhuis voor onderzoeken. Ze was wezen turnen en kwam thuis: mama, er is een meisje die zo goed is in turnen dat ze bij de epilepsie mag
Als ik iets kook dat ze lekker vindt zegt ze: mam, wat heb je weer een verrukkelijke maaltijd klaar gemaakt
Geen prietje praatje, maar door het stemmen kent R uben nu een nieuw woordje: papoot. Die kunnen we noteren naast poes, bal, papa, mama, nee, mij etc. Ik denk wel dat hij 'm snel vergeet.
Ik vertelde Nic van de week dat hij al zo groot en zwaar werd toen ik hem de trap op droeg/ draagde toen hij naar bed moest. ' Jij bent al zo groot, je bent een echte big boy' ; Waarop hij antwoordde ' ja ik word twee big boys'
mv J ('04) en N ('12)
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (28), Orland (25) en Melvin (23)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
Ik tegen vrouw: We moeten echt een extra wasmand hebben hoor, voor de schone was.
Sara: Nee!
Ik: Nee? Jij vind dat we geen extra wasmand nodig hebben?
Sara: Nee!