LauramvAnneenLisa schreef:mamavans schreef:S ara zit momenteel helemaal in de fase van tellen dus als ik begin te tellen dan telt zij vrolijk mee. Als ik zeg 1, 2, 3 dan roept zij er gewoon 4 achteraan maar luistert vervolgens niet

.
O ja, uitleggen waarom doe ik meestal wel. Maar echt, soms na 500 keer uitleggen heb ik wel zoiets van: je weet inmiddels heel goed waarom dat niet mag. Maar doet het gewoon omdat het leuk is. En omdat het erg leuk is als mama je komt halen blijkbaar, want daar maakt ze ook een spelletje van door giechelend van me weg te rennen. Klein eigenwijs ding

Dan tel je andersom van 3, 2 , 1
Als ik ga tellen zeg ik er altijd bij waarom ik tel. Dus: je hebt drie tellen de tijd om op je stoel te komen zitten. En natuurlijk maken we daar dan ook wel eens een grapje van, dan tel ik bijvoorbeeld razendsnel tot drie en zijn ze dus te laat, maar dan dus duidelijk als grapje, lachen wij even met z'n allen en zit de persoon alsnog keurig op z'n stoel. Of ik tel heel langzaam en dan gaat het kind zo snel mogelijk naar de stoel (of wat dan ook) en zit het dus al bij één, wat ook weer de nodige hilariteit oplevert als ik stomverbaasd op kijk.
Maar ik maak dus altijd duidelijk dat het om tijd gaat. En die tijd is natuurlijk afhankelijk van de opdracht. De trap op, naar hun kamer en beginnen met opruimen/omkleden... dan gaat het bijvoorbeeld om tien tellen de tijd.
En idd.... die 500x halen ze hier absoluut niet.... Alhoewel.... minstens 3x per maaltijd, 3 maaltijden per dag, 365 dagen in het jaar, sinds 8 jaar aan tafel zittend.... komt toch op ruim 25.000 keer zeggen dat ze met de mond dicht moeten eten....
'How to talk to kids' kan ik je idd ook zeker aanraden!